Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 217 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Zaskia - Ej medlem längre | 2011-07-27 10:58 | |
![]() | Det finns alldeles för många funktioner på t.ex. mobiltelefoner idag. Det är därför de blir onödigt krångliga. Det viktiga är väl att kunna ringa och kanske skicka sms. | |
| tydal | 2011-07-27 11:21 | |
![]() | Zaskia: Är de verkligen krångliga? Min mamma hade aldrig haft en mobiltelefon tidigare när jag gav henne en (Samsung Galaxy) för snart ett år sedan. Hon tyckte den var väldigt enkel att använda. Hon har ju vid några tillfällen fått använda pappas mobil som är en vanlig Nokia som bara kan ringa och skicka sms, och den tyckte hon var väldigt krånglig. Liten skärm och en massa knappar. | |
| kajix | 2011-07-27 11:32 | |
![]() | Lite ot. Men. Man kunde även förut använda telefonen som stämapparat. Ot. Det har alltid skett teknisk utveckling och kommer så att ske. Likadant med de som "motsätter " sig den. | |
| tydal | 2011-07-27 11:38 | |
![]() | kajix: Jo, kopplingstonen är väl F har jag för mig... | |
| kajix | 2011-07-27 13:45 | |
![]() | A trodde jag. men det kan ha varit stämgaffeln. 440 Hz. jag tror jag ska köpa en stämgaffel :) och en gitarr. en sån man kan ringa med! | |
| Sigrids mor | 2011-07-28 17:09 | |
![]() | Tydal: Ja jag tror han har en riktigt bra yrkerskarriär framför sig. Och han har färldrar som uppmuntrar och hjälper till att köpa grejer. Nu har han fått en Iphone. Den fick han bara om han lyckades tillverka en speciell app före sin pappa. Det lyckades han med och har nu en fräck Iphone. Jag är bara fascinerad av denna pojk! Det är ju KANON att han har denna talang. Behringer: Absolut! Jag talar emot mig själv. Jag gillar INTE nya sidor osv. Men hela familjen och släkten är med här och med sån bassida som detta är funkar det. Men du kan lov att jag svär när facebook ändrar utseende. :-D | |
| Tess 08 | 2011-07-28 17:29 | |
![]() | Jag förstår inte när tex Facebook ska hålla på och ändra en massa när det inte ens blir till det bättre... Ang tekniska prylar och funktioner så har jag inga problem med att lära mig, men jag är inte intresserad! | |
| Måns_E | 2011-07-28 17:43 | |
![]() | Kopplingstonen var/är A. Nä tacka vet jag rörförstärkare och vinyl, sån där jäkla strömmad musik låter ju skräp. Likaså var det ju kul med mörkrumslabb och svartvita bilder. All teknikutveckling är inte alltid av godo. Men TS tycker jag verkar hänga med ganska bra, jag som ändå jobbar som IT-konsult/programmerare har ingen Google+ | |
| Lillstölla | 2011-07-28 18:02 | |
![]() | Visst, jag gillar nya tekniska prylar, men med måtta!!! Har inte nån lust att bli medlem i teknikhysteriklubben, jag VVFB ( Vågar Vägra Facebook) är totalt ointresserad av det, bryr mig inte om Iphone, tycker det är väldigt löjligt med folk som ständigt uppdaterar status på FB, inte för jag vet vad det står, för jag skiter i det. Men hör ju folk i min närhet prata om det. Jag tycker det finns något som för mycket information, nyligen gick jag på en nit, jag uppdaterade till IE 9, och åå så jag önskar jag inte gjort det, nya versionen suger!! Så all förbättring, om man nu kan kalla det så, ny versioner, nya prylar, är faktiskt inte positivt. Men fine, tycker just du som läser nu det är bra så grattis, men liksom religion, preferens när det gäller hockey/fotbollslag osv, tyck vad du vill, men försök inte frälsa mig! | |
| Måns_E | 2011-07-28 18:07 | |
![]() | Jag tycker att IPhone är en trevlig apparat just för att den är så välbyggd och mångsidig. Synd bara att det är en Apple-apparat. | |
| Sigrids mor | 2011-07-29 00:16 | |
![]() | Tess: Nej precis. Måste jag lära mig är det inga större problem. Det är inte så att jag inte KAN. Det är bara så sinnessjukt ointressant. Häromdagen hade jag och en kompis en disussion om mobiler och både hon och jag hade massor med funktioner i våra mobiler som vi aldrig använt och inte visste att vi hade. Jag lär mig det jag måste för att göra det jag vill - alla andra funktioner orkar jag inte lära mig. | |
| jadey - Ej medlem längre | 2011-07-29 00:37 | |
![]() | jag är också emot nya tekniska grejer.. jag fattar allting, så det handlar inte om det.. älskar faktiskt att hålla på med tekniska saker.. men varför köpa ny tv när den andra funkar bra, bara för att nya tv'ar har med inställningar.. samma sak med mobil.. min gamla sony ericsson w810 köpte jag begagnad 2007, tror jag, och den funkar ganska så galant än idag.. så varför en bry sig om att köpa en ny.. samma sak med ny dator.. ända som är bra med det är ju förstås att det går snabbare.. och man får inte ont i huvudet av de nya plattskärmarna till dom... | |
| Måns_E | 2011-07-29 00:52 | |
![]() | Om man tycker att det gamla är bra nog så ser jag ingen anledning till att byta, men jag tycker personligen att det tillföra något att kunna surfa och skriva inlägg på Betapets forum på tunnelbanan eller kunna lyssna på P1-sommar när jag går ut och går nån mil eller så. Likaså tycker jag att det är ett plus att kunna plugga in min I-Phone till datorn och kunna surfa, eller leta upp närmaste vägen till var jag skall gå, eller när nästa tunnelbana går till resemål x. | |
| Fikonspråk | 2011-07-29 00:53 | |
![]() | Jag är rätt trött på det moderna samhället, och tycker rent illa om telefoner, bilar, tv, med mera. Nu lät jag lite bitter, men det är inget direkt hat, det är helt enkelt bara tröttsamt. Att kommunicera med text i form av SMS, mail, bloggar, med mera känns mest jobbigt, och det ger mig inte så mycket heller. Det blir mest samma banala tjat hela tiden. Dessutom känns det så fattigt att inte träffas på riktigt, och telefonsamtal blir, också de, mest jobbiga. Att lära sig nya sätt att ha tråkigt på är jag ointresserad av. Folk är också uppkopplade jämt och överallt, men de läser inte sina mail och har inte tid att prata i telefon, så det känns ganska meningslöst i alla fall. Det blir mest en massa krångel med allting, och jag letar efter enkelhet just nu. Därför längtar jag mer till en ensam stuga på fjället utan elektronik. | |
| TopazCat | 2011-07-29 14:02 | |
![]() | Håller med fikonspråk. Man SKA vara nåbar över allt till och med när man är på toa... | |
| Sigrids mor | 2011-07-29 21:46 | |
![]() | Jag är inte emot tekniska prylar i sig. Men jag vill inte ha något jag inte behöver liksom. Jag har en riktigt enkel mobil som tyvärr ( TYVÄRR) börjar paja så jag måste köpa en ny. Jag behöver kunna ringa och messa på min mobil. Inget annat. Jag är aldrig i situationer när jag behöver GPS eller lyssna på musik eller använda agendan eller föra protokoll eller göra anteckningar eller sådant. Men jag tror jag kan det med min mobil. Nu måste jag snart köpa ny och det gillar jag inte. Jag behöver ju inga fler funktioner eller en flashigare mobil - jag behöver bara en ny mobil liksom. | |
| Sigrids mor | 2011-08-05 09:47 | |
![]() | www.betapet.se/forum...ad id=28154 Det är alltså så att man kan rikta mobilen mot den på något sätt och sedan titta på inslaget i mobilen? | |
| Tess 08 | 2011-08-05 10:28 | |
![]() | Klart du ska ha GPS!! Geocaching! | |
| tydal | 2011-08-05 10:49 | |
![]() | Sigrids mor: Rutan med svarta och vita fyrkanter är en form av streckkod. Vanliga streckkoder (som bara består av ett antal streck) kan bara innehåller siffror, men dessa med fyrkanter kan även innehålla bokstäver och specialtecken som bland annat kolon, punkt och snedstreck. I lite mer avancerade mobiler finns ett program som heter något i stil med "Barcode reader" eller "Barcode scanner" (barcode betyder streckkod på engelska) och de kan läsa både traditionella streckkoder och de här mer avancerade genom att använda mobiltelefonens kamera. När du startar programmet så börjar mobilens kamera automatiskt ta en massa bilder. Programmet tittar på varje bild och om den hittar en streckkod så analyseras den och resultatet visas för dig på skärmen. Hittas ingen streckkod raderas bilden direkt. I praktiken går allt det här så snabbt, så allt du behöver göra när du startat programmet är att rikta mobilen mot streckkoden och hålla den stilla en sekund så bilden blir skarp. Programmet känner av vad det är för typ av innehåll i streckkoden, så är det exempelvis en www-adress (som det förmodligen är i ditt fall) så kommer den automatiskt att öppna webbläsaren. Notera att programmet också kan användas för vanliga streckkoder. Är du till exempel i bokhandeln och läser av streckkoden på en bok så får du upp recensioner för boken. | |
| Sigrids mor | 2011-08-05 10:51 | |
![]() | tydal: TACK TACK för ett bra svar! Så ska det se ut! Jag vill VETA men jag vill inte läsa 38 sidor instruktioner på engelska. Nu vet jag vad det är och skulle jag snubbla över en sån funktion i min nya mobil, som jag inte köpt än, så vet jag vad det är. TACK TACK! | |