Spelrum
Giraffen47
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade69
Mobilspel
Pågående18 924

Forumkategorier

Användare Inlägg  
grusplan2011-06-20 10:52
Antal inlägg: 333

Inte en aning men det låter som min grej ska kolla tack för tips

Sigrids mor2011-06-20 12:46
Antal inlägg: 858

Axmed:
Jo så klart har kriterierna ändrats. Men detta är riktigt riktigt dåligt. Känns som Veckans brevfilm eller TreKronor har ungefär samma nivå på actionscenerna och skådespelartalangen.
Huuuuuuu........

Jag tror att sambon och hans föräldrar mfl kolla för att de har kopplingar till Strömstad och sitter och skriker "titta där" när dom ser skiten. Jag tror inte dom tittar för att det är bra. B-)

Ålandspojken - Ej medlem längre2011-06-20 15:34
Antal inlägg: 226

Det är ganska stor skillnad på Polisen i Strömstad och Beck och Wallander som gått nu på senare tid i Tv, det kan man lugnt påstå. Kanske säger kriminalserier något om samtiden, att det var sådär idylliskt och smått naivt hos polisen på landsbygden under tidigt 90-tal, vad vet jag. Eller så var man fel ute redan då. Som tidsdokument är det dock intressant att se människor och miljöer från den tiden, det är mycket som har ändrats! Vissa skådespelarinsatser i Polisen-serien är under all kritik, man får en känsla av folklustspel emellanåt, men det var jag kritisk till redan första gången detta visades. Men serien nådde ju miljonpublik så antagligen var de flesta nöjda.

Det som skulle kunna bli riktigt intressant vore om någon av dagens manusförfattare tog sin an detta projekt och skrev en ny omgång baserat på modern tid. De gestalter som medverkade i tidigare omgångar har naturligtvis gått i pension, men däremot kunde man göra återkommande tillbakablickar i handlingen och gärna binda ihop då och nu via släktskap o.s.v. Det skulle kunna bli mycket intressant och en hel del reklam har man ju så att säga "gratis", då produktionen rönte så stor framgång sist det begav sig.

vulcan2011-06-20 16:35
Antal inlägg: 7666

Jag tyckte det var en småtrevlig serie och läste även böckerna som Unefäldt skrev parallellt. Ålandspojken har säkert rätt i att skådisinsatserna inte var de bästa alla gånger, men jag gillade Per Oscarssons filosofiska och lite lagom vresiga polischef.

witchgame2011-06-20 18:13
Antal inlägg: 1826

nej, aldrig sett eller hört talas om....

kajix2011-06-24 20:59
Antal inlägg: 7767

jag tycker det är fin skit :) speciellt nu när per oscarsson framträder mer.

mrperfect2011-06-24 22:34
Antal inlägg: 11437

jag låg i koma mellan 1980-1995, redan då

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?