Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade15
Mobilspel
Pågående18 873

Forumkategorier

Användare Inlägg  
henrik_l2011-06-06 04:45
Antal inlägg: 918

Jag skulle inte bry mig för fem öre om nån bucklade och repade min dörr och givetvis ska det skrivas en lapp. Jag hörde talas om en som skrev en lapp. för synes skull för på lappen stod det "nu tror alla att jag lämnar mitt nummer men det skiter jag i"

Borscht - Ej medlem längre2011-06-06 08:01
Antal inlägg: 93

Min son, då 7 år, slog en jättebuckla i en Mercedes på båten till Danmark. Gubben i mercan gapade en hel del men lugnade sig sen och lommade iväg. Puhhh...

Lillstölla2011-06-06 10:23
Antal inlägg: 23831

Klart man får ta sitt ansvar när man sabbat någons bil, oavsett om det är en vuxen eller ett barn som orsakar skadan.
Skulle aldrig komma mig för att smita från nåt sånt! Inte ens tänka tanken.

dinodog2011-06-06 10:36
Antal inlägg: 4973

Blir förbannad när en del inte bryr sig att de förstör andra saker. Hur svårt är det att stå för något man gjort? Att en del inte bryr sig om dom får bucklor och repor i på sina bilar förvånar mig.

Hur kul är det när man har en ny bil, och kommer ut på en parkering och ser skador på den? Hur kul är det att få stå för självrisken själv?
Min bil fick en buckla när den var helt ny vem fick pynta upp 5000:- jo det fick jag. Bara för att en människa inte kunde stå för att den hade orsakat skadan på min bil.

Gunilla _2011-06-06 11:21
Antal inlägg: 4425

Har råkat ut för det ett antal gånger. Första veckan med en sprillans bil t ex :( Aldrig någon som stått för det. Hur svårt är det att parkera liksom??
(Jag har inte orsakat något men skulle jag så blir det en lapp.)

jaws68 - Ej medlem längre2011-06-06 11:44
Antal inlägg: 422

Skriva lapp o erkänna.

Det är så förb. tråkigt att få skador på en ny bil.
Man skulle behöva 2 bilar där den ena är en ny som man finåker i, parkerar på "säkra" platser och en gammal andra bil som man inte är rädd om.
Den andra gammelbilen kan vara en hederlig svensk Volvo 740 anno 1989 som man kör till ICA Maxi, IKEA m.fl

Man kanske skulle göra som vissa ägare av dyrgripar till bilar gör.
Att ställa bilen snett över 2 p-platser. Då pratar vi bilar som kostar över 500 000:- då har man kanske råd med P-boten också..

klasåkerblmo2011-06-06 12:05
Antal inlägg: 112

Lapp. Såklart.

jaws68 - Ej medlem längre2011-06-06 12:16
Antal inlägg: 422

Sen finns den tråkiga attityden -"Äh, det var BARA en bil!" typ ett A till B transportmedel.
Känns inte kul om man sparat ihop, tagit lån till en ny bil o nån jävel "råkar" skrapa. Må hända vara olycka men man får tänka sig för o se upp.
Lär barnen att man öppnar försiktigt o inte slänger upp dörren.
Undvik att gena mellan bilar med kassar och kundvagnar.
Sitt inte på eller luta inte emot andras bilar med jeans (nitarna!)
Titta i speglarna när ni backar. Kör inte så jävla fort på parkeringen.
Ett tips, har du en nyare bil ställ dig aldrig bredvid en gammal rishög till bil. Så som ägaren behandlar sin egen bil så är det inte säkert att de är försiktig med andras.
Har du en smutsig bil så aktar folk sig jävligt noga att gå nära...

Lillstölla2011-06-06 12:26
Antal inlägg: 23831

Tycker visserligen inte ska ska spela nån roll om det är en ny bil eller en äldre eller till och med gammal bil som blir repad eller får en buckla, är ju lika trist för ägaren oavsett.

Sitina2011-06-06 12:33
Antal inlägg: 6

Skulle självklart lämna lapp och be om ursäkt. Stå för skadan jag gjort!!
Har varit med om en sådan händelse där någon kört på eller sprungit in i min bil som stod parkerad utanför ett sjukhus, då min backspegel sedan hängde i kablarna när vi kom ut efter läkarbesöket. ingen lapp ingen ursäkt, då blir man rasande!!! Gick på tusenlappar att laga för att nån annan jävel inte tog sitt ansvar!!!

bolo2011-06-06 12:46
Antal inlägg: 1061

lapp funkar

silverbjälke - Ej medlem längre2011-06-06 12:47
Antal inlägg: 928

beror på vad för bil och vilket skick det är. men lämnar självklart en lapp eftersom jag vet att jag själv blivit skitarg om det vart tvärt om.

ramsay - Ej medlem längre2011-06-06 22:14
Antal inlägg: 9204

tänk så många rättrådiga i tråden. aldrig fått en lapp på mina bilar trots otaliga repor och bucklor. lämnat lapp har jag gjort ngn enstaka gång när kameror eller folk runt har iakttagit. inte annars.

ektis - Ej medlem längre2011-06-06 22:17
Antal inlägg: 4505

ja, vad duktiga alla är. haha.

m-702011-06-06 22:23
Antal inlägg: 140

Har inte skrapar någon bil men kommer lämna lapp när jag gör det. har fått en del märken på bilen men ingen lapp.

Marttina2011-06-06 22:27
Antal inlägg: 51

Tror att de flesta skulle dra om det gick för att slippa extrakostnaden.

ramsay - Ej medlem längre2011-06-06 22:27
Antal inlägg: 9204

haha, henrik, det ska jag skriva nästa gång:)

märkens - Ej medlem längre2011-06-06 22:30
Antal inlägg: 1

Om ingen ser sticker jag bara. Blir lättast så.

sessessa2011-06-06 22:48
Antal inlägg: 40

Men allvarligt.. istortsett alla skriver att de skulle lämna lapp, för det är så man gör! Men hur många har egentligen fått en lapp då det hänt?
Handen på hjärtat nu, jag skulle nog se mig om lite försiktigt och snabbt pysa därifrån om ingen sett mig. Tyvärr alltså..
Tur att det aldrig hänt mig ännu, så slipper jag ha det dåliga samvetet då! =)

Maradona19862011-06-06 22:56
Antal inlägg: 1801

Jag var med om en mindre lustig historia för ett par år sedan. Spelade golf och träffade en stor sten framme vid green som gjorde så att bollen fick en enorm studs rakt ut på parkeringen och träffade en bil. Just som jag skulle gå och skriva en lapp kom ägaren till bilen fram. Det visade sig vara min gamla klassföreståndare från högstadiet, som jag inte sett på tjugo år. Något pinsamt, men det löste sig bra till slut i alla fall......

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?