Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 18 945 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SkySpy_ | 2011-07-01 00:28 | |
![]() | Ja bättre hade det väl varit att låta föräldrarna genomgång en psykologisk lämplighetsprövning innan dom får komma till. Det finns så mkt lagar och förordningar i Sverige så varför inte låta våran reproduktion gå under luppen också? Men tyvärr är det ju så att skaffa barn är ju inte direkt frivilligt utan mera en drift som vi människor har. Dåliga föräldrar har nog i allmänhet fått en dålig uppfostran själva. Som de i sin tur levererar vidare på sina egna barn. Mera barnuppfostran till folket. För mig är det ganska obegripligt varför inte det finns med som ämne i skolan. Ett ämne som är det viktigaste av allt. | |
| malman | 2011-07-01 00:31 | |
![]() | ja Hitler försökte ju styra vilka människor vi skulle avla på. och det gick ju bra | |
| micro113 | 2011-07-01 00:41 | |
![]() | Yamaha har ju rätt i en sak. Att skaffa barn är ju en egoistisk handling och handlar i grund och botten om de egna behoven/önskemålen. Det finns ju inte någon som kan påstå att man skaffar barn för barnets skull. När det gäller irritationen på vissa människors sätt att kränka sina barn så håller jag också med honom - mycket obehagligt att höra på och kan knappast vara trevligare för barnet. Nytta gör det näppeligen heller. | |
| SkySpy_ | 2011-07-01 00:48 | |
![]() | Barn anpassar sig, blir vana vid att höra föräldrar skälla och skrika. Ju mera dom skriker och gormar på sina barn desto högra och kraftigare måste dom göra det nästa gång barnet gör fel för att tillrättavisa. En ond cirkel som sprider sig till skolan och barnet får problem då den tror att så länge inte fröken skriker så gör den ju inte fel. Barnet blir då förvillad och missförstådd av allt och alla. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-01 01:45 | |
![]() | lärarna är ganska bra på att gapa | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-07-01 01:50 | |
![]() | Yamaha Yet, vi har klarat av det här. En EPAtraktor är inte ett transportimperium. Mammas och Pappas källare är inte jordens ekonomiska mittpunkt. Om du är snäll kanske du får en ny slips när du som minst anar det. ( Jag tänkte typ när du fyller år) | |
| RobertSuarez | 2011-07-01 04:40 | |
![]() | Helt rätt TS! Föräldrar och deras uppfostran är på väg utför, i rask takt! | |
| miss evelyne | 2011-07-01 08:08 | |
![]() | Kanske e så enkelt att "maktmissbrukande" lärarna inte vet vad dom ska göra med barnen för att barnen inte fått lära sig rätt och fel... basic. Dock har jag själv aldrig haft problemet då jag behandlar barnen med ömsesidig respekt. jag tror på combon "hård men rättvis." fick lära mig att har man lekt får man själv städa undan sina leksaker osv. Sen visst finns det idiot lärare.. men gå själva in i en lektionssal och försök prata i normal samtalston till ett gäng skrikande barn. GOOD LUCK HAVE FUN!! | |
| MrTeaser | 2011-07-01 08:25 | |
![]() | mycket bra skrivet Tvålis ! | |
| Aquila1 | 2011-07-01 09:30 | |
![]() | Ujuj, läser och blir illa berörd över några inlägg här, ingen nämnd. Funderar ni någonsin på alla dessa familjer som fungerar väl? För det är ju ändå så att de dysfunktionella är i minoritet. Men visst håller jag med om att det inte fyller någon som helst funktion med att gapa och skrika på sina barn. Den svarta pedagogiken är inte bra...... där har vi ju beviset Hitler som ett avskräckande exempel. Många klagar på lärarna, men det är så att barn som lever i dysfunktionella familjer kan genom sina lärare möta trygga vuxna som fungerar som bra förebilder. För barn som har det svårt kan skolan eller förskolan vara den enda plats som är normalt fungerande. Det finns bra och dåliga lärare, javisst är det så. Men de flesta har valt sitt yrke för att tycker om att jobba med barn och lägger ner hela sin själ i det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-07-01 10:20 | |
![]() | jag tycker lärare flippar ut mer och mer eller så är det att jag har blivit så bra på det här med barn med all mi erfarenhet,så att jag ser bättre | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2011-07-01 10:41 | |
![]() | Utan barn, inget liv. Det behöver man inte ens läsa biologi för att fatta. | |
| slo0308 | 2011-07-01 11:39 | |
![]() | Bra skrivet Tvålis! Sedan undrar jag vad TS är ute efter? Att INGEN ska kunna ta hand om oss när vi blir gamla? Det blir nog svårt nu när fyrtiotalisterna blir gamla. Hemska tanke om vi slutade skaffa barn! Hur skulle då samhället se ut om trettio år?! | |
| magnusito | 2011-07-01 11:51 | |
![]() | Och hur skulle det gå med det tappra överlägsna serbiska folket, Armen av stenhårda machomän som marscherar fram och krossar allt slöddrigt motstånd. De skulle ju dö ut om inte fler barn producerades. | |
| Aquila1 | 2011-07-01 11:56 | |
![]() | Hehe | |
| guggee | 2011-07-01 12:28 | |
![]() | Det är säkert så att YamahaJet haft en ytterst traumatisk barndom själv, eftersom stackaren har en sådan inställning till barn och föräldrar. Förhoppningsvis knyter han till, så att inte ytterligare en generation blir till i hans familj. Men självklart är det ju så att man skaffar barn helt av egoistiska skäl. Bara för att man blir så glad av att ha dem! Och när de i sin tur blir äldre får de barn, som då blir ens barnbarn, och det är nästan lika roligt (och mindre arbetsamt!) Jag kan hålla med om att det är jättetråkigt med föräldrar som inte förmår att vara just föräldrar, alltså vuxna förebilder, för sina barn, utan i stället förnedrar, skrämmer eller på annat sätt gör sina barn ledsna. En av de värsta sakerna jag vet i föräldraskap, är när föräldern hotar med att lämna barnet. Ni har säkert stött på det: "Om du inte kommer med en gång så går mamma ifrån dig!" Hur kan man vara så grym? Att bli lämnad ensam i en stor och farlig värld måste ju vara oerhört skrämmande för ett litet barn. (Och sedan retar jag mig på folk som pratar i tredje person till barnen, och kallar sig själv för till exempel "mamma" och "hon". "Om du inte gör som mamma säger så hon arg." ) Käre YamahaJet, jag tror också att du skulle bli gladare och mer tillfreds med livet, om du slutade att bli så arg över saker som du ändå inte kan göra något åt. (Och det gäller mig själv också... :-) ) | |
| magnusito | 2011-07-01 13:34 | |
![]() | Gud vilket bra svar! Jag gillar när folk skriver på allvar och inte blir elaka och ironiska som jag själv blev. Men vi har en gammal historia jag och Yammaha Yet så jag föll in i gamla spår. | |
| le-lou | 2011-07-01 13:40 | |
![]() | taskiga ni är. Bara för att man inte råkar gilla en person eller ämnet som avhandlas så känns det uselt att komma med angrepp på hans släkt, mamma och pappa. Vad fan har de med saken att göra? | |
| slånbär | 2011-07-01 13:50 | |
![]() | Håller med magnusito här- har man varit och harvat med TS i trådar genom åren så sänker man sig rätt snabbt till hans nivå. Men å andra sidan så är TS själv oerhört dömande och går till rätt hårda angrepp både vad gäller personer men framförallt folkgrupper och kvinnor i synnerhet. Han är nog helt medveten om att ifall han sticker handen i ett getingbo så riskerar han att bli stucken ett antal gånger. Det är nog just det som är drivkraften bakom alla hans inlägg och trådar. | |
| magnusito | 2011-07-01 13:50 | |
![]() | Ja det är hemskt! | |