Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 18 945 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trattizen | 2011-07-04 23:18 | |
![]() | Tack för alla svar, nu har jag mycket att välja på. Tack och bock. | |
| YamahaJet | 2011-07-04 23:29 | |
![]() | Definitivt Axela! Den är så bra att vi inte längre bemödar oss att åka runt och testa nya restauranger, äter alltid där istället. Entrecoten rekommenderas, gärna med klyftpotatis. Förrätterna är också suveräna. | |
| TopBanana | 2011-07-05 07:41 | |
![]() | Skratta inte nu.... Men för c:a 20 år sen fanns det en restaurang i Stockholm där man "styrde" sina räkor till sin plats i en radiostyrd båt. Är det någon som vet om denna är kvar; och vart, i så fall? Kommer äntligen till Sverige denna sommar och tror att min Irländska man skulle tycka det var skoj att styra sin mat till bordet... | |
| Miss_jk | 2011-07-05 07:53 | |
![]() | Koh Pangnang (eller hur det nu stavas). God thailändsk mat, Nua Yang rekommenderas, och mkt goda drinkar. Inredd som en thailändsk uteservering. Ibland får man även uppleva ett åskoväder där inne. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-07-05 08:00 | |
![]() | He he, nä, känner tyvärr inte till vilken restaurang du menar... Jag vill rekommendera den stora ölhallen/restaurangen Pelikan på Blekingegatan - lokalen är väldigt mäktig så det räcker att sticka in huvudet och titta. Annars är köttbullarna goda. Att promenera upp till Fåfängan är ett annat tips. Strömming vid Slussen (ett stånd där) är ett mysigt och billigt lunchalternativ som min mamma aldrig missar när hon är i stan. Hjördis på Östra söder har mkt bra luncher. Shanti är en mkt bra indier. Ligger också på östra söder, Katarina Bangata. Köp en glass uppe på mysiga Fjällgatan och se ut över vattnet och Djurården! Mosebacke torg är en annan fin, högt belägen plats som man inte bör missa. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-07-05 08:06 | |
![]() | Koh Phangan är lite kul, ja. Och poppis. Man kan inte beställa bord så det gäller att vara beredd på att vänta i baren med en drink. Detsamma gäller på härliga Soldaten Svejk på Östgötagatan - där dricker man tjock, skummande öl och äter panerad ost. Östgötakällaren på samma gata rekommenderas också. | |
| Mindymoo | 2011-07-05 08:07 | |
![]() | TopBanana, restaurangen du tänker på ligger i Göteborg och heter Räkan. Den finns på Lorensbergsgatan parallellt med Avenyn. www.rakan.se/ | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-07-05 08:09 | |
![]() | Ha ha! Klart den ligger i (min älskade hemstad) Göteborg. :) | |
| TopBanana | 2011-07-05 08:28 | |
![]() | Ah! OK - ska förbi Göteborg också. Men... Fanns den inte i Stockholm också? Sådär för 20 år sen... :) Usch vad gammal man har blivit... | |