Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 190 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Syntax-Fe | 2011-07-06 18:43 | |
![]() | Fattar inte hur man ska få i sig en box?! Alla blir för gamla och måste hällas ut, oavsett rött eller vitt, ja även en flaska blir för gammal och står halvdrucken i kylskåpet. Säger som Marguerite Duras: "Jag vill dricka MERA!" Men det är nån inbyggd spärr som säger stopp efter ett par glas. | |
| Lyxyacht - Ej medlem längre | 2011-07-06 18:47 | |
![]() | Suget efter alkohol är ett av de 6 kriterierna för alkoholberoende. Kolla upp hur det är med de andra 5 kriterierna? Man ska uppfylla minst 3 av 6 för att få diagnosen Alkoholberoende. www.internetmedicin....?p age=1590 | |
| betaguld | 2011-07-06 18:57 | |
![]() | Jag brukar bli nöjd efter ett halvt glas. Och då är första slurken godast. Stordrickare. :) | |
| CrackedActor | 2011-07-06 19:06 | |
![]() | var nån som sa nåt om pencilin, och inte kunde dricka. Jag har just fått en ask med antibiotika, och försökt läsa mig till om jag inte får dricka alkohol samtidigt. Ska ju på kryssning (30-års fest) på lördag, och börjar oroa mig för att tvingas vara nykter, det är ju inte kul när alla andra är dragna... Tänkte om det bara var en myt, eller är det verkligen så att man inte får dricka alkohol samtidigt? borde det inte stå rätt tydligt då i informationstexten? | |
| Syntax-Fe | 2011-07-06 19:22 | |
![]() | www.smittskyddsinsti...ti biotika/ | |
| Näva | 2011-07-06 19:32 | |
![]() | Det är väl inte så konstigt att dricka vin varje dag? Problemet är Sverige och dess ajabajakultur. Du verkar ju åtminstone ha koll på att man bör ha koll. Vin är ju inte bara gott det är ju nyttigt också, fyllt med antioxidanter! ;-) | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-07-06 19:35 | |
![]() | word | |
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-07-06 19:52 | |
![]() | Det finns antioxidanter i vin ja men problemet är väl att det för många lätt blir mer än ett glas. Apropå ajabajakultur: Det är tur för dom som röker och dricker att det är gamla påfund. Finns inte en chans i helvetet att cigaretter eller alkohol skulle vara tillåtet om dom var nya påfund. Vare sig du blir full eller inte är kostnaderna i världen av alkoholkonsumtionen gigantiska. Både vad gäller personliga plan och i fråga om pengar. Rökning-beroendeframkalla nde-ökad risk till lungcancer. Vare sig du bor i ajabaja-landet Sverige eller något annat land är alkohol och rökning något att ta på största allvar, tro inte annat. | |
| CrackedActor | 2011-07-06 19:54 | |
![]() | tack syntax! woho party på lördag då ;) | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-07-06 19:56 | |
![]() | tur man inte har alkoholproblem iaf | |
| paddel - Ej medlem längre | 2011-07-06 19:58 | |
![]() | Låt de som vill dricka, dricka. Vad ska vi göra åt det mer än komma med en massa pekpinnar. Lägg ner energin på att njuta av sol o bad :)) | |
| Klappa dvärg - Ej medlem längre | 2011-07-06 20:00 | |
![]() | Efter tre veckor med vitt vin på bag-in-box skulle jag också oroa mig för min läggning. När du börjar låna mammas läppstift kan det vara för sent. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-07-06 20:05 | |
![]() | för det är så sjuukt mycket manligare med whiskey | |
| JiZzMaSTeR89 | 2011-07-06 20:52 | |
![]() | Hahah jag får väl vara omanlig då. Har somsagt inget sug efter just alkoholen i sig utan mest vinsmaken jag vill känna konstant. Köpte en 3L box igåreftermiddag och den är väl halvfull nu, så jag har inte supit mig själv under bordet direkt. Dricker bara så jag knappt känner mig berusad, under dagtid då. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-07-06 20:55 | |
![]() | du har inget bra tips på vitt bib då? du som är experten nu :) | |
| cokki | 2011-07-06 21:20 | |
![]() | *Crackedactor* Fick en bra förklaring en gång av en vän som är mycket sjukvårds kunnig. Alkohol är ett gift och när det når levern så kämpar den med att ta bort det giftet i första hand. Pencillinet man tar lägger sig liksom och väntar på sin tur. Det gör att levern får jobba mera och man blir tröttare dan efter. Men det är inte farligt. Men det finns mediciner som är direkt farliga att kompinera med alkohol. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-07-06 21:45 | |
![]() | tips- jag dricker Schweppes klara indian tonic och låtsas det är fullt med gin i- fiffigt va. Man känner ju ändå ingen skillnad om man inte har halva glaset med gin | |
| Pubbe | 2011-07-06 21:47 | |
![]() | Haha man känner rätt stor skillnad om man kör en med normal mängd eller en utan. Du måste ha ruggigt lite gin i vanliga fall då... | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2011-07-06 21:49 | |
![]() | tonic är dessutom riktigt äckligt utan gin i | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2011-07-06 21:50 | |
![]() | ja jag skulle bli en dålig alkis-erkännes | |