Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Flaxilax | 2011-07-22 21:47 | |
![]() | Hm. Det handlar om estetik och alla tycker vi olika, i större eller mindre grad. Men att avråda någon baserat på eget tycke och smak är väl inte direkt välmenande? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-07-22 21:53 | |
![]() | Men handlar det verkligen om estetik och inte om en kvalificerad form av självskadebeteende? Det är just unga människor som sysslar med detta - trots att åttioåringar borde kunna uppskatta samma "estetik". Kanske har du rätt, kanske har jag ingen rätt att ge råd men jag menade väl eftersom jag lider med ungdomar som tror att de ser mäktiga ut när de i själva verket ser mest vilsekomna ut med sina håliga skrotfejor. | |
| Flaxilax | 2011-07-22 21:55 | |
![]() | Kanske de både tror sig se mäktiga ut och de rentav känner sig mäktiga. Om så är, vem har fel? | |
| Bajadär | 2011-07-22 21:57 | |
![]() | Jaja, går töjningen sönder så är det ju bara å slå en knut av sinbbslamsorna, skitsnyggt, verkligen.. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-07-22 21:59 | |
![]() | Fair enough, men jag vill isåfall ge ett vuxet utifrån-perspektiv. I mina ögon ser man bara barnslig och osäker ut. Inte det man vill signalera, misstänker jag. | |
| Flaxilax | 2011-07-22 22:00 | |
![]() | Det kanske är vuxenperspektivet TS sätter sig emot? Man skall aldrig underskatta ungdomens vägar :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-07-22 22:02 | |
![]() | Jo, det är det jag menar. Att man använder sin egen kropp som anslagstavla (JAG GÖR REVOLT, KOLLA!) på ett sätt man kommer ångra när man blivit torr bakom öronen. Fultfultfult och syndsyndsynd. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-07-22 22:04 | |
![]() | Men var och ens fria val, givetvis - liksom det är mitt fria val att tänka "osmakligt" varje gång någon med kluvet öra passerar. | |
| SethGecko | 2011-07-22 22:04 | |
![]() | jag har 32 mm i höger öra och 14 mm i andra örat. upp till 12 mm ökade jag med 1 mm i taget, men jag gjorde det å andra sidan på en studio. jag väntade en månad mellan gångerna. öronen hade förmodligen läkt innan, men för att vara på den säkra sidan liksom. för övrigt finns det rätt mycket kvar att töja på höger öra, men jag är rätt nöjd som det är. | |
| Flaxilax | 2011-07-22 22:05 | |
![]() | Är det osmakligt rent generellt, eller är det bara din syn på det hela? | |
| Balkoth | 2011-07-22 22:05 | |
![]() | Om en töjning går sönder så är det vanligtvis pga att man är för ivrig och då baserar det sig rent av i idioti att försöka töja för snabbt. Men jag måste säga att jag lägger märke till en stor del saker som jag tolkar som fördomar mot piercade personer. Visst vissa anser att det är för att man ska se häftig ut och sådant. Vanligtvis är det bara för ren utsmyckning. Man kan även se det som en mer "permanent" form av smink om man nu vill. Något man utsätter sig själv för eftersom man själv anser att det ser bra ut. Men sen finns det ju även en stor grupp människor som piercar sig överdrivet mycket vilket inte ens jag kan påstå att jag kan förstå. Fast så är det ju med allting, allt går att överdriva. | |
| Ronny82 | 2011-07-22 22:06 | |
![]() | Det är ju vi skattebetalare som i slutändan får betala för att operera ihop misslyckade töjningar/sträckningar. Och inflammationer kan leda till plastikoperationer (där örat delvis dött (nekroser). I en del yrken fungerar det inte heller med sådan kroppsutsmyckning vilken också kräver operation för att rätta till misstaget. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-07-22 22:06 | |
![]() | Läs mitt inlägg igen så har du svaret på din egen fråga. För jag får anta att den inte var retorisk? | |
| Flaxilax | 2011-07-22 22:08 | |
![]() | Oavsett är det bara din objektiva bedömning. | |
| SethGecko | 2011-07-22 22:08 | |
![]() | Ronny82: ja. vi skattebetalare får betala för alla människor som blir påkörda också. för att inte tala om alla som röker och blir sjuka. för att inte tala om alla cancerpatienter, o.s.v. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-07-22 22:09 | |
![]() | Jag får tacka för förtroendet, men jag misstänker att du menar "subjektiva"? | |
| Balkoth | 2011-07-22 22:09 | |
![]() | Och alla som blir behandlade efter krogslagsmål baserade på trångsynthet eller fördomar om något de själva inte förstår. | |
| marängtårta - Ej medlem längre | 2011-07-22 22:10 | |
![]() | Verkar konstigt att de inte gav dig info hur du ska göra. Låter inte seriöst! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-07-22 22:15 | |
![]() | Ärligt talat så skulle jag gärna kasta mig över en forskningsrapport om det psykiska välmåendet hos människor med den här sortens kroppsutsmyckningar. Jag misstänker att depression/ångest är överrepresenterat hos folk med smak för den här "estetiken" nämligen. Självskadebeteende upphöjt till skönhetsideal. No offence. | |
| SethGecko | 2011-07-22 22:19 | |
![]() | fast SylviaPlath, studier visar ju att urtidsmänniskor (och olika stammar i sydamerika och afrika) hade liknande utsmyckningar. inte fanns väl depression/ångest i någon större utsträckning hos dem? | |