Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 190 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2011-08-09 22:49 | |
![]() | Deli-du tycker det är viktigt att påpeka att det var i den sämre delen av hässelby som detta hände och inte i den finare. Ok undrar iof lite varför det är så viktigt att påpeka men undrar även om du då vet varifrån ungdomarna som gjorde detta kom? Var dom själva från området eller kom dom utifrån? Eller är det inte lika viktigt som att tala om att själva området var ett mindre fint? Fast du kanske inte menade någonting negativt alls med detta? Men inlägget är skrivet så det känns lite nedlåtande faktiskt. Som om det liksom inte betyder lika mycket när det hände i ett mindre fint område. Förstår du hur jag menar? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:52 | |
![]() | Nej jag menar att det är lättare att visa ilska om man har mer att vara arg på och mindre att göra. Vilket jag generaliserar med att säga brukar vara fallet om man är fattig, uttråkad och förbannad. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:54 | |
![]() | Fast ska man generalisera lite till vill jag påstå att farbror blå bryr sig mer om omständigheter i "finare" områden. Kanske för att det är "vargen kommer"-omständigheter i "fulare" områden eller pga något annat..(man bryr sig inte eller är rasist) | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:55 | |
![]() | Oj, du säger "hässelby gård" Och jag här tunnelbanetantens röst och känner lukten av tunnelbana. Den godaste stationen är Bergshamra. Åh, jag kunde äta den doften. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-09 22:56 | |
![]() | hör* | |
| Gunilla _ | 2011-08-09 23:00 | |
![]() | Det är som att de äntligen får utlopp för sjuka behov. tv.expressen.se/nyhe...od ig-pojke | |
| Gunilla _ | 2011-08-09 23:01 | |
![]() | *för sina | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-10 00:39 | |
![]() | www.dn.se/nyheter/va...t- polisens Varför kutar han runt med en pistol i strumpan om han är så snäll? | |
| sigfrid | 2011-08-10 13:09 | |
![]() | Träsmak: Jag har uppfattat det som att England är ett av de länder i västvärlden som har de största ekonomiska klyftorna. Man har en rik överklass och en medelklass som har det ungefär som vi har det. Sedan finns det de som tidigare kategoriserats som arbetarklass, men i dag är de tredje generationens arbetslösa. Deras utsikter till att klättra på den sociala stegen är små och man lever på bidrag som är betydligt lägre än i Sverige, deras bostäder är också av betydligt sämre standard. England har även drabbats hårt av den ekonomiska krisen sedan ett par år tillbaka, med stora nedskärningar i den offentliga sektorn. Många uppfattar det som att det är de längst ned på skalan som får betala de ekonomiska utsvävningarna under de goda åren. Sedan är de som vandaliserar och plundrar kriminella gäng som tar demonstrationerna mot dödsskjutningen som en ursäkt för att bete sig som svin. Jag hörde en engelsk socialarbetare säga på BBC World att de brott som begås inte är en social fråga utan en fråga om moral och det känns som om han har rätt i det. Hörde också hur de intervjuade några av ungdomarna som är med i plundringarna och de gav ett sorgligt intryck. Två flickor hade druckit vin sedan tidigt på morgonen, de var arga på polisen och nu vill de visa polisen att "de kunde göra vad de ville". Reportern ställde frågan om varför de gav sig på små butiker och butiksinnehavare. Flickorna svarade att: "de är rika, vi vill visa de rika att vi gör vad vi vill". Det finns alltså ingen ursäkt för deras beteende, men det finns nog många olika förklaringar till varför ett samhälle plötsligt exploderar... Detta är alltså den uppfattning jag bildat mig, jag vidhåller inte att den är sann utan den utgår från det jag erfarit, sett och läst. | |
| ErikStenman | 2011-08-10 13:29 | |
![]() | Det är inte sociala protester utan ren vandalism och brottslighet. Jämför med spanien med bland Europas högsta ungdomsarbetslöshet. Där sker fredliga massdemonstrationer med hundratusentals deltagare. Det är inte fallet i England. I England är det främst invandrargäng och andra gäng,( även gängen är relativt segregerade), som springer omkring och förstör på gatorna. | |
| Mindymoo | 2011-08-10 13:41 | |
![]() | England är också landet där fotbollshuliganismen föddes. Stor övervikt av ickeinvandrare i de gängen. Men arbetslösa och fattiga likförbannat, som jag förstått det. | |
| pacc | 2011-08-10 13:44 | |
![]() | Det går väl att jämföra med ryktet föräldrafri fest som sprids på nätet fast i större skala. Sedan var det väl mer än 30 år sedan någon ungdom blev tillrättavisad eller tillsagd av någon annan än polisen, det är helt enkelt föräldrafritt på stan. | |
| Mazterkatze | 2011-08-10 14:41 | |
![]() | är väll antagligen bara en tidsfråga innan det smäller i någon av alla mångkulturella storstadföroter i Sverige också. Tror inte det är speciellt många "fotbollshuliganer" som härjar loss i England. Läste nyss att det även spritt sig till cambridge också | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-10 14:50 | |
![]() | håller det fortfarande på,tragiskt ,att ungdommarna tröttnat förstår kjag tråkit att dom görpå felsätt,men England är det stora skilnader a-kassan där är inrte i närheten av vad den är här,mer jobb åt folket | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2011-08-10 15:02 | |
![]() | pacc 2011-08-10 13:44 Antal inlägg: 97 Det går väl att jämföra med ryktet föräldrafri fest som sprids på nätet fast i större skala. Sedan var det väl mer än 30 år sedan någon ungdom blev tillrättavisad eller tillsagd av någon annan än polisen, det är helt enkelt föräldrafritt på stan. --- Så sant, vet inte ifall de har BRIS i England. Men verkan har dock blivit densamma. Ingen tar ansvar o anarkin får flöda fritt. Menar inte att BRIS inte är bra, men barn har fått alldeles för stor möjlighet att tolka världen med för lite kunskap. Befogenheter men inga skyldigheter tycks vara dagens motto. | |
| fikakungen | 2011-08-10 15:03 | |
![]() | igår hörde jag på nyheterna att polisen i England säger att "smågangstern" inte skjutit först. Det blev inte lugnare på gatorna för det... | |
| Troglodyten - Ej medlem längre | 2011-08-11 13:00 | |
![]() | Nu jävlar är det revolution på gång! heja den engelska arbetarklassen. | |
| to the top | 2011-08-11 13:24 | |
![]() | Folk blir arga när regeringen använder miljonerna till att bomba libyen samtidigt som dem drar in massa pengar från offentlig sektor. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-11 13:37 | |
![]() | Ja men o så bra när snorvalpar "gör revolution"och förstör både hem och butiker för sina grannar som har lagt ner sina liv och allt de hade i det. Ffs, cut your hair and get a job! | |