Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 18 942 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-06-16 12:18 | |
![]() | jag är så förbannad. vår butik här i närheten har fått fönstren smashade, vi har bajs och spyor i trädgården, har inte sovit en blund i natt och folk tycker man ska låta de vara glada. nygiants - men så pk man kan vara då. | |
| le-lou | 2011-06-16 12:19 | |
![]() | faktum är att ditt inlägg är väl mer nysvenskt än nåt annat, häftigt influerat av inernet och viljan att stå över allt som är "typiskt svenskt" va? Ja jösses vad trött du ÄR på allt moraliserande. Det är så du kan kräkas va? just det ja, det var ju det du skrev också. Så himla nymodigt, känner igen mig. | |
| Vetenskap - Ej medlem längre | 2011-06-16 12:21 | |
![]() | Som sagt verkar du haft otur. Jag vet att det bor många studenter här (jag växte upp på stället jag bor nu och skulle själv tagit studenten detta året) men har ändå inte märkt något. Ditt fall låter lite extremt. Men jag förstår dig absolut, skulle säkert reagerat på samma sätt om det hände mig. | |
| nygiants | 2011-06-16 12:22 | |
![]() | kanske du ska ut i världen och titta lite så kanske du inser att smashade butiksfönster är ganska lindrigt i jämförelse. Jag är inte influerad utav internet utan av resten utav världen som jag ofta befinner mig i, dess folk och dess kultur. Jag är allt utom ngt sklags svensk utan snarare väldigt europeisk. Troligen även snart återigen boende i ett land där man slipper ha nyfinka, avundsjuka grannar upp i sin onämnbara dagarna i ända. | |
| le-lou | 2011-06-16 12:26 | |
![]() | jag funderar på om jag hade tagit bort ordet studenter och istället haft dit nåt annat som typ ...tja vanliga snorfulla ungdomar, el raggare, el ett gäng romer eller varför inte alkoholstinna finnar, muslimer, pundare? Hade de blivit lika påhejade i sin strävan att ha "kul"? | |
| le-lou | 2011-06-16 12:26 | |
![]() | ja nygiants . för ut i världen har jag ju aldrig varit. please. | |
| le-lou | 2011-06-16 12:29 | |
![]() | nygiants - kan säga direkt att du är fel ute. så börja inte för jag ids inte svara eftersom du påvisat en ganska låg läskompetens hitills. för övrigt tog jag studenten i ett annat land och det - kan inte jämföras med det "firande" som vi har här i Sverige. Jag pratar om ren jäkla skadegörelse och du försvarar den med nåt tröttsamt rabbel om avundsjuka och typisk svenskhet? läs om istället och försök hitta tråden. | |
| blue_moon | 2011-06-16 12:32 | |
![]() | O tempora, o mores! Smaken har uppenbarligen förändrats med åren. 1966 kunde man ha kul utan att leva jävel och vandalisera. Men jag tror "utvecklingen" går mot häftigare sensationer. Mer och mer ACTION krävs för att man ska uppleva något. | |
| sina_shataz | 2011-06-16 12:36 | |
![]() | Haha, det e ju så kul att äldre jämt ska klaga på de yngre ... ändå är det ju de som uppfostrat asen och format dem till vad de blev. Så skyll er själv för svineriet, säger jag. | |
| le-lou | 2011-06-16 12:38 | |
![]() | svensk curlingmamma, är det du det sina? jag är det inte men jag håller med till viss del i resonemanget. tänker dock inte ta åt mig äran för det som skedde i natt. | |
| Vetenskap - Ej medlem längre | 2011-06-16 12:47 | |
![]() | Men le-lou, du kan ju inte jämföra studenter med romer, pundare och muslimer? Det tycker jag inte riiiktigt är samma sak. Studenterna firar för att de har gått ut skolan och är jävligt glada och stolta, en pundare tänker nog inte så. Men jag känner att detta är rätt lönlöst. Jag kommer inte ändra mig, och känner jag dig rätt kommer du inte heller det. :) | |
| le-lou | 2011-06-16 12:49 | |
![]() | Vetenskap - du lägger in aspekten VILKA som firar. Det gör inte jag. Alla får fira vad de vill för min del, skiter faktiskt i vilket. Men sabbar man andras egendom, slår sönder saker så kvittar det om du så är nygift, nybakad student eller bara fyller år - det är inte ok. | |
| Vetenskap - Ej medlem längre | 2011-06-16 12:53 | |
![]() | Nej, jag förstår det. Det har jag också skrivit innan. Och jag tycker faktiskt det gör skillnad VILKA som firar eftersom studenterna faktiskt har en anledning att fira. Människan har slavat i skolan sedan 7årsåldern, jag tycker det är värt att fira. En pundare har inte den anledningen och därför tycker jag det är skillnad på VEM som firar. Men bara därför är det självklart inte rätt att slå sönder dina saker. Jag tror inte heller att det är många procent det händer. | |
| Labyrint | 2011-06-16 12:53 | |
![]() | Jag tror det finns ett stort antal studenter som själva önskar att firandet vore mer städat och tja... roligare helt enkelt, om det är som du beskriver det. Bara ett fåtal som vill svina och trasha på det viset. Så "låt de ha roligt" känns lite svagt... | |
| le-lou | 2011-06-16 13:02 | |
![]() | jag tror att grundproblemet är alkoholen plus att det verkar ha blivit så sjukt upptrissat numera det här med studenten. Polisen som kom i natt sa tex att de har bekymmer med musiken, för det tävlas mer el mindre i vem som har bäst ljud på bilarna. Här utanför oss tex hade de hyrt in en anläggning på flaket, så småbarnen som var ute (med sina föräldrar ska tilläggas) hade såna där stora hörselskydd som gatujobbarna kör med. säger ganska bra hur fett ljud de kör på. Ungdomarna på flaken är ju inte ens alkoholmyndiga och super skallen av sig i stor skala på en och samma kväll/natt så vad ska man förvänta sig? Vi söp inte på det sättet iaf, och ändå är det inte SÅ länge sen jag tog studenten. | |
| groenmeyer | 2011-06-16 13:12 | |
![]() | jag tror du har haft en grym otur le-lou, generellt tror jag nog att studenterna sköter sig ganska bra, skrika, skräna och spela hög musik på ett lastbilsflak är ju inte hela världen. Du hade helt enkelt oturen att få "fel" studenter i din närhet. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2011-06-16 13:13 | |
![]() | Det "dina" studenter har sysslat med är ju inte firande, le-lou, det är ju skadegörelse. | |
| mrsH | 2011-06-16 13:28 | |
![]() | Tycker absolut att studenterna är värda allt firande. Däremot som vid alla festligheter, så tycker jag inte att det hela ska gå överstyr och leda till skadegörelse.. Något som är lite knäppt är att det är tokdyrt! Lider med de familjer som inte riktigt har råd.. Balklänning, skor, väska, håruppsättning och make-up etc till studentbalen. Kläderna till studentdagen. Hyra av bil till balen och hyra av lastbil till flak-åkandet.. Det är många tusenlappar som rullar iväg. En av mina bekanta berättade att de lagt ut över 7000 kr för alltihop. Gäller att börja spara i tid ;) | |
| groenmeyer | 2011-06-16 13:44 | |
![]() | 7000 var väl "billigt" , många lägger mellan 15-30 000 | |
| groenmeyer | 2011-06-16 13:46 | |
![]() | Det är böter på nedskräpning nu oxå, undrar hur polisen gör i en sådan här situation =) | |