Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 560

Forumkategorier

Användare Inlägg  
magnusito2011-08-29 17:28
Antal inlägg: 4942

Men vem röker nuförtiden. Vad är det för trash!?

Xtrata2011-08-29 17:30
Antal inlägg: 13

Det fungerar, men som med allt så beror det ju på vad man vill uppnå. Jag tror inte jag skulle klarat mig så länge utan e-ciggen som stöd. Jag tycker jag hittat det perfekta sättet att bli av med den giftiga tobaken, utan att bli av med det goda i livet!

Nu sist beställde jag också en väldigt fin e-cigarr också, perfekt vid festligare tillfällen.

ullis1164 - Ej medlem längre2011-08-29 18:45
Antal inlägg: 1019

Ska absolut testa denna! Någon som vet hur länge batteriet varar, röker man 12-15 om dagen är det lite trist om inte batteriet har kapacitet till detta. O vad kul det ska bli när folk säger åt mej att släcka ciggen!

Xtrata2011-08-29 22:31

Ullis, det beror lite på hur man använder den hur länge batteriet räcker.

Mina batterier brukar räcka ungefär nästan en hel dag och det är därför som jag skaffat en modell med inbygd laddare (ett etui med extra batteri i som laddar själva cigaretten).

Nu kostar det inte så mycket att man inte kan skaffa extra batterier och laddare... Man vill ju inte stå utan när man väl bestämt sig.

Kostnaden är mindre än hälften mot vanliga cigg när man väl kommit igång med "ångandet".

Jag har handlat på ett par olika ställen innan jag provade dom från oddwolf.se - dom har bäst service tycker jag och priserna är bra!

ullis1164 - Ej medlem längre2011-08-29 22:45
Antal inlägg: 1019

Mindre än hälften låter ok, det är vad vi röker för då vi köper rulltobak i Tyskland. Hur många röker du per dag om batteriet "nästan" räcker? Känns det bättre än Nicorettes låtsascigg om du nu testat den?

le-lou2011-08-29 22:56
Antal inlägg: 17500

den är skit.

Bim19642011-08-30 10:14
Antal inlägg: 1854

Är i dag mitt 7:de rökfria år. Lade av direkt utan substitit som plåster eller tuggummi. Var en inbiten rökare rökade ett pkt om dagen, så det var jobbigt men det gick.
Skulle aldrig pröva på e-cigg om jag skulle sluta i dag,det är ju den vanan man vill bli av med att gå och suga på en cigg menar jag.

Uisge - Ej medlem längre2011-08-30 10:41
Antal inlägg: 572

Varenda jävla substitut som kan få en person att lägga ner ciggen är bra shit. Somliga klarar det utan hjälpmedel, andra behöver det under kortare eller längre tid. Jag tycker allt är värt att testa. Rökning är sjukt mycket sämre än alla på marknaden tillgängliga substitut i alla fall.

Xtrata2011-08-30 10:50

Nicorettes låtsascigarett, du menar inhalatorn? Den ger ju ingen som helst rökkänsla och och är dyr som stryk... Visst får man nikotin, men då kan man ju tugga tuggummi eller ta ett plåster.

För mig är det inte viktigt att sluta med själva vanan, det viktiga är att jag inte drar i mig skit, får cancer, kol och pissig hy och kondis. Med e-cigaretterna slipper jag nikotinet, men kan behålla den del av rökningen jag gillar. Jag har bara tuggat några få nikotintuggummin och vill egentligen inte sluta med min vana nu när jag inte är nikotinslav och inte riskerar att bli sjuk längre.

Suger hellre på en ecigg är att ersätta den med godis eller andra taskiga vanor... :-) Tror att jag utan större svårigheter skulle kunna hålla uppe med eciggen idag, men jag vill inte för det är gott.

Xtrata2011-08-30 10:51

Uisge - så sant som det är sagt!

le-lou2011-08-30 10:51

det är det jag menar - att sluta röka med hjälp av något som påminner om en cigarett inte bara förlänger bara processen utan upprätthåller vanan. Jag känner många som testat el-cigg och först är det tjo och tjim, sedan börjar de röka igen. Vill man sluta röka så bör man bryta nikotinbehovet först och främst.
Ett tips för den som vill sluta röka dock - läs boken "Äntligen icke rökare" av Alan Carr, den däremot hjälpte min mamma och två av mina vänner till att helt droppa ciggen. Och tvärtom, det är inte nån propagandebok mot rökning som berättar för dig vilka skador du får av rökning utan kan mer beskrivas som en långsam hjärntvättning. Mycket bra och effektiv till tusen. Finns på pocket.

Xtrata2011-08-30 11:08

Äh...? Man bryter ju nikotinvanan med eciggen som jag använder (finns inget nikotin liksom). Man tar samtidigt bort ALLA skadliga bieffekter av rökning.

Jag vill ju inte ens, egentligen, lägga av med vanan, eftersom jag tycker det är gott. Nikotin klarar jag mig utan för när jag bara tuggade nikotintuggummin och provade plåster så hjälpte inte det ett skit, jag var tillbaka med cigaretterna efter ett par dagar.

Jag har som sagt bytt hundratals skadliga ämnen mot noll skadliga ämnen och kan fortsätta att ta min cigg efter maten och när jag vill. Dessutom kan jag ta en på jobbet och i vardagsrummet, det luktar inte illa, det fastnar inte i kläderna och stör ingen i närheten.

Fast det är klart, om man absolut inte vill fortsätta röka och vill bli av med både vanan och nikotinbehovet så kan man ju prova att hjärntvätta sig själv med en bok ;-)

le-lou2011-08-30 11:26

Ecigg innehåller väl nikotin? De har iaf de elciggen som de jag känner haft, gjort. Kanske är det inte samma typ av E-cigg vi pratar om.

Men oavsett utan nikotin isf, så upprätthåller du ju vanan att hålla i en cigg genom att hålla i en sån här. Bryt vanan, bryt behovet.
Xtrata, hehe, jag lovar du kan garva åt en bok. Men den här boken har hjälpt tusen mer människor till att sluta röka än sammantaget av alla andra hjälpmedel.

öhmöh - Ej medlem längre2011-08-30 11:29
Antal inlägg: 675

Det går (minst) lika bra med selleri. Så folks, sluta trasha.

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-30 11:43
Antal inlägg: 37631

skit i el cigg vänta på viljan,för om du vill så kan du sluta,bestäm dig för att sluta,1990 26 september fimpade jag när jag rökt halva ciggen,sen rökte jag aldrig mer jag bestämde mig för ,att jag bestämde över mitt liv det var jobbigt i en månad ungefär,det finns så många saker ni bestämer över ta tag i det en gång för alla jag vet att ni kan sluta kunde jag kan ni,att vara lav under cigg är inte kul,fimpa.och tänd aldrig mer en ciggarett ,det går jag är ett levande exempel på det och det kan du också bli

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-30 11:44

att vara slav under cigg ska det tå

-Butterfly- - Ej medlem längre2011-08-30 12:05
Antal inlägg: 219

Känns som att tråden spårade ur lite...som vanligt kan man säga... :))
Jag frågade ju efter erfarenheter av el-cigg...inte knep för att sluta röka eller att jag skulle använda den för ett sätt att sluta...
Tack ni som delat era erfarenheter!

Yamma2011-08-30 12:28
Antal inlägg: 2285

Tycker det verkar jättebra.

ttiittii, om jag skulle säga såhär: "Jag fattar inte varför folk gnäller på att det tar sån tid att få barn eller att det inte går. Det går ju skitfort om man bara VILL. Jag ville ha barn och fick unge på en månad."

...så hade det inte låtit särskilt vettigt. Det låter ganska otrevligt av dig att påstå att bara för att nåt funkar för dig så funkar det för alla. Synd om dem som försöker sluta men bara faller tillbaka för att de inte råkar vara byggda som du.

ttiittii - Ej medlem längre2011-08-30 12:32

handlade inte om barn,men vi får inte sabba butterflys tråd,men för att återgå till rökning så kan alla sluta bara viljan finns.

Yamma2011-08-30 12:43
Antal inlägg: 2285

Alla kan sluta, men vissa behöver hjälp. T.ex i form av e-cigg.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?