Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 393 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wertigo | 2011-07-22 16:17 | |
![]() | Visst är rulla en del av spelet, men jag bryr mig inte alls om det. Jag förstår annakvack till fullo, ett spel blir bara trist då man möter en som bara taktikspelar. Skittrist faktiskt Fullt ös utan att tänka desto mer, så kör jag på. Sen bryr jag mig inte heller hur det går egentligen | |
| blue_moon | 2011-07-22 16:30 | |
![]() | Slånbär har rätt i att slumpade spel där båda undviker kluster med bonusrutor blir stängda och tråkiga när man till slut inte hittar nånstans att lägga. Nej tacka vet jag öppen spelstil och friskt vågat! | |
| SkySpy_ | 2011-07-22 16:32 | |
![]() | Tycker denna tråden är ganska komisk:) En bra spelare anpassar sin taktik beroende på hur den andra spelar. Spelet går ju ut på att vinna. Självklart gör man sitt bästa för att göra detta?? | |
| wertigo | 2011-07-22 16:38 | |
![]() | För min del är det egalt faktiskt hur det går, bara det är kul att spela. Det är det inte då man möter en driven taktiker. Säger det igen, jag struntar faktiskt hur det slutar, vinna är inte grejen för mig. Rullar heller inte. Det kan hända att jag ser att en rull faktiskt finns där, då lägger jag den självklart, men inget jag spelar för | |
| SkySpy_ | 2011-07-22 16:41 | |
![]() | Jag spelar för det är kul men det bli roligare i med ratingen och att försöka höja denna. | |
| lycopersicon | 2011-07-22 16:46 | |
![]() | Undrar hur många här som spelar för att de tycker det är tråkigt!? Jag spelar också för att det är kul och det tycker jag det är när jag vinner matcher och höjer min rating. | |
| SkySpy_ | 2011-07-22 16:49 | |
![]() | Finns säkert många som inte spelar för att främsta saken är att dom tycker det är roligt utan kanske mera att dom vill lära sig ord och se samband mm. | |
| wertigo | 2011-07-22 16:50 | |
![]() | Jag tror de flesta missar poängen, åtminstone med mina inlägg. Jag skiter faktiskt hur det går i mina matcher, är det inte skoj så lägger jag ner helt enkelt. Att spela för att höja ratingen finns inte i min värld. Helt ointressant för mig. Att då se spelare helt besatta av att höja, eller inte förlora rating är bara patetiskt i mina ögon | |
| vindsus86 | 2011-07-22 16:50 | |
![]() | Det är ganska lönsamt för mig att spelare mot sådana mjölkare, för då är det bara för mig att plocka poäng på andra ställen utan att öppna. Och när jag är nöjd passar jag när den andre byter tills den antingen ger sig och spelar som vanligt eller matchen tar slut efter tre passrundor. | |
| vindsus86 | 2011-07-22 16:52 | |
![]() | att spela mot* | |
| SkySpy_ | 2011-07-22 16:55 | |
![]() | Jag är väl en typisk tävlingsmänniska så att inte försöka vinna finns inte i min värld. Vad det än är jag spelar så vill jag vinna och bli bättre. Så länge det är roligt kan tilläggas. | |
| blue_moon | 2011-07-22 17:01 | |
![]() | Visst vill jag vinna och även öka min rating! Men inte till vilket pris som helst. Blockerande spelstil är pest, då avstår jag hellre! | |
| Träsmak | 2011-07-22 17:12 | |
![]() | vaffö kan man inte respektera andras spelsätt? Om man stör sej på nåt så kanske man bör se över sina egna svagheter. bara för att du inte kan rulla så måste du hitta fel på andra. patetiskt. | |
| mrmister83 | 2011-07-22 17:16 | |
![]() | det är ju kul att rulla... jag har 340 rullar på 178 matcher (böjningslistan). Men jag förlorar ofta matcher för jag stirrar mig blind på rullningarna och lägger för mycket småord i jakt på monster-orden. De kan väl göra ett rum där rullningar inte ger något extra, så kan alla som spyr på rullare sitta där och tjura. | |
| bokmärke | 2011-07-22 17:18 | |
![]() | Moget inlägg! Eller så görs ett rum bara för rullare så kan ni sitta där och kasta paj på oss som har en annan åsikt! | |
| mrmister83 | 2011-07-22 17:21 | |
![]() | Gör ett rum för båda, så kan vi sitta och tjura på olika håll :P | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-07-22 17:25 | |
![]() | hahah. okej, det kanske är en taktik men det är skittråkigt att spela mot en som passar å passar och lägger BE och sen HUS och sen SE och sen FE och sen rullar i slutet av matchen. tråkigt ja. | |
| Lotta73 | 2011-07-22 17:40 | |
![]() | Att rulla är ju en del av utmaningen, men att sitta en hel match med ett rull har jag slutat med. Att hitta rullningar eller andra poängrika ord motiverar mig mer än att vinna hela spelet eller nåt annat...speciellt om motståndaren börjar spelet med att ta flera hundra poäng. | |
| TopazCat | 2011-07-22 19:06 | |
![]() | Rulla är kul, när det väl händer. Jag sitter inte och jagar rullningar, de bara råkar hända. | |
| blue_moon | 2011-07-22 19:25 | |
![]() | Rullningar är kul när man lyckas få till dem. Men i spelrummet Musen lönar det sig oftast bättre att lägga 2-3 IT-ord (i samma drag alltså), i synnerhet om de hamnar på bonusrutor. Då kan man lätt få 80-100 poäng. I Musen undviker man inte kluster av bonusrutor i lika hög grad som i de andra spelrummen, eftersom vi nördar är så fokuserade på IT-ord att vi förbiser möjligheten att lägga vanliga poänggivande ord, och därvid utnyttja _hela_ raden av bonusrutor! | |