Spelrum
| Giraffen | 11 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 18 873 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-06-07 22:54 | |
![]() | Sen tycker jag inte att 750 spänn är någon särskilt extrem summa. Sen kanske det inte är så vidare smart att söka en utbildning i en annan stad innan man sett över kapitalet. Man kan ju inte bara förvänta sig att andra ska stå för kostnaderna. | |
| lycopersicon | 2011-06-07 22:56 | |
![]() | Hoodman: Då tycker jag att alla dom som inte har behov av det ska sluta göra avdrag för resor till och från sina jobb i deklarationen. Om man får 1.050,-/månad i studiehjälp och det kostar 750,-/månad för att ta sig till och från skolan, tror du då det finns behov eller ej för något bidrag? Helt makalöst hur denna tråd har utvecklats. Hade min dotter valt att studera vidare på högskola efter gymnasiet som väldigt många gör hade ingen höjt på ögonbrynen för att hon sökt studiemedel hos CSN. Förutom den kostnaden skulle skattebetalarna stått för själva utbildningen och hon hade kunnat läsa i sex år....Nu betalar vi själv en utbildning i två år och undrar om någon vet om man förutom de 1.050 hon får i studiebidrag även får ersättning för resorna....Då ses man plötsligt som en som utnyttjar systemet...Suck! Odin, lås tråden, jag blir galen! :) | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-06-07 22:57 | |
![]() | du kanske kan låna ut 750 spänn till din dotter, som hon kan betala när hon nästa gång har råd. det verkar ganska rimligt för mig, men det är ju såklart olika. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-06-07 22:59 | |
![]() | 1050-750=300 kr. Hon får väl jobba extra eller nåt. Eller sluta shoppa. | |
| lycopersicon | 2011-06-07 23:04 | |
![]() | ektis: Som jag skrivit tidigare är jag väldigt dåligt insatt i hur bidrag fungerar eftersom jag aldrig sökt något. Det var därför jag undrade om någon kände till om man hade rätt till något. Jag har också skrivit (om du orkat läsa) att vi självklart kommer att stå för reskostnaden själv om vi inte har rätt till något bidrag. Hoodman: Utbildningen kostar 216.000,- och vi behöver inte ta något lån så nog har vi haft lite koll på kapitalet innan vi sökte. Eller? | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-06-07 23:09 | |
![]() | OKEJ. 216.000 kr för hela paketet. Men ett sketet busskort var droppen? | |
| lycopersicon | 2011-06-07 23:12 | |
![]() | Nope, inte det minsta. Vi var beredda att betala även det. Jag ställde en enkel fråga....får man ersättning för resor när man studerar på annan ort....Det var alltså en väldigt enkel fråga som verkar provocera till den milda grad.... | |
| blue_moon | 2011-06-07 23:13 | |
![]() | 750 kronor/mån är ett väldigt blygsamt bidrag jämfört med de bidrag högskolestudenter får. Sluta gnälla på TS! | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-06-07 23:14 | |
![]() | ja men om ni int har studiemedel i övrigt så går det inte. Man betalar ju studentpris dock och kan dra av i deklarationen. Däremot har frisörer lite svårt att få jobb har jag hört. Beror ju på vilken stad. Men din dotter är kanske BÄST och det kommer gå bra för henne hoppas jag. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-06-07 23:14 | |
![]() | "int" NORRBOTT'N | |
| odin - Administratör | 2011-06-08 09:48 | |
![]() | Låst på begäran av TS. | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2