Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade45
Mobilspel
Pågående19 462

Forumkategorier

Användare Inlägg  
magnusito2011-09-21 22:37
Antal inlägg: 4985

Men Odin kan inte de vräkta bidragstagarna göra något för samhällsnyttan. Hur mycket tycker du de ska ha i månadslön för att skura kungens toalett? Kanske inte 60 lapp, men nåt ska de väl ha så vår intelligenta konung kan fortsätta med sitt pr:ande och gynna gamla Svea ännu bättre.
Fp kanske är nåt riktigt bra på spåren.

odin - Administratör2011-09-21 22:41
Antal inlägg: 7442

Han är adjutant för en månad. Givetvis skall han få behålla sin officerslön under tiden.

magnusito2011-09-21 22:44

Ja nu vet vi det, han är värd det. Hur mycket ska de andra ev kungliga medarbetarna ha?

Delicious - Ej medlem längre2011-09-21 22:44
Antal inlägg: 11661

Jag tror du missuppfattat begreppet "goodwill" :)

slånbär2011-09-21 22:47
Antal inlägg: 5539

Odin-japp det är antaganden men jag har inte sagt heller att det är så utan att det är vad JAG tror. Du skrev följande"Vickan drar in mer till Sverige än vad hon kostar" vilket fick mig att tro att du faktiskt grundade detta på fakta. Jag skulle som sagt gärna se siffror på detta då det är många som påstår att dom är så positiva för Sveriges ekonomi och rykte utomlands men jag tror bara inte på detta eftersom jag aldrig har sett några kalla fakta kring det. Min bild är att vi tror att våra kungligheter är kändisar som spelar roll även utomlands men frågar man folk på gatan i tex Uganda eller Columbia så tror inte jag att dom vet ens att Sverige ligger i Europa. Men jag kan ha fel.

magnusito2011-09-21 22:48

Naturligtvis har du helt rätt Slånbär.
Kejsarens nya kläder är lika giltig nu som alltid.

ErikStenman2011-09-21 22:48
Antal inlägg: 95

Jag tycker det känns som en ganska bra lön med tanke på hans arbete. Sen att han gör detta vet jag inte vad man ska tycka om. Svårt att säga i från artikeln, kanske skulle man kunna fråga personen i fråga om hans syn på saken.

magnusito2011-09-21 22:58

En bra lön ja visst. Inte tu tal om den saken. Undrar efter vilka kriterier den har sats? Vad är då rimliga arbetsuppgifter för de som har ca 5 tusen i soc bidrag at leva på. Räcker det med att städa offentliga toaletter eller ska man få göra nåt lite mer glamoröst som att plocka färska blommor till Haga slott?

odin - Administratör2011-09-21 23:00
Antal inlägg: 7442

Det är givetvis först och främst i närområdet som kung och kungahus ger störst effekt, såsom Europa.

Att börja dra upp Uganda och Colombia tycker jag är lite löjligt.

Angående artikeln: personen i fråga är militär och jag tycker att en hög lön är helt OK då man kan se det som ett risktillägg för att han utsätter sig för hög risk i sitt arbete. Förutom den enda månad då han är adjutant. Men det måste ni haka upp er på...

Delicious - Ej medlem längre2011-09-21 23:02

Vilka hänförande effekter är det du talar om, odin?

magnusito2011-09-21 23:07

Räknas upper east som närområdet. Ska madde gå på jazzklubb eller på mer moderna ställen för att våra skattepengar ska ge bäst effekt för statskassan?
Frågorna är många och relevanta. Det är ju viktigt att pengarna används på bästa möjliga sätt.
Tror ni att Sverige missgynnas av att madde inte är lika blond längre? Kanske borde någon rådgivare gripa in och påpeka att den gamla färgen var mer party?
Fast kanske lite askblond ger ett mer exklussivt intryck om det är mer sofistikerade ställen hon ska röra sig på.

Ja frågorna blir nästa bara fler när man börjar ta tag i detta angelägna ämne!

le-lou2011-09-22 00:32
Antal inlägg: 17500

det är för mkt hat just nu. usch. Jag tycker han har helt rätt lön för övrigt. Jag tror som Odin att kungahuset visst gör pr för sverige, det finns dessutom otroligt många människor som gillar kungligheter världen över, de drar. Kolla tidningarna bara, alltså worldwide. Det skrivs också om de svenska. Klart de gör mkt, och Vickan är dessutom extremt flitig.
Principiellt är jag emot dock.

MissFärgad - Ej medlem längre2011-09-22 02:30
Antal inlägg: 20

Men usch vad det stinker när folk klagar på det finaste vi har här i landet.
Hur kan ni vara så nedlåtande och respektlösa?

Hurra Kungahuset!

Mindymoo2011-09-22 02:44
Antal inlägg: 1743

Så länge kungahuset inte har någon reell makt, och inte gör bort sig alltför mycket, är de okej som ambassadörer och reklampelare för Sverige.
Men att försvaret ska sponsra dem är lite sjukt...
Mer skrämmande att det finns kungahus med makt - t ex prinsen av Liechtenstein, som la in veto mot resultatet av en folkomröstning. Folket ville tillåta samkönade äktenskap, prinsen var emot. Och det finns andra länders prinsar och prinsessor som gör bort sig rejält, så att skvallerpressen tjänar pengar.

Mindymoo2011-09-22 02:46
Antal inlägg: 1743

F ö är kungabarnen det enda exemplet på vanföreställningen att andra generationens invandrare lever på bidrag.

Hinken76 - Ej medlem längre2011-09-22 03:38
Antal inlägg: 1194

Jag tycker att adjutantens lön ska täckas av apanaget. Försvarsmakten kan enkelt fakturera hovet i efterhand. Lite mindre för Madde att festa för men hon klarar sig säkert. Apanaget är högt nog som det är så att sponsring från försvarsmakten skulle behövas verkar inte friskt.

För övrigt är väl motprestation för socialbidrag en fantastisk idé! Vad har ni emot den? Kan genast se två områden där det skulle göra enorm nytta: I väntjänsten (språka med gamlingar och gå små promenader) och i föreningslivet (som håller på att dö ut på vissa håll för att de yngre generationerna är mindre benägna att jobba ideellt). Finns åtskilliga andra exempel. Och handen på hjärtat så kan ni väl ändå inte tycka att det är OK med tusentals människor som får bidrag av oss andra utan att göra något samtidigt som det finns massor att göra.

Delicious - Ej medlem längre2011-09-22 03:38

www.hejsonja.se/wp-c....3 3.56.jpg

Hinken76 - Ej medlem längre2011-09-22 04:48
Antal inlägg: 1194

Haha, stackarn...

Delicious - Ej medlem längre2011-09-22 05:52

Vad kan det ha rört sig om för jobb? Klippa band med trubbig sax?

promenad - Ej medlem längre2011-09-22 07:09
Antal inlägg: 3995

kosovo

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?