Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 18 |
Mobilspel
| Pågående | 19 233 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nyponsopp | 2011-06-14 16:56 | |
![]() | du kan oxå ha, eller borde ha 2 par att växla med, så att det vilande paret hinner torka ordentligt mellan gångerna | |
| 90125 | 2011-06-14 16:57 | |
![]() | Spraya med AXE | |
| webl001 | 2011-06-14 17:02 | |
![]() | På Cllas olssons finns ett spray som heter Yocoair , det tog bort lukten från min sons träningsskor som katten tyckte var passande som toa bikarbonat går oxå bra , ett tips är att pudra med fotpuder i skorna om man går utan strumpor | |
| Lill-IT | 2011-06-14 17:08 | |
![]() | Stadium har också en bra spray: www.stadium.se/mode/...ou r-killer | |
| nyponsopp | 2011-06-14 17:10 | |
![]() | ja, men de här sprejerna ska man se till att använda INNAN skorna börjar lukta. | |
| nyponsopp | 2011-06-14 17:11 | |
![]() | Har xå använt spraydeo på slitna ballerinaskor. <Funkar om man gör det i tid. | |
| Jesper M | 2011-06-14 17:56 | |
![]() | det där med att slänga dem går bort då de är ganska nya och kostar 1700:-. strumpor går också bort eftersom man då inte alls får samma känsla när man klättrar. bikarbonatmetoden: skall man ösa över och i och sen dränka i vatten, eller hur går man tillväga? ättikamedoden: skall de ligga i ren ättika, eller utspätt med vatten? och finns det inte en risk att det sabbar gummit? frysen går fetbort då jag vill kunna äta maten som ligger där sedan :D! en balja med vatten och tvättmedel borde funka också, låter nog vettigast men inte lika exotiskt som bikarbonatmetoden :) | |
| nyponsopp | 2011-06-14 17:59 | |
![]() | kör bikarbonat med som guldkillen sa | |
| Sommarhatt - Ej medlem längre | 2011-06-14 19:14 | |
![]() | Det verkar så äckligt med fotsvett. Usch. Jag har aldrig haft det och kommer aldrig att ha det någonsin. | |
| Mindymoo | 2011-06-14 19:27 | |
![]() | Om de går att rädda så - tvätta som sagt och kör i yocoair. Sen ska du ha barfotasprej m silke innan du sätter på skorna! Kanongrej, finns i vanliga skoaffärer. | |
| nystan1 | 2011-06-14 19:30 | |
![]() | Det finns visserligen sulor man kan lägga i skorna som suger åt sig fukt, och dessutom luktar gott i sig. De kan man ha i skorna ett tag, sen slänger man och lägger i nya sulor. Min erfarenhet av dessa är god. Men används skorna så ofta som två till tre ggr i veckan blir det nog väl dyrt i längden (jag köpte 6 par för 70:-). Ett billigare sätt som kan fungera om inte skorna är för impregnerade med svett är att tvätta dem i tvättmaskinen med ättika istället för tvättmedel. Tänk bara på att köra ett "snällt" program utan centrifugering, och att lägga skorna i tvättpåse. | |
| dalapower | 2011-06-14 19:48 | |
![]() | Släng och köp nya!!eller lägg de i en frys på -40 grader över natten,det dödar det mesta.. | |
| Snurransnurr - Ej medlem längre | 2011-06-14 19:53 | |
![]() | sockiplast haha nypon | |
| nyponsopp | 2011-06-14 20:45 | |
![]() | hehe | |
| nyponsopp | 2011-06-14 20:46 | |
![]() | Man kan oxå koka dem i öl, det ska vara bra. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-06-14 20:48 | |
![]() | Är det inte ganska äckligt att spraya skor med deo? Ungefär som att hälla på sig parfym oduschad. Dofterna gifter sig INTE. | |
| nyponsopp | 2011-06-14 20:49 | |
![]() | man kan ju koka dem i öl FÖRST, sen bikarbonat och deospray alt. sockiplast | |
| Stenknäck | 2011-06-14 20:51 | |
![]() | Släng in dem i tvättmaskinen i 40 grader och ordentligt med tvättmedel - obs centrifugera ej - men det säger sig väl självt. Jag har tvättat många skor och de blir jättefina. | |
| nyponsopp | 2011-06-14 20:53 | |
![]() | jag centrifugerar allt ALLT även lammullskoftor | |
| mont blanc | 2011-06-14 21:05 | |
![]() | Ättika är jättebra mot svettlukt och annan dålig lukt i textilier. Jag brukar lägga med ett par hattar i maskinen - ättikan luktar hemskt när man häller i den - men när tvätten är klar doftar allt bara fräscht. Skor har jag bara testat det på nån gång (sneakers) men då funkade det bra. Jag har haft t-shirts som efter några/många användningar börjat lukta illa av bara kroppsvärmen - innan jag ens börjat svettas - trots att de var nytvättade. Förut slängde jag såna tröjor, men nu kör jag dem bara med ättika (ev en extrapunktskvätt under armarna) så är de som nya. Detta behöver förstås upprepas lite nu och då. Läste att nån skrev att man inte skulle ha tvättmedel samtidigt som ättikan - jag mixar och tycker det funkar bra - men det kan förstås hända att nån kemikunnig vet bättre.. | |