Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 431 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Perra92 | 2011-09-09 19:39 | |
![]() | Men att de skall jaga vanligt folk på "tomma" 90-sträckor har jag svårt att förstå. Ett bra sätt att göra skäl för sin egen snutlön och stärka statens kassa kan jag förstå, men inte fan bidrar det till trafiksäkerheten. Men dagens "premiumbilar" känns ju 90 väldigt lite. Skivbromsarna är också väldigt effektiva så bromssträckan är förhållandevis låg. Dagen ommärkning av flera fd 90 vägar till 80 är ett närmast ett hån. Det är inte många av trafikanterna som kör i denna hastighet. I stadsmiljö och byar är dock hastighetsbegränsningarna helt ok med 30 och 50. Har haft några möten med farbror blå med åren, i de flesta fall på sträckor där ingen trafiksäkerhet åsidosatts utan bara att gummisnodden runt min plånbok satt lite lösare någon dag. | |
| Sigrids mor | 2011-09-09 19:43 | |
![]() | Perra02: Hastigheten har en hel del med eco-driving att göra också - allafall i låga hastigheter. | |
| Perra92 | 2011-09-09 19:48 | |
![]() | Sigrids mor, ja att minska hastigheten är ju ett väldigt bra sätt att minska bensinförbrukningen då luftmotståndet ökar i kvadrat med hastigheten. Tror dock inte att staten funderar på detta så värst mycket. | |
| Grynkorv | 2011-09-09 22:05 | |
![]() | Låter som om jag kan sova gott inatt då. Skönt! Tack för det, Betapetare! =} | |
| Midna79 | 2011-09-09 22:07 | |
![]() | Om folk körde som de skulle behövde vi inga fartkontroller. De flest som gnäller över att polisen mäter på "fel" ställen är de som kört för fort just där. Löjligt! | |