Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 80 |
Mobilspel
| Pågående | 19 190 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| morsan30 - Ej medlem längre | 2011-07-31 18:58 | |
![]() | Mitt bästa minne med själva spelet var då jag la ett ord som gav 465p. Ja det låter kanske inte mycke för en del av er som fått mycke mer. Men för mig var det skitkul. Sen alla härliga människor som man träffat här. :) En del kanske pratar bara för att man självär så pratglad. :) Synd bara att alla inte har vett att tacka för spelet eller säga Hej. | |
| ANDERStG | 2011-07-31 19:08 | |
![]() | Jefaut: Det skulle ju vara en vettig informativ slutkläm. | |
| cizma | 2011-07-31 20:14 | |
![]() | När jag och en annan spelare började prata då jag precis flyttat till Göteborg.. genom henne kom jag i kontakt med många nya, härliga människor här i stan (vegosar) :) | |
| cizma | 2011-07-31 20:15 | |
![]() | Och... nys fick jag 594 poäng för ett ord.. det blir nog också ett minne! | |
| Prärieklocka | 2011-08-01 07:43 | |
![]() | Jag minns när jag var ny här och hade en äldre dator, som strulade hela tiden. Vet inte hur många matcher jag åkte ur av den anledningen! Det var inte alltid det gick att ta sig tillbaka till matchen och även om jag lyckades med det, blev slutpoängen oftast dålig. Jag hade missat för mycket, så tiden räckte inte till. Dessutom var jag superfrustrerad över situationen och kunde inte koncentrera mig på spelet längre. Jag kom helt ur balans sådana gånger - och det hände inte sällan. En ny dator bidrog till ett mycket roligare spel, som jag fick stanna kvar i. Det var nog därför jag stannade kvar här överhuvudtaget, förresten! :) | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-08-04 06:32 | |
![]() | Slånbär:"Och ditt minne som du beskrev med spagettin -jättekul för dig men snälla nån -att rulla över två röda gör man väl i var och vartannat spel ändå." DET var väl lite skryt, själv har jag aldrig fått en rullning över 2 röda, glad om jag nån gång får till nån rullning alls:-))! | |
| slånbär | 2011-08-04 07:00 | |
![]() | Ullis-Nä det är faktiskt inte skryt för det där med att rulla är inget särskilt märkligt för min del och inte heller över två röda. Men eftersom att rulla är nåt av det jag tycker är kul med spelet,inte att få höga poäng och vinna matcherna, så spelar jag i böjningsrummen och special och då är det faktiskt busenkelt att rulla. Men jag hade missat att det var klassiskt spel och då är det betydligt svårare att rulla över två röda eftersom man måste ha hjälp av ett ord som redan ligger strategiskt till. Så jag skrev faktiskt att jag bad om ursäkt och att det var en bedrift. Men att rulla över två röda i special är lätt , för att inte tala på slumpat bräde men det spelar jag aldrig för det tråkigaste som finns i ett spel är när jag eller motståndaren kan få massor av poäng på ett enda ord. Det tar udden av spelet tycker jag även om det är jag själv som lyckas-nä fy- tråkigt. | |
| Prärieklocka | 2011-08-04 07:48 | |
![]() | Det ingen tänker på är tydligen att om ordet PAGE redan ligger, kan en påbyggnad som bildar ordet SPAGETTI aldrig utgöra en rullning. Jag lade fyra bokstäver, inte sju. Det roliga för mig var att jag såg möjligheten att lägga över två röda och kunde även göra det bara efter ett par gånger. Min motspelare hade inte tänkt på att man kan bilda SPAGETTI av PAGE (enligt vad som skrevs i chatten) och jag trodde väl aldrig att jag skulle på så kort tid få ihop både ett S, två T och ett I, som krävdes. Det var det som var kul för mig, och jag som spelar klassiskt bräde är heller inte van att lägga ord som ger mer än 100 poäng. Jag håller med slånbär - att få hur mycket poäng som helst för ett enda ord, tycker inte jag heller är kul. Därför spelar jag aldrig slumpat. För andra är nog just det själva tjusningen med slump, och att man aldrig kan veta i förväg hur spelplanen kommer se ut. Jag tycker de som har skapat betapet (hurra för dem!), har tänkt på att göra alla nöjda. Jag är säker på att många, många andra har minnen härifrån betapet, som ni kan dela med er av. Vem vill börja? :) | |
| Guldplate | 2011-08-04 08:43 | |
![]() | Jag minns matchen jag kom över 2000 p i rating. Spelaren jag mötte hade en betydligt högre rating än mig och vi spelade slumpad och hets. Matchen började som vilken annan match som helst men ju längre in i matchen vi kom desto längre tid tog min motståndare på sig innan han la ut. Först tolkade jag det som att han hade svåra bokstäver och var tvingad till att tänka till ordentligt. Fast betänketiden inför varje drag blev bara längre och längre och snart spelade han på övertid. Det är då förklaring kommer... Han bad nämligen om ursäkt och berättade att han tagit sömntabletter och i väntan på att de skulle verka så spelade han några matcher. Uppenbart började dom verka mitt under vår match och jag fick chansen att fullständigt krossa en betydligt bättre rankad spelare. Fick över 70p i ranking och var plötsligt över drömgränsen 2000 p i ranking. | |
| slånbär | 2011-08-04 08:45 | |
![]() | Prärieklocka-h ha ha ja då missuppfattade ju jag alltihop.Hade jag läst lite mer ordentligt och tänkt lite så hade jag ju fattat vad du skrev men rullningsskadad som jag själv är så tänkte jag inte ens på att du inte skrev att du rullade(och det var ju tekniskt omöjligt när du bara la fyra bokstäver....) . Du gjorde helt enkelt en vanlig hakning som du kände dig nöjd med.Som gick över två röda. Mina mest spännande spel har väl varit dom gånger som jag har rullat sex st i ett spel. Första gången var väl häftigast för då slog jag ju mitt eget rekort på fem men efter det så har ju målet varit att rulla sju gånger och det har jag inte klarat ännu så varje gång jag lyckas få till sex st så blir jag bara frustrerad när jag inte kan få in rull nr sju på planen. Men det kommer väl. Passerade i allafall mitt mål att rulla 5000 ggr häromveckan men blev lite besviken då jag såg att det efter det inte finns någon "nästa gräns" för rullmedaljen. | |
| Mandelbrot - Ej medlem längre | 2011-08-05 18:27 | |
![]() | Att lägga ut över två röda på en klassisk spelplan och SAOL-ordlista hör väl inte diekt till vanligheterna, jag har spelat över 5000 matcher (99,9% klassiskt) med några olika nic och jag minns bara tre gånger. Vid ett tillfälle hade jag lagt ut LIX lodrät strax ovan den nedre högra 3x-rutan för att blockera för min motståndare. I nästa drag kunde jag lägga ut KLOTBLIXT över de två 3xord-rutorna. Om jag inte minns fel blev det 465p på detta enda drag på klassisk plan med SAOL13-ordlista. | |
| spider_f | 2011-08-05 19:14 | |
![]() | Slånbär: "Du gjorde helt enkelt en vanlig hakning som du kände dig nöjd med.Som gick över två röda. " Hahah, det var ju riktigt riktigt snyggt gjort.. att när det ligger "page" se att man kan lägga spagetti över två röda! Ska det vara så svårt att erkänna? ;) Och sen kallas det väl inte hakning utan påbyggnad om jag inte tar fel. | |
| slånbär | 2011-08-05 20:23 | |
![]() | spider-. Jo det var jätteduktigt jag håller med.? Jag personligen tycker dock att det inte är något som jag skulle komma ihåg då det inte är en sån sak som jag direkt skulle hetsa upp mig över men vi är alla olika.En del blir lyckligast av att lägga ett komplicerat ord, någon annan över att få massor av poäng på ett enda ord, ytterligare någon blir allra lyckligast när den får spöa någon med mycket högre rating och såna som jag blir lyckligast av att rulla.Ofta. Men att det skulle vara svårt att se att man kan lägga ett ord som spagetti när ordet page ligger kan jag inte hålla med om. Men vi ser ju möjliga ord lite på olika sätt kanske. Om inte annat så tränar man ju upp blicken efter ett antal matcher. Sen om det heter hakning eller påbyggnad har jag ingen aning om-vad är skillnaden? Spelar det nån roll? | |
| suss13 | 2011-08-05 21:13 | |
![]() | Mitt bästa beta-minne är nog från en lördag fm förra året då jag spelade för första gången med 2 olika motspelare som jag än idag har fin kontakt med här på beta och via fb. Den ene har jag även träffat och fikad med när jag befann mig i hans trakter. | |
| mrperfect | 2011-08-05 21:19 | |
![]() | Jag har inga speciella minnen, antagligen för att jag har korttidsminne som en guldfisk. Men jag har några gånger skåpat ut motståndaren rejält med en chockartad inledning och sedan fegspelat. Då har det öppnat sig fler möjligheter och jag har fått typ +50 i rating. tyvärr har jag dessutom råkat ut för motsatsen flera gånger i rad så att jag istället för att ligga på c:a 1900 i rating legat och harvat kring 1500. | |
| Snurransnurr - Ej medlem längre | 2011-08-05 21:25 | |
![]() | mrperfect- Det är en myt att guldfiskar har dåligt kortidsminne, det har forskats på det. =) | |
| spider_f | 2011-08-05 21:44 | |
![]() | Hakning är när man "hakar på" ett ord som ligger med ett nytt ord parallellt. Man lägger ut hela ordet och får dessutom ett eller flera "bonus"ord. I det här fallet byggde man på ett redan befintligt ord på båda sidor dessutom, alltså påbyggnad. Det är ju genom påbyggnaderna man kan lägga de riktigt långa orden. Men själv har jag aldrig lyckats med något ord längre än 10 bokstäver. Väntar på det! Personligen blir jag väldigt nöjd när jag lyckas med någon finurlig påbyggnad men som du säger slånbär, vi är som sagt olika. Men om nu TS hade spagettin som ett kul bestående betaminne ska hon väl få ha det, utan att du behöver tala om att du inte blev imponerad. Jag skulle ju kunna kontra med att jag inte tycker det borde vara så svårt att rulla 3-4 gånger i en match i böjningslistan om man som du då gör, endast går in för att rulla. Jaja, nog diskuterat om det! | |
| mrperfect | 2011-08-05 21:45 | |
![]() | ja jag vet faktiskt det, synd at t jag är sämre än dem då =) | |
| TantGrön | 2011-08-05 22:05 | |
![]() | Jag kommer precis som Bitte ihåg hon som pratade om sina speciella bälten, det är nog den märkligaste person jag spelat mot. | |
| RaEl - Ej medlem längre | 2011-08-05 22:18 | |
![]() | Har spelat med många trevliga personer, men mitt starkaste minne är när jag spelade och motståndaren låg under... Han började med att vara riktigt otrevlig, och avslutade sina trevliga kommentarer med att "gå o dö din j-l"... Men 99% här är trevliga även om inte alla är så "pratglada"... Men jag tycker att man kan hälsa tillbaka i början o slutet av spelet i allafall... | |