Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade10
Mobilspel
Pågående18 844

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lolacola2011-06-02 23:19
Antal inlägg: 194

hahaha jösses vuxna människor som är rädd för att öppna dörren. Fast tiggande barn går de bra att öppna för men folk som bara sköter sitt jobb o försöker få ihop till mat och hyra föraktar ni. De gnälls på att arbetlösheten är så hög ja men hur många jobbar då inte med D2D eller telemarketing, de är väll bättre att de har ett jobb?

Jag öppnar alltid dörren / svara i telefonen när försäljare kommer / ringer ibland är de ju bra saker och passar de inte är det bara att vänligt tacka nej.

bommarna2011-06-02 23:25
Antal inlägg: 366

Det är väl inget problem, det är väl bara att tacka nej om man inte vill ha något.
Vad är ni rädda för?

Måns_E2011-06-02 23:33
Antal inlägg: 12028

Varför skall jag öppna dörren för att bli påprackad något jag inte vill ha?

Förövrigt så förekommer det bedragare och även tjuvar som lurar av folk både det ena och det andra.

Nej, om jag vill köpa något så söker jag upp det jag är intresserad av, det borde väl varje seriös affärsidkare förstå?

KWIK2011-06-02 23:36
Antal inlägg: 27

Om det hade varit så enkelt, - att bara tacka nej, då hade det inte varit ett problem. Tyvärr är det allt för många dörrknackare och telefonförsäljare som vägrar ta ett artigt nej tack. Att nästan behöva bli otrevlig känns inte OK!

lolacola2011-06-02 23:44

Jobbigt om ni är med i postkodslotteriet o vinnert pengar. Hemskt hemskt de kommer ju o knackar på dörren. Främlingar som vill pracka på er massa kosing farligt farligt.

Om jag någon gång blir jagad av en psykopat och i panik flyr för att få hjälp så hoppas ja för guds skull inte att de är någon av er människohatande fegisar jag desperat knackar på oss för att undvika att bli våldtagen, mördad och styckad i bitar.

Måns_E2011-06-02 23:45
Antal inlägg: 12028

Det är inga problem, jag är inte med i postkodslotteriet, och andra "lotterivinster" i "lotterier" som man inte har deltagit i bör man inte ta emot.

Även om jag har vunnit ett gäng sådana mejlledes.

Liltif_Nomad2011-06-02 23:47
Antal inlägg: 369

jag är jätteelak mot dem. jag säger ngt riktigt surt o sen drar jag igen dörren.

jag är egentligen inte sådan men jag OOOORrrrkar inte.

jag skulle bli knäckt om jag var tvungen att vara dörr- eller telefonförsäljare.

det kom en från tele2 och bara klev in och vägrade att gå!!! min kisse kom fram och ville hälsa på honom men han såg förskräckt ut och sa att han var allergisk. när han inte ville gå lyfte jag upp katten och gick efter och höll katten som ett vapen mot honom och det blev fart på honom då men inte innan fast jag sagt att han skulle gå.

måste inse att folk som beter sig illa kan framkalla oväntade beteenden av en själv...

Yonderboy - Ej medlem längre2011-06-02 23:48
Antal inlägg: 1661

Dörrknackare! Telefonförsäljare! Portabla ICA MAXI TELEPHONEHOUSE försäljare! Tuffa jobb med pissig lön.
Jag avundas dem inte

lolacola2011-06-02 23:53

Så dåligt är de inte. Sålde kontantkort till Norge via telefonförsäljning för några år sedan o plockade ut ca 40 i månaden plus en massa säljbonusar. Fast specielt kul och utmanande var de ju inte.

Yonderboy - Ej medlem längre2011-06-02 23:57
Antal inlägg: 1661

Då är du i minoritet min vän och det vet du lika väl som jag

le-lou2011-06-03 00:19
Antal inlägg: 17500

postkodslotteriet är för övrigt 10.000 ggr värre än alla telefon/dörrförsäljare i världen i hop. Vilken bra marknadsföring de har, proppar på en massa brev om att man ska gå med, bara jag ser nyllet på richard sjöberg nu så mår jag illa.

Svedboy2011-06-03 01:16
Antal inlägg: 97

Jag bor på landet.... och har inte haft en dörrknackare på de 25 år jag bott där.

Pandina2011-06-03 01:48
Antal inlägg: 727

Haha, roligast för min del var när Jehovas vittnen ringde på porttelefonen och försökte övertyga mig om att jag 'visst det vill att de ska komma in'.

"Vi vill upplysa Er om livets vägar"
"Nja, nä tack, jag kan min väg... dessutom så bor jag inte riktigt här."
"Men detta går snabbt! Vi vill bara berätta lite om..."
"Nää... nä tack. Jag klarar mig verkligen utan"
"Men d-du s-ska b-betala! Jag menar!!! - - Jag ska BERÄTTA!!"
"..."
"Hallå?"
"Hejdå."

Borscht - Ej medlem längre2011-06-03 13:42
Antal inlägg: 93

Med högt staket + låst grind så är dörrknackare inget problem.

ttiittii - Ej medlem längre2011-06-03 13:58
Antal inlägg: 37631

jag tycker det varit ganska tyst med nasare i flera år,i dag kom det en och ville sälja en damsugare för 19000 kr,men det finns säker folk som köper det med,han ville komma in i huset och demonstrera dammsugaren jag avböjde

Maja G2011-06-03 14:00
Antal inlägg: 10730

Det ringer sällan på hos mig. Blir glad och öppnar då det plingar på:)

Näva2011-06-03 14:11
Antal inlägg: 835

Jag ogillar verkligen dörrförsäljare och skulle gärna se att det blev ett stopp på detta otyg. Däremot gör de sig besvär här, både barn och vuxna. Jag känner en stor respekt för vuxna som kan gå från dörr till dörr och sälja skräp, skulle aldrig själv klara av det.
Barn kan jag inte säga nej till, jag vill att de ska lära sig att världen inte är full av puckon, så nu har jag en gedigen samling majblommor. Kanske ska börja sälja själv...

jordgubb_402011-06-03 14:14
Antal inlägg: 51

den var bra reallynx...ska prova nästa gång :D

Miss_jk2011-06-03 14:23
Antal inlägg: 8941

Om man hade vetat att det bara var försäljare som knackade på så hade det inte vart något problem, men man hör alldeles för ofta tal om människor som trängt sig in hos folk och både rånat och våldtagit, och DET vill jag inte riskera. Därför öppnar jag aldrig om det är en okänd som står utanför.

Pandina2011-06-03 14:32
Antal inlägg: 727

Hyresgästföreningens rekryterare har också tendens att vara vääääldigt påfrestande.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?