Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 521 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nailil | 2011-08-02 19:26 | |
![]() | POLISANMÄL FÖRETAGET !! | |
| Tess 08 | 2011-08-02 20:27 | |
![]() | Redan gjort! /TS syster | |
| Sigrids mor | 2011-08-02 20:42 | |
![]() | Jag är allafall glad att jag har haft kontakt med dom. Dom har verkligen ringt mig och jag har gått med på att dom får ta fram förslag till mig. Tyvärr har massor med människor fått byta bolag via dom utan att dom ens varit i kontakt med företaget. Elsidan på konsumentverket har massor massor med anmälningar från personer som blivit utsatt för detta. Framför allt för att baraspara bytt till Kraft och kultur utan att tillfråga kunden och många andra för att de bytt till Kraft och kultur utan att varit i kontakt med kunden över huvud taget. Och om dom nu är så oskyldiga så kan man undra varför de fått så många anmälningar mot sig. | |
| le-lou | 2011-08-02 20:57 | |
![]() | detta är avtalet de går efter. upprepade inte säljaren detta i telefon för dig- så har de ju gjort fel. minasidor.baraspara....me mbership Sigrids mor, var hittar man klagomål/anmälningarna på konsumentverkets sida? Jag hittar inte detta. | |
| mrperfect | 2011-08-02 23:44 | |
![]() | Ångervecka gäller. fast det blir ju en del strul ändå | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2011-08-02 23:51 | |
![]() | Usch! fy fan för sånt. Jag säger alltid att jag INTE är intresserad oavsett erbjudande. Har NIX men dom företag man är kund hos ringer via telemarketing så man blir inte av med dom heller. Säg NEJ, INTE INTRESSERAD ! O lägg sen på.. Det är fräcka metoder de använder så du kan va lika fräck tillbaks. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2011-08-02 23:57 | |
![]() | Vill bara bekräfta att "inspelade bekräftelser" är hopklipp. Vi har råkat ut för detta i ett av våra enmansföretag, men det är bara att stå på sig så ger de sig. Hot om rättegång och inkassoåtgärder genomför de här bluffbolagen aldrig, och någon fläck uppkommer aldrig på ditt företag eller priatperson innan en lagstadgad åtgärd verkligen genomförts, och så långt går aldrig bluffbolagen. De bara tar tacksamt emot det som skrämda medborgare frivilligt överlåter, och det är ju tillräckligt för att göda den branschen. | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2011-08-03 00:04 | |
![]() | Varför inte spela in samtalet själv o motbevisa dem? De kan ju va riktigt fula nog att klippa om i ljudfilen. S.k hopklipp.. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2011-08-03 00:05 | |
![]() | Och, svara aldrig "ja" på en fråga från en telefonförsäljare, även om frågan lydrer "Heter du xx". | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2011-08-03 00:13 | |
![]() | Man har faktiskt två veckors ångerrätt vid telefonförsäljning (om man är konsument). | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2011-08-03 00:14 | |
![]() | Kanske krångligt, men det verkar krångligare att polisanmäla. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2011-08-03 00:16 | |
![]() | Och, jag måste erkänna att även jag arbetat som telefonförsäljare några månader. Det var ganska gicande, och jag sålde också ganska bra, såtillvida att försäljningschenfen reste ner till mig från Gävle till Västerås med blommor och chocklad vid ett tillfälle, och även bad mig att göra en utbildningsdag för deras andra försäljare, vilket jag dock tackade nej till. Det var för 20 år sedan så det är väl numera preskriberat. Sedan dess har jag ågnat mig åt hederligt arbete i stället. Det jag då sålde var medlemskap i Företagarnas riksförbund, och jag blev sedemera invald i styrelsen lokalt. Så egentligen skäms jag väl inte för mina insatser då. tror inte att några av mina kunder ångrar sig. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2011-08-03 00:21 | |
![]() | Skrytfarfar... | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-03 00:30 | |
![]() | Salthatten :) | |
| Sigrids mor | 2011-08-03 11:24 | |
![]() | Jag VEEEEET att jag har ångerrätt - men vad gör man åt det då när man inte får tag i någon på företaget???? Problemet i detta fall är att man inte får tag i företaget man har slutit avtal med. Då är det jädrigt krångligt att nyttja sin ångerrätt. Men som sagt - jag har fått tag i företaget och en väldigt spak anställd som lät mig nyttja ångerrätten, jag har anmält till konsumentverket, jag har anmält till polisen och jag har anmält till elavdelningen på KV. Allt enligt uppmaning från KO i min kommun. Jag har även dubbelkollat med mitt vanliga elbolag Jämtkraft att jag har dom som leverantör och så är det. | |
| slånbär | 2011-08-03 11:35 | |
![]() | Salthatten. Jätteduktigt av dig ,hatten av och så men hur hjälper detta TS med hennes problem? Hade väl liksom ingen relevans i tråden? | |
| Tess 08 | 2011-08-03 11:50 | |
![]() | Är det meningen att man ska imponeras av Salthatten?? på allvar?? Som Slånbär skriver- relevansen i tråden? | |
| blame me | 2011-08-03 12:49 | |
![]() | Jag hatar kraft&kultur. Ja jag vet att det är ett starkt ord och det var därför jag använde det. | |
| -Gossip- - Ej medlem längre | 2011-08-03 13:20 | |
![]() | Ja det är väldigt konstigt. företaget bara spara ringde mej med, och jag skulle godkänna om jag ville byta, men det gjorde dom iaf,det lustiga är att dom valde kraft o kultur oxå, och ett jva helvete och få kontakt med dom, så aldrig mer jag låter mej luras av nån jva telefonförsäljare.har nog suttit i minst 3 tim i telefonen för att ändra på det | |
| slånbär | 2011-08-03 13:34 | |
![]() | Jag lät mig också luras med men eftersom jag var misstänksam mot just detta att dom skulle skicka ett mail där jag skulle godkänna så ångrade jag mig och sa upp mitt medlemsskap innan dom ens hade fått chansen att titta på mitt elavtal. Det var några veckor kvar på mitt gamla avtal. Det var inte problem att gå ur innan dom hade gjort något.Nu är jag ju väldigt glad för att jag gjorde det. | |