Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade4
Mobilspel
Pågående18 988

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Stormfrun2011-07-09 23:23
Antal inlägg: 244

Har sjötomt och det vill jag säga.... vattenskotrar är det skottpengar på!!
Vi har hastighetsgräns på 7 knop här, det har inte en enda skoterförare fattat än trotts skyltar. Det är ett jäkla liv på de där tingestarna oxå.
Att sitta o njuta vid sjön får man roa sig med när vintern kommer!!!!

ttiittii - Ej medlem längre2011-07-09 23:32
Antal inlägg: 37631

vi har 3 knop men alla som åker här hos oss kör så fort att dom inte ser skyltarna

YamahaJet2011-07-10 00:03
Antal inlägg: 2239

Men hastighetsgränser på sjön fungerar ju inte. Det är större dumheter än dom på land - där jag bodde förut hade vi en 6 km lång sjö, där man sätter i båten på ena sidan och sedan är det 7 knop i 4 km. Vem orkar åka 4 km i dryga 10 km/h?!?! Det tar ju halva dagen, och sen ska man tillbaka också.

Samma sak i Stockholm. 12 knop där stadsgränserna börjar trots att det är enorma utrymmen - man kan bara inte åka hela Riddarfjärden i 12 knop.

Vad är 12 knop för hastighet ändå? Det är halvplan, går inte att färdas i med knappt någon båt. Fattar inte att man lyssnat på er gnällspikar när man satte gränserna. Att ingen följer dem visar väl på hur korkade bestämmelserna är.

Lill-IT2011-07-10 00:18
Antal inlägg: 31596

Vattenskotrar är en styggelse.
Köp en vindsurfingbräda och få lite snygga muskler istället.

blue_moon2011-07-10 00:23
Antal inlägg: 9713

Köp ett jetplan om du har så jäkla bråttom genom livet.
Eller kanske en helikopter för att kunna landa lite varstans.

elgen52011-07-10 01:26
Antal inlägg: 1740

vattenskoter är inte värt pengarna.
MC däremot det e grejer det ; )

ttiittii - Ej medlem längre2011-07-10 01:35

vad kan det bero på att det är regler på sjön?jo det är på våren då sjöfågel lägger ägg om vi kör för fort så drunknar fåglarna eller äggen hamnar under vattnet och sjunker av svall vågorna det är många ägg och fåglar som dör pga fart dårar på våren,men på hösten YJ kan du gasa då är det inte så noga

remvanrijn2011-07-10 14:23
Antal inlägg: 16488

idag på text tv,
Förbudet att åka vattenskotrar på vissa områden är olaglig enligt EU- domstolen. Motivering " användandet av en godkänt vara får ej begränsas av förordningar "

Då min bil är en godkänd vara, kan jag väl snart se fram emot att kunna köra även på cykelbanor och torg....

Pottränad - Ej medlem längre2011-07-10 14:26
Antal inlägg: 4315

Ja till vattenskoter!

koksiken2011-07-10 14:31
Antal inlägg: 304

YamahaJet:
Jag har ett annat förslag åt dig... skaffa dig en SNÖ-skoter. Denna kan du sedan använda både om det faller snö där du bor OCH på stranden. Det gör en hel del människor här uppe iaf, kör på vattnet alltså.

Jag tror absolut att du kommer att bli lycklig med din skoter, det är ju en fråga om inställning till livet. Skaffa dig en tjejkompis som kan sitta bak, om du föredrar det framför att ha en kill-dito där.

Pottränad - Ej medlem längre2011-07-10 14:32

Hm, jag rekommenderar inte en snöskoter till vattenkörning.
Jag har själv testat ett par gånger och det är inget att ha.
Går bra en kortare sträcka men sedan sjunker man ovillkorligen.
Och det är ett aber att bärga och sedan torka upp.

koksiken2011-07-10 14:36

Pottränad:
men här där jag bor finns en låååång sandstrand med långgrunt vatten som lämpar sig alldeles ypperligt till skoterkörning.
Om man vill, kan man vänta tills annat folk har gått hem, med att köra i vattnet men om man vill reta upp några så kan man strunta i att vänta.

Jag blir glad en stund av att se dem leka, sedan kan jag känna att ljudet irriterar mig lite... man måste iaf ha jämnare gas när man kör i vatten, vilket gör att ljudet blir lite mindre störande än det som uppkommer när man kör sin skoter i snö och smågasar hela tiden, som folk verkar tro att man måste...

...men jag tror fortfarande att man blir en lite lyckligare männsika om man leker ibland!

Pottränad - Ej medlem längre2011-07-10 14:38

Kosiken: Det spelar ingen roll om det är långgrunt eller djupt, en snöskoter sjunker efter ett visst antal meter, givetvis beroende på fordonets tyngd och fart, men sjunker gör den efter en "längre" sträcka.
Snöskotrar är gjorda för att användas i snö, och även då sjunker de med jämna mellanrum, om farten blir för låg.

koksiken2011-07-10 14:41

jo, jag vet att de kan sjunka men vattnets djup begränsar något möjligheten att sjunka, är min erfarenhet, med eller utan skoter.
=)

ttiittii - Ej medlem längre2011-07-10 15:00

det är sommar nu och YJs tristess ska fyllas,snöskoter funkar inte nu,prata inte om snö jag blir sjuk av det,köp en skoter YJ kör så att det ryker,nu är alla fågelungar kläckta och klara,åk runt och irritera med skotern nöt efter stränderna ,här i storsjön är dom förbjudna pga djurlivet,men du kommer att tröttna

pabster12011-07-10 19:06
Antal inlägg: 707

Jag har åkt vattenskoter, motorbåt i 42 knop seglat långt kors och tvärs....
Bäst kickar får man av en storm på västkusten med 4 metersvågor. Ger härliga surfar med pirr i magen. Lite för farligt för de flestas smak.... Att segla 60 fots trimaran i 30 knop slår däremot allt!!! Har fått hänga med vid ett tillfälle den egna båten känns sedan fjuttig. En 60 fots trimaran är utom räckhåll även för YM:s budget. Så Små katamaraner hobiecat eller liknande 20 knop hängandes i en trapets där har du nog den ultimata båten för action i skärgården. Finns dessutom att hyra men gå en kurs först!

ANDERStG2011-07-10 19:28
Antal inlägg: 7560

En riktig man kör vattenskoter med en motorsåg utan dödmansgrepp i ena handen!

Vetenskap - Ej medlem längre2011-07-10 19:36
Antal inlägg: 887

Åh Anders. Du är så sexig när du leker macho. <3

ANDERStG2011-07-10 19:47
Antal inlägg: 7560

Vet: www.soundboard.com/s...ro sin.aspx

Vetenskap - Ej medlem längre2011-07-10 20:10
Antal inlägg: 887

Haha. Sjuk. ;D

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in