Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 431 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SLinusO | 2011-08-17 22:00 | |
![]() | Fått leka tågvärd en gång i permisuniform, det är ju iofs inte så kostigt. Men jag också blivit tillfrågad några gånger när jag varit på semester att posera med vilt främmande folk, det är ju lite mer skumt.. Är inte vad jag vet lik någon speciell. (min bild är inte helt seriös.. ser inte alltid ut så.) | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-17 22:01 | |
![]() | De tycker väl att du liknar Jesus, eller är skitsnygg. | |
| Dersu | 2011-08-17 22:02 | |
![]() | SLinusO: Om du var i Indien eller Kina är jag inte förvånad. Misstänker att jag finns med i ca 6000 indiska fotoalbum. | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-08-17 22:05 | |
![]() | Jag kom på att jag själv har frågat fel personer om hjälp i butiker :) Jag tror att jag har en mental bild av ett butiksbiträdes utseende och reflekterar inte innan jag frågar. Det kan vara så att det säger mer om oss, än om er som blir tillfrågade. Jag är ouppmärksam och disträ till min natur när jag är avslappnad... kanske mönstret mer finns hos sådana som mig, än hos er tänker jag. | |
| Maja G | 2011-08-17 22:10 | |
![]() | Typ på Finlandsbåtarna...vet inte hur många ggr jag får frågor om var toaletterna är, hur länge taxfreen är öppen osv. Både på svenska och finska språket. | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-08-17 22:14 | |
![]() | haha... hade jag träffat dig på en finlandsbåt hade jag tvivelsutan tilltalat dig på finska, maja :) Du ser ut som en Arja, Tuulikki eller kanske en liten Pirjo. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-17 22:15 | |
![]() | snarare purjo | |
| SLinusO | 2011-08-17 22:19 | |
![]() | Det var i Sverige och Norge.. Det börjar alltid med att jag missförstår och tror att dom vill att jag ska ta kort på dom.. "Nej, alltså med dig och mig på. Min kompis tar kortet" | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-08-17 22:23 | |
![]() | haha, Linus! det där har hänt mig också. jobbar iof ibland på turistbyrå och då får jag alltid ställa upp på bild. halvkramande och jätteglad. öö, ja, men det bjuder man väl på. men fattar inte riktigt: ) | |
| Maja G | 2011-08-17 22:24 | |
![]() | Uisge: Vilken tur att jag kan båda språken då:) Annikki kallas jag för av mina finska släktingar så helt fel hade du inte! | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-08-17 22:24 | |
![]() | :) | |
| gummirumpa | 2011-08-17 22:42 | |
![]() | jag hade röd skjorta på mig och handlade på ICA Maxi. Vid grönsaksdisken så ringde min mobil och jag svarade och stod och pratade ganska länge, under hela tiden stod en äldre dam och glodde stint på mej, hon kom närmare allt eftersom så hon stod bara några cm ifrån mej och hon såg surare och surare ut. När jag la på på skrek hon till mej HAR NI INGEN BÄTTRE POTATIS och MAN SKA INTE HA PRIVATSAMTAL PÅ ARBETSTID. Hon bara gick utan att be om ursäkt när hon för stod att jag också var kund :-) | |
| Tinna | 2011-08-17 23:44 | |
![]() | Dersu. Du borde skaffa dig en namnskylt som det står "KUND" på, och sen sätta på dig den innan du går in i affärerna.. :) | |
| EbbaGreen | 2011-08-18 00:03 | |
![]() | Hahaha gummirumpa. Sikken tankt asså. | |
| jona80 | 2011-08-18 00:20 | |
![]() | Det roligaste är väl annars tvärtom, man har arbetskläderna på sig, med stora loggor för företaget, och är på arbetet och folk försöker leta personal och fråga om saker, trotts att man står där, rakt framför dom. Eller när jag i samma typ av arbetskläder gick på lokala affären för att panta undan våra tomflaskor. Blir en kort kö beståndande av 2 personer i ett sällskap bakom mig som också vill panta. Jag avbryter mitt jobb och släpper dom före och dom tackar för sig sig och pantar sin lilla påse med lite innehåll. Då frågar dom mig om jag kommer från badhuset, nej jag är från firman (XXXX = den lokala restaurangen) åhh ja nu ser jag ju det, säger tanterna, du har ju till och med stora loggar på kläderna för den firman. Sedan tackar dom för att jag var snäll och släppt dom före igen och gick. Ibland kan jag, trotts min arbetsuniform är svart bli frågad om en det ena och en det andra när man besöker lokala matvarubutiken. Så nej, folk är oftast blinda när det gäller kläder. /Jona | |
| polisbil | 2011-08-18 00:40 | |
![]() | Har du overvagt en karriar som butiksbitrade? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-08-18 00:41 | |
![]() | Men hur djävla tråkig är man som person om man blir förväxlad med en expedit. Trist för TS att den ser ut som en amöba. | |
| Gautama | 2011-08-18 01:16 | |
![]() | Jo för en expedit ser ju såååå annorlunda ut..., | |
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2011-08-18 01:20 | |
![]() | Vad lustigt, det här har jag aldrig råkat ut för. Men jag tror att det kan vara som Tvålis och Uisge är inne på: ni som blir tagna för personal ser folk i ögonen och verkar trevliga. En komplimang alltså, just så som skrevs. Själv är jag den typiska storstadsbon som sedan födseln bär den mask som krävs i alla fall i Stockholm för att inte bli inblandad i saker man inte vill bli inblandad i. Alltså har jag ögon som inte ser och öron som inte hör som en slags defaultinställning. Därför slipper jag också bli tilltalad av kreti och pleti. :) | |
| Mindymoo | 2011-08-18 01:44 | |
![]() | En bekant var iklädd endast kavaj mitt i vintern - inne i en matvaruavdelning. Tant kommer fram och frågar efter kardemumma. Han trevar igenom alla sina fickor och säger beklagande: "Asch jag vet ju att jag hade det när jag gick hemifrån". Hon ville inte tro på att en kund gick runt utan ytterkläder... | |