Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade43
Mobilspel
Pågående20 220

Forumkategorier

Användare Inlägg  
popsomfan2011-08-16 15:39
Antal inlägg: 74

Man borde infiltrera alla sådana grupper och 1. Frita djuren 2. Kastrera äcklen 3. Hänga ut dom på nätet med namn och adress.

Minst.

guran412011-08-16 15:43
Antal inlägg: 72

ja spyr!!!!

161amb2011-08-16 16:06
Antal inlägg: 113

"popsomfan" Håller med helt och fullt! F-n vad sjuka människor(?) det finns

klobba2 - Ej medlem längre2011-08-16 16:19
Antal inlägg: 2332

Vissa pussar på djuren
andra går längre..

lika äckligt

Fispropp - Ej medlem längre2011-08-16 16:21
Antal inlägg: 328

Att kastrera folk för att sedan hänga ut dem offentligt är ju friskt :)

klobba2 - Ej medlem längre2011-08-16 16:24
Antal inlägg: 2332

Här är något för Sverige att ta efter:
www.aftonbladet.se/n...34 73331.ab

popsomfan2011-08-16 16:36
Antal inlägg: 74

Fispropp, kastrering är applicerbart även för dom som våldtar människor. Inget konstigt med det, varit uppe som förslag många gånger. Och precis som i Usa där pedofiler måste meddela sina grannar om detta så tycker jag att katt och hundägare bör få veta vilka deras grannar egentligen är.

Så ja, det är det friskaste sättet att hantera situationen med sjuka människor.

Björn K-hamn2011-08-16 20:23
Antal inlägg: 1135

Usch, fy och tvi, men med tiden brukar det idiotiska i alla fall bli mindre idiotiskt.

Det var 3 bröder som körde runt i sin amerikanare på landsbygden och festade runt och roade sig med flickor i varje liten håla de passerade. En natt fick de soppatorsk ute på landet och fick låna en lada av en bonde att sova i.

Naturen kallade och den äldste brodern gick ut ur ladan och strax därefter hördes det lite råmanden inne från ladugården. När han kommit tillbaka och somnat, gick mellanbrodern iväg. När mellanbrodern var åter och hade somnat så smög den yngsta brodern iväg. Precis när han är igång med en av kvigorna så hör han de äldre bröderna stå och asgarva vid ingången till ladugården,

- Men, ni har ju också varit här!
- Javisst, men det där är ju Jenka, hon é ju skitful.

(Hemmets Journal någon gång på tidigt 80-tal)

Triss - Ej medlem längre2011-08-16 20:33
Antal inlägg: 417

Min hund löper just nu. På promenaden började hon flirta med en katt! I brist på annat kanske hon skulle acceptera en människa, men hon får inte för mej.

SethGecko2011-08-16 20:39
Antal inlägg: 635

"När man 1944 avkriminaliserade homosexualitet i Sverige legaliserades även tidelag, då de låg under samma paragraf."

Sverige var verkligen fantastiskt på 40-talet. "Klart homosex och djursex är samma sak!" liksom. Fy fan vad vidrigt.

apbur2011-08-16 20:40
Antal inlägg: 9699

Om nu djur kan bli kränkta av att människor nyttjar dem sexuellt undrar jag var man ska dra gränsen. Ska hunden få vara i samma rum när människor har sex? Jag är allvarlig. Om de förstår sexuella handlingar borde de ju även uppleva det som obehagligt att bevittna människosex.

Ronny822011-08-16 20:43
Antal inlägg: 109

Det här ämnet har ju behandlats utförligt här på Betapets forum. Det finns ju inget mer än det som togs upp då att behandla.

Sök och finn!

taxam - Ej medlem längre2011-08-16 23:25
Antal inlägg: 427

Visste inte att det varit uppe förr...vet bara att jag tycker att dom som utnyttjar djur sexuellt måste ha en störning på två ställen... =/

Dumblondin - Ej medlem längre2011-08-16 23:47
Antal inlägg: 236

Vidrigt. Verkar ju handla om ett gäng inavlade bonnläppar som tillåts behandla djur illa. För jag tror att djuren far illa av detta. Och mer än tro kommer vi aldrig att kunna göra - vi kan ju inte fråga djuren.

Men vi kan ta ett ansvar! Vidriga idioter som de här ska stoppas - det finns liksom inget mer att tillägga.

Måns_E2011-08-16 23:59
Antal inlägg: 12023

Jag tror att de flesta tycker att det är äckligt, och visst så värst mysigt att ha sex med en get verkar det ju inte vara. Å andra sidan så tycker jag att djurplågerilagar räcker långt och väl. Men det är ju jag det, jag tycker i regel inte att man skall förbjuda saker för att de är "äckliga" eller "osedliga". Och det faktiskt oavsett vad det handlar om.

soulshake2011-08-17 00:06
Antal inlägg: 39

www.youtube.com/watc...WZ DOu8QbwE

Dumblondin - Ej medlem längre2011-08-17 00:10
Antal inlägg: 236

Bara ett litet tillägg föranlett av det Måns_E skrev nu:

Tycker inte heller att enbart det faktum att något är "äckligt" är någon anledning att förbjuda det i lag. Jag bygger min önskan att förbjuda tidelag på att jag är övertygad om att det innebär ett övergrepp som djuret far illa av. Det går ju alrig att ta reda på om det verkligen är så. Misstanken räcker för mig. Vi ska vara snälla mot djuren.

Måns_E2011-08-17 00:16
Antal inlägg: 12023

Ja, och om djuret far illa och det går att leda i bevis (vilket faktiskt inte borde vara något problem) så faller det under djurplågeri. Jag förstår faktiskt inte riktigt problemet med den lagstiftningen.

Det som dock är ett problem är att det är en ljusskygg verksamhet, men den lär ju knappast vare sig minska eller bli öppnare för att man säger att något som faktiskt redan är olagligt blir olagligt enligt en lag till (som stiftas utifrån att det är "äckligt")

nikand2011-08-17 00:19
Antal inlägg: 6

Jag tror att anledningen till att denna lagstiftning inte är mer up to date och i samklang med vad folk i allmänhet tycker är att det är en ganska ny företeelse att betrakta ett djur som ett tänkbart brottsoffer. Dvs en individ och inte en sak. Visserligen har djurplågerilagar stiftats ett tag, men inte är det särskilt länge och straffen är, vad jag vet, lindriga. Det blir säkert bättre med tiden

apbur2011-08-17 00:21
Antal inlägg: 9699

Låt kon stå inne hela livet, föda fram kalvar som den aldrig får träffa, få en stålapparat fastsatt på sitt juver varje dag, bli insiminerad och fasttjudrad. Bara det inte har ett sexuellt syfte för då lider kon.

Då återstår frågan: Får veterinären inseminera om han/hon samtidigt tänder på det?

Folk tenderar vara väldigt inkonsekventa i sådana här frågor.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?