Spelrum
Giraffen42
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade75
Mobilspel
Pågående19 287

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Delicious - Ej medlem längre2011-08-09 20:05
Antal inlägg: 11661

Gautama, Jag misstänker att det är för att kvinnlig ilska/våld inte är accepterat på någon nivå. En kille som slåss på krogen är liksom "normalt". Om en tjej gör det är hon psykiskt störd eller bara en bitch.

crooked rain - Ej medlem längre2011-08-09 20:06
Antal inlägg: 6334

lol igen.

slår kvinnor sig själva menar du, miss evelyne? iofs.

miss evelyne2011-08-09 20:06
Antal inlägg: 467

Spider... hm... honorna är ju oftast dom i en flock som skyddar och jagar, lejon, vargar, apor mm men jag kanske har fel.. måste bara vara löjlig och påpeka att det är honorna i insektsvärlden som suger blod... jäkla blodsugare är vi =P

miss evelyne2011-08-09 20:08

crooked.. nej jag menar att kvinnor kanske skadar andra psykiskt eller slår sina män i hemmet.. personligen vet jag flera kvinnor som slagit sina män för dom är arga eller så. Om en tjej blir irriterad är det okej att hon ger mannen en örfil men om mannen e arg och ger kvinnan en örfil så är det så mycket mer reaktion på det.

Delicious - Ej medlem längre2011-08-09 20:09
Antal inlägg: 11661

Honor ligger möjligen och chillar i boet om de nyligen fått tillökning, inte annars.

miss evelyne2011-08-09 20:10

Exakt Delicious!

crooked rain - Ej medlem längre2011-08-09 20:13

Asså. Det var ett skämt. Men jo, våldsamma kvinnor är nog vanligare i hemmet än offentligt. Det betyder inte att kvinnor är lika våldsamma som män.

miss evelyne2011-08-09 20:15

nej det gör det inte men att män är dom som oftare ses våldsamma betyder inte heller att dom e mer våldsamma än kvinnor =/

Jag tror fortfarande det har med individen i sig att göra och inte vilket kön man tillhör.

Sen tror jag inte att Delicious tanke var att vi skulle tolka det så generaliserat som vi nog av misstag gjort?

Busen Fabian2011-08-09 20:16
Antal inlägg: 73

Upplever unga män och kvinnor olika krav på sig?

Måns_E2011-08-09 20:19
Antal inlägg: 12028

Det är klart att det är individuellt, det är klart att det finns kvinnor som slåss, våldtar och är allmänna drägg. Men att män är en klart överrepresenterad grupp råder det inget tvivel om.

Att bara förklara det med kulturell påverkan blir lite fånigt då det mig veterligt inte finns en enda kultur där män inte är överrepresenterade gällande våldsbrott.

spider_f2011-08-09 20:21
Antal inlägg: 306

När det gäller parning så är det stor skillnad på hannars och honors beteende. Hannar måste slåss och visa sig starka för att ha en chans att vinna honans gunst. Honor behöver inte göra så. För dom räcker det att sitta och vara söta. Kanske finns det paralleller till mänskligheten här?

miss evelyne2011-08-09 20:21

Fabian... jo det är tyvärr så i denna värld. =P

promenad - Ej medlem längre2011-08-09 20:22
Antal inlägg: 3995

kvinnor tar på sig skulden och mår psykiskt dåligt istället
å andra sidan kanske en del av kvinnorna har barn att ta hand om (modersinstinkt)

Shylster2011-08-09 20:22
Antal inlägg: 943

skulle det vara lika många kvinnor som män som begår våldsbrott om båda könen hade samma förutsättningar rent fysiskt?

Tveksamt men kanske!

crooked rain - Ej medlem längre2011-08-09 20:22

"Sen tror jag inte att Delicious tanke var att vi skulle tolka det så generaliserat som vi nog av misstag gjort? "

Hur menar du?

För övrigt är det väl ingen här som har åberopat kollektiv skuld eller påstått att alla män är våldsamma?

miss evelyne2011-08-09 20:23

Spider.. det är nog för honorna är badass all annan tid då dom hämtar mat osv. ;)

Busen Fabian2011-08-09 20:25
Antal inlägg: 73

Måns_E; Jag tror att individen formas i en kontext. Om män är överrepresenterade vad gäller våldsbrott är det kanske inte märkvärdigare än det faktum att en person uppväxt i ett marginaliserat hem i förorten utför brottsliga gärningar lite oftare än den som växt upp i ett välmående hem i låt oss säga Djursholm.

miss evelyne2011-08-09 20:25

titeln på tråden är var som fattas män men sen påpekar hon väll lite smått efter att man hunnit bli småirriterad att hon menar just de män som beter sig på det sättet... sa jag nåt om kollektiv skuld? =S

Nej det har ingen sagt men det känns som om alla försvarar kvinnorna. aja... jag har lagt min tanke och är ganska nöjd med den.

Ahnad - Ej medlem längre2011-08-09 20:25
Antal inlägg: 411

"oj.. jag vill verkligen inte påstå att det är specifikt män... kvinnor våldtar också och slåss vandaliserar och mördar... Och antagligen så har det inget med könet i sig att göra.. dock finns det skillnader i hur kvinnor och män gör saker men det förekommer nog våld lika mycket på båda sidor könen."

Fullständigt fel - och du hade hittat den statistik som visar det om du bara orkat gå in på några få väl valda webbplatser. Det kanske du också hade kunnat kosta på dig innan du uttalade dig så tvärsäkert.

Lika fel är faktiskt också att testosteron är den stora boven bakom mäns större våldsamhet. Det handlar om så mycket mer än så; det är ett komplicerat samspel mellan rent fysiska förutsättningar (där hormoner utgör bara en liten del), miljö, uppfostran, eventuell påverkan från droger. Och så vidare, och så vidare. Tur är väl det, förresten. Annars skulle ju alla män vara predestinerade att begå våldsdåd (alternativt behöva lägga band på sig för att inte göra det). Dessbättre är det inte så.

miss evelyne2011-08-09 20:28

Ahnad... tror jag skrev nån stans att statistik också vinklas på det sätt avläsare vill? I statistik är inte heller mörkertalen medräknade.. vilket jag kommenterade på.. hur många män anmäler när deras flickvän ger dom en örfil för hon e sur? Men när en pojkvän slår sin tjej på precis samma sätt för att han är sur blir det ett jäkla liv...

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?