Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 042 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2011-06-30 18:09 | |
![]() | Polsk mat är ju känd för sitt långkok av ex.vis potatis och korvar med spännande innehåll. Det finns en i mitten av Föreningsgatan fast på sidan av den förstås. Försök inte skämta på deras språk bara! Polskor finns inte endast på bilbatterier utan rentav därstädes. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-06-30 18:12 | |
![]() | Ja! Krakow! Skitbra ställe. | |
| Minta | 2011-06-30 18:12 | |
![]() | Krakow? | |
| Minta | 2011-06-30 18:15 | |
![]() | En palestisnk restaurang nära Järntorget har väldigt god mat. | |
| GlaLax | 2011-06-30 18:17 | |
![]() | Varför inte köra lite svensk husmanskost? Köttbullarna på detta ställe är fantastiska! Smaka heter de och finns på Vasaplatsen. | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2011-06-30 18:20 | |
![]() | Heter inte den engelska restaurangen Golden Days? Den är ju riktigt hyfsad fast den har UK-stuk - menar bara att inget annat språkområde hänger sig åt samtalsämnet "indigestion" så mkt som England och detta borde väl säga ngt om deras mathållning! En av deras mest kända matskribenter skulle lista upp de femti bästa maträtterna i UK men det gick inte, han kom upp i ett tiotal på sin höjd. Han är nu att betrakta som landsförrädare. Nationen i övrigt lever tragiskt nog i villfarelsen att ingen skulle ha märkt ngt om inte han hade "avslöjat" sakernas (in-)hemska tillstånd. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-06-30 18:20 | |
![]() | Yep, Minta. Krakow. Restaurang i GBG. Och GlaLax, Sandberg Månssons husmanskost är way bättre. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-06-30 18:20 | |
![]() | lol epsilon | |
| sanlin | 2011-06-30 18:26 | |
![]() | Gillar du räkor så är ett besök hit ett måste! Annorlunda, mysigt och gott ställe med vattenkanaler inne i restaurangen (se bild så fattar du). Ang barhäng har jag ingen aniing om detta då det typ var "100 års sen" jag var där tyvärr men barer finns ju säkert i närheten annars. :) | |
| sanlin | 2011-06-30 18:26 | |
![]() | länk då såklart :) www.rakan.se/ | |
| sanlin | 2011-06-30 18:31 | |
![]() | Förlåt. Var inte kanaler inne i restaurangen men dock ett "hav" där du kan navigera din egen lilla båt med räkor :) | |
| annakarineli | 2011-06-30 18:43 | |
![]() | sanlin: Tack för tipset! Menyn såg ju inte helt fel ut och det kan ju vara en rolig grej att få köra sin egen lilla trålare! :) Funderar på att ta med mamma till Götet i sommar så jag är intresserad av tips jag med. Förra sommaren åt vi på Sjömagasinet. Mycket gott, men det vore ju kul att testa nåt annat. :) | |
| Pandina | 2011-07-01 00:24 | |
![]() | Nu går jag inte så värsta mycket på fina restauranger men när jag var i Göteborg i januari besökte jag en med syrran. Nu ligger den visserligen på Avenyn, MEN!!! Satan vilken god mat. Restaurangen hette restaurang Babar och serverade lyxigare husmanskost. Visserligen ganska dyrt. Detta gjorde vi ju till helgens höjdpunkt, så då kändes det ganska så okej att spendera de pengarna. | |
| miss evelyne | 2011-07-01 00:49 | |
![]() | okej om man vill undvika avenyn men la gondola är suerstället då jag och vännerna är ute..(där firade jag studenten med käk istället för att festa skallen av mig.. SUERMYSIT) men om man går längs heden finns det ju massor med spännande restauranger =) | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-07-01 01:29 | |
![]() | Som gammal Stockholmare med en viss svaghet för Göteborg så måste jag hålla med de tidigare som höjer "Lipp" ett ställe som tar en gödkalvlever på allvar är aldrig fel. Jag är nyfiken på nya hotellet i gamla posthuset, annars bor jag gärna på Eggers skönt ställe med en otroligt vacker matsal och personal som vill väl. Att de självgoda kockar som driver finkrog håller hög standard kan du läsa dig till i DI. Sen finns ett korvmoj på centralstationen som säljer korvar som gör en sann livsnjutare lycklig. | |
| Mindymoo | 2011-07-01 04:19 | |
![]() | Grundis, hotellet är inte öppnat än, inte ens färdigbyggt. Lipp är väl okej, men ska man äta gott på Avenyn just är både Tvåkanten och Babar bättre val tycker jag. La Gondola är en turistfälla och alldeles för dyr, IMHO - pizza äter jag hellre på Picasso eller Marsala i Majorna. Nån tipsade om Silvis, palestinsk restaurang på Nordhemsgatan - kanon, men beställ helst bord. Likaså krävs bordsbeställning på stans bästa indier, Tre Indier på Skanstorget. | |
| Henrikofswed | 2011-07-01 05:21 | |
![]() | Vill du ha lite nya upplevelser www.restaurangkartan...lo _Monkey/ Lite mot majorna finns det ett relativt nytt ställe www.restaurangkartan...a% C3%B1ana Pizza kan du ta buss 60 upp till masthugget gå av fjällgatan. Är du ölsmakare så kan jag rekomender rover på andra långgatan, dom har käk också. sen finns det ett till hak tvärs över gatan med bara svensk öl. Andra långgatan där finns det pubar och resturanger för alla smaker. Åk till järntorget så kan du ta andra långgatan eller linne där fins det massa resturanger välkommen till göteborg | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-07-01 08:12 | |
![]() | Är det nån som har ätit på the Rover förresten? Hur är deras mat? Deras meny verkar sjukt god men det känns lite risky att käka råbiff på ett ölhak på andra långgatan. | |
| le-lou | 2011-07-01 08:58 | |
![]() | glömde Krakow, crooked rain fick mig att minnas denna urtrevliga polska restaurang. bra öl och jäättegod mat. Finns den fortfarande? | |
| Miss_jk | 2011-07-01 09:30 | |
![]() | Peacock. Har inte ätit där själv, men har hört att de har grym mat. Barhängt har jag gjort där och det är kanon! | |