Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 000 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| blue_moon | 2011-07-07 12:23 | |
![]() | Håller med le-lou och Zaskia. Hellre svalka än värme. Jag bara svettas och blir obehagligt klibbig när temperaturen går upp mot 25 grader. Då vill jag in och ta en dusch och sen dra igång fläkten. | |
| blue_moon | 2011-07-07 12:28 | |
![]() | Upplevelsen av värme kan förstås bero på hög luftfuktighet. Just nu är den närmare 90% (på danska sidan Sundet, enligt DMI). | |
| Jobbar | 2011-07-07 12:38 | |
![]() | Såsom varande meteorolog skulle det vara mig fjärran att kritisera mina kolleger - men de borde se glada ut jämt eftersom vi har sådant härligt skiftande väder | |
| Liltif_Nomad | 2011-07-08 02:39 | |
![]() | Är väl rätt OK att de säger så när solen tittar fram (även om jag gillar när det är svalt). Men när det börjar bli jobbigt är det de somrarna när man inte fått någon respit. Det är jätte-jättevarmt heeeela tiden i veckor. DÅ stör jag mig på att meteorologerna hurtfriskt säger att det blir ännu en dag med vackert väder. För vid det laget har även ganska många av de fanatiska värmedyrkarna börjat önska lite svalka och regn. Själv skulle jag jubla om det regnade! Har kommit några ynka droppar, sedan slutat, och luftfuktigheten legat runt 80-90 %. Har meteorologerna rätt att säga vad de tycker om vädret eller måste de följa normen som vi har, ju varmare desto bättre? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-07-08 05:07 | |
![]() | Meteorologerna borde ju gilla ett varierande väder? Jag tror mer att kanalerna skulle få hatmejl om de mitt i sommaren sa att "nu kommer det äntligen regn". "Äntligen sol" får vi som dör i värmen stå ut med dock. Det roliga är ju att det här är året om egentligen. Dom ser ju ledsna ut när de berättar att det kommer en dm snö i november också. Till jul blir minerna lite muntrare om det kommer en dm snö dock. Är det inte kul? Fast dom lägger nog på att man ska ta det lugnt i trafiken. Konstigt nog händer det massor av olyckor på somrarna för att folk vill köra fort i sina bilar. Kanske någon med ett par öl innanför "västen". Fast det är ju någon slags rättighet på sommaren eftersom ingen nämner det i prognosen? | |
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2011-07-08 07:40 | |
![]() | Kul tråd - vädret engagerar alltid. Fast egentligen är väl inte meteorologernas prognoser i rutan särkskilt mycket att ta på allvar? Som jag förstått det är väder ett så kallat kaossystem vilket gör det svårt att förutse. Eller kanske snarare: det som verkade bli verklighet kan snabbt bli väldigt osannolikt. Sen såg jag att någon tyckte att det var lite märkligt att folk klagat på att de inte kunde sova i värmen, när temperaturen inte översteg vad vi värmer våra hus till vintertid? Men.....öhhh? Hört talas om uppvärmning dagtid som det tar tid att bli av med? | |
| Ovovivipari - Ej medlem längre | 2011-07-08 09:06 | |
![]() | Jag blir provocerad av att du raderat din bild. | |