Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 32 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-09-21 12:36 | |
![]() | hej tinaol. Du är jag. Jag skiter i flyg numera. Sist jag flög trodde jag att jag skulle dö ärligt talat. MÅSTE du flyga? | |
| tinaol | 2011-09-21 12:47 | |
![]() | Japp...måste är väl ett starkt ord...men jag vill till Berlin!! Eftersom jag vill och flyget är betalt så flyger jag :) Vill jag till stan så står jag ut med T-bana...mycket hänger ju på om man tycker det är värt att må apa ett tag.Fyller 50 och har fortfarande inte blivit krontokig...så varför nu ;) | |
| tinaol | 2011-09-21 12:48 | |
![]() | PS: Du överlevde ju !!!!!!!! | |
| tinaol | 2011-09-21 13:02 | |
![]() | Och jag tänkte på en sak till: Jobbat inom Psykiatrin i många år...ibland fick vi hämta folk på Arlanda som kom hem med SOS international...inte för panikångest men för Psykosgenombrott och sådana saker...så hem kommer man ju alltid ;) | |
| Ålandspojken - Ej medlem längre | 2011-09-21 13:04 | |
![]() | Det kan låta lite märkligt detta, men faktum är att det går bättre om man håller tankarna sysselsatta på annat håll medan man sitter där i flygstolen. Jag skulle nog rekommendera en bra bok, ett korsord eller dylikt som avledande manöver. Själv fixar jag flighter bättre om jag äter choklad samtidigt... sjukt jag vet, men det är så. Lyckligtvis ska du "bara" till Berlin. En inte särskilt lång mellandistans flight. Här uppe i våra trakter brukar flygresor oftast gå bra... det blir ju ingen tropisk storm eller så. Klart du ska till Berlin! Det är definitivt värt mödan/risken! En annan bra sak kan vara att bli sittande bredvid vad man kunde kalla en "babbel-Maja". (Såna finns av båda kön så jaga inte upp dig nu!). Folk som bara pratar och pratar och ofta är ganska ointresserade av de svar man kan tänkas ge. Men detta funkar bara om konversationen, eller kanske vi ska kalla det monologen, är intressant. I annat fall blir det bara tröttsamt....och då kommer vi in på det sista alternativet, sömn! Det kan också funka om man nu tillhör den skara som kan sova på flygplan. Jag kan det inte. | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-09-21 13:05 | |
![]() | Lol. Japp. Precis lika säkert som att man också alltid kommer ner :) What goes up, must come down. | |
| Pocaloca | 2011-09-21 14:38 | |
![]() | Att möta sina rädslor och ta kontrollen över dem är jättesvårt, men det går =) | |
| Björn K-hamn | 2011-09-21 14:49 | |
![]() | Jag upplever inte risken för en olycka som väsentligt högre vid en flygresa än vid en lång bilresa. Skillnaden är att jag vid en bilresa ofta sitter vid ratten och har kontroll, men just därför känns det nästan skönare att flyga då jag helt kan slappna av under resan, då vad som än händer ligger utanför min kontroll. För mig handlar det nog mer om att släppa kontrollen och inte oroa mig för sånt jag själv inte kan påverka. Jag gläder mig år att det går tåg mellan Malmö och Göteborg så att Uisge inte behöver flyga när hon skall komma hem igen. | |
| Uisge - Ej medlem längre | 2011-09-21 15:08 | |
![]() | Hem till Malmö <3 | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-21 16:09 | |
![]() | Framför allt, prata med kabinpersonalen, dom är inte bara där för att servera mat utan är faktiskt bra på annat också. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-09-21 21:24 | |
![]() | Jag har inte flugit mer än tre gånger tidigare, men i julas var jag i Australien. Var lite osäker då resan tar över 40 timmar med mellanlandningarna. Men det gick hur bra som helst med hjälp av ett par Stesolid som jag fick utskrivet. Sov i princip hela nedresan. Hade struntat i rådet om stödstrumpor, men det är faktiskt ett måste om man flyger långt. | |
| anette52 | 2011-09-21 22:06 | |
![]() | Hörlurar med favoritmusik!!! Då slipper man höra alla läskiga ljud och också när det blir knäpptyst, vilket jag också tycker är himla olycksbådande!! | |
| sirugo - Ej medlem längre | 2011-09-21 22:08 | |
![]() | 1. Det är oerhört mycket mer riskfyllt att köra/åka bil än att flyga. 2. De flesta olyckor inträffar i hemmet. Så bäst är att ta flyget hemifrån till en mörk skog och sätta sig på en stubbe i en vecka. Då har man störst chans att överleva. | |
| tinaol | 2011-09-22 08:32 | |
![]() | :) | |
| le-lou | 2011-09-22 11:09 | |
![]() | en fobi är inte logisk. så att rabbla upp statistik är meninglöst för nån som är livrädd. Jag är inte rädd för flygplanet ska tilläggas, utan av instängheten så min problematik ligger inom det härliga klaustrofibiska rummet :(. Nej, åker inte hiss heller. Tåg och buss ja, om det inte är för mkt folk. För mkt folk är lika klaustrofobiskt det. | |
| le-lou | 2011-09-22 11:11 | |
![]() | och jag vet att man ska utmana sina rädslor. och bla bla. men jag tycker inte att det är ett absolut måste. Varför får man inte vara rädd för saker längre? Det finns ju inget naturligt i att befinna sig i luften för människan menar jag. Så länge det inte innebär problem för en själv i vardagen så skiter jag i att möta den mer. Är hellre orädd än livrädd. Det finns andra alternativ, är himla trött på att känna att jag MÅSTE flyga för att det anses normalt. | |
| les fleurs | 2011-09-22 14:41 | |
![]() | jag har inte orkat läsa hela tråden men kan rekomendera kbt (Kognitiv beteendeterapi), hjälpte mig mot flygrädslan och kan bota andra fobier. | |
| sirugo - Ej medlem längre | 2011-09-22 14:44 | |
![]() | Jag vet att fobier inte är logiska, men jag tror inte att det på något sätt underlättar att inte veta vad som är farligast. | |