Spelrum
Giraffen | 12 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 5 |
Inloggade | 17 |
Mobilspel
Pågående | 20 538 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
mythbuster | 2011-08-12 20:39 | |
![]() | Ogräsättika är bara ättika i rätt koncentration = man blanda till den själv. | |
helmbrant - Ej medlem längre | 2011-08-12 20:50 | |
![]() | Roudup är ruskigt effektivt mot de flesta växter (vissa rackare är sega som exvis kirskäl). Varningens ord dock. Kommer det en droppe roundup på en växt kan den dö så sikta rätt. Jag har med viss framgång nästan tagit död på en vallörtsinvasion med roundup. Ogräsbrännare är skoj, MEN kom ihåg att det är eld och att det faktiskt kan börja brinna.... | |
sfi | 2011-08-12 21:25 | |
![]() | En granne köpte ogräsbrännare och gick glad och nöjd omkring med den i sin trädgård. En annan granne observerade att den ogräsbrännande grannen hade satt eld på sitt förråd och skrek: "Det brinner!" till honom. "Ja, det ska brinna," svarade han. Som tur var ryckte två grannar ut och släckte elden innan hela förrådet var övertänt. Själv har jag - med stor försiktighet - använt min ogräsbrännare, men det är som skrivits tidigare inte speciellt snyggt med det brända gräset och det kommer ganska snart tillbaka. | |
sanlin | 2011-08-13 00:16 | |
![]() | Salt (helst Seltin) funkar till ALLT ogräs. :) | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2011-08-13 01:07 | |
![]() | kirskålen kan täckas med plast i 2år sen ska den vara död,nä det finns inget som funkar,köpte ogräsettika och hällde ut,men stanken var vidrig och var kvar i en månad,att bränna upp ogräset är en vitamin kick det växer som aldrig förr,det är bara att sätta på sig handskarna och rycka bort ogräset,eller muta barnen med pengar om dom tar bort ogräs | |
ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-08-13 08:50 | |
![]() | Tack för alla tips, salt, det ska jag testa! Vill helst undvika Roundup. Och hellre blanda ättikan själv än bära hem vatten! | |
Quench - Ej medlem längre | 2011-08-13 10:14 | |
![]() | att täcka med mörk plast är utmärkt och effektivt samt miljövänligt, tänk på att täcka med god marginal för det finns rötter där man minst anar det. bränna med gasol är svindyrt om det handlar om större ytor | |
Drutten_N | 2011-08-13 19:05 | |
![]() | Läste i en tipstidning att man skulle hacka en vitlök och lägga den i en vattenkanna fylld med vatten och låta det stå några dagar. Använd sedan vattnet för att bekämpa ogräset mellan trädgårdsplattorna. | |
mrperfect | 2011-08-13 20:48 | |
![]() | Kirskål har 2 system av rötter där det andra ligger en halv meter nedaför det fösta som nån slags backup. man måste gräva bort det undre för at bli av med dem, det är därför man måste täcka området i tre år så att det torkar och dör Vad beträffar det synnerligen svårutrotade Parksallat så är det bara roundup som duger, om man gräver upp det så går rötterna sönder och sprider sig ännu mer, då får man köra bort all jorden dessutom. | |