Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 551 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-28 19:00 | |
![]() | Jag tycker det kan vara snyggt med 'kolsvarta' ögon (ergo min profilbild) men jag skulle inte sminka mig så till vardags, och att sminka sig för att träna verkar lite onödigt. | |
| pion ekrot | 2011-09-28 19:04 | |
![]() | Jag tror många tjejer inte fattar hur vackra de är helt utan smink och jag tycker generellt att det känns renare både personligen och på andra. Det är en skön känsla att inte ha tjafs i ansiktet. Fast smink kan vara väldigt roligt också, och det kan verkligen göras snyggt och mindre snyggt. Hade jag inte haft studentekonomi just nu hade jag kanske sminkat mig mer då jag kunnat lyxa till det med kvalité. | |
| Kirgizistan | 2011-09-28 19:17 | |
![]() | Jag har aldrig tyckt om smink, varken på mig eller andra. Oavsett om det bara handlar om kräm på läpparna (som inte är till för att skydda dem). Smink är väl acceptabelt och t.o.m. bra i många fall, i min mening, då man är någon slags artist (skådespelare, sångare, cirkusartist o.d.) vars roll kräver ett lite lustigt utseende, men annars finner jag det onödig och rent av groteskt i de flesta fall. Det ser konstalt ut helt enkelt, och därmed inte attraktivt. Jag avstår från smink främst av den orsaken. | |
| MeeleX - Ej medlem längre | 2011-09-28 19:17 | |
![]() | Jag har inte heller något problem att visa mig utan smink :) Men absolut jag tror dig! Kändes naturligt att du referrerade till dig själv när du sa så bara, därför jag frågade. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-28 19:20 | |
![]() | MeeleX>> syftar du på mig nu? Jag syftade inte på mig själv, jag sminkar mig inte så mycket (oftast bara ögonen, och oftast väldigt lite). Men jag tror att killar lätt missar hur mycket som ibland ligger bakom en 'naturlig' look. | |
| Gautama | 2011-09-28 19:23 | |
![]() | Smink är magiskt, häftigt vad man kan göra med smink. Tycker det kan vara snyggt på killar med i lagom dos. Självklart ska det vara snyggt lagt, kladdig smink med skarvar är vedervärdigt! | |
| slånbär | 2011-09-28 19:30 | |
![]() | Smink är bara jobbigt och onödigt som jag ser det. Jag använder aldrig något smink överhuvudtaget och om jag skulle göra det skulle folk säkert inte känna igen mig. Hur andra gör är upp till var och en- ibland är det snyggt ibland ser det för jävligt ut. Det enda jag helt vänder mig emot är när småflickor sminkar sig-det är helt galet tycker jag. | |
| Fredrique | 2011-09-28 19:33 | |
![]() | NE verkligen inte, många är ju otroligt vackra utan smink och verkar inte riktigt våga vara trygga i det,. | |
| shut_up | 2011-09-28 19:36 | |
![]() | Smink är fint om de användes på rätt sätt. Ofta ser jag unga tjejer som har två lager foundation i nyllet, gärna grisrosa, då ryser jag så tårna krullar sig. Nått som stör mig ännu mer är när man går in på kicks eller MUS och ser dom som jobbar där med två kilo fel spackel i nyllet. Med andra ord stör mig jag mig mest hela dagarna på folk som sminkar sig helt galet.. Yrkesskada! | |
| wildman | 2011-09-28 19:39 | |
![]() | Smink är snyggt. Ni ska vara glada att det är socialt accepterat att sminka sig. Många är dagarna då jag tänkt att det hade kännts bra att sminka mig för att fräscha upp mig. Men så modern är inte jag att jag tänker göra det, för säga vad man vill, det är inte helt accepterat med killar som sminkar sig. Iaf inte ute i hålan där jag bor och verkar :-) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-28 19:41 | |
![]() | Nä, smink som spackel (och gärna i en något avvikande färg) är inte snyggt. Läskigt när det är ett så tjockt lager att man skulle kunna dra streck i det med naglarna. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-09-28 19:43 | |
![]() | Jag ser dubbelt så bra ut med smink | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-09-28 19:43 | |
![]() | Många modeller med. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-28 19:46 | |
![]() | >> Många modeller med. Det var något sådant jag hade i tanken med mitt första inlägg i tråden. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-09-28 19:47 | |
![]() | Jag har själv sett förvandlingen då jag jobbat som makeupartist. En del är verkligen grå möss, som blir ofantligt snygga med smink. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-09-28 19:48 | |
![]() | Det är proportioner & vinklar. | |
| Gautama | 2011-09-28 19:58 | |
![]() | Jag går ofta utan smink. Men ska jag gå på pub eller ner till stan har jag alltid smink. | |
| Teacherspet | 2011-09-28 19:58 | |
![]() | det är ju som med kläder. de flesta ser man ju helst med lagom mycket kläder på, men en skönhet ser bättre ut utan. | |
| mccalle | 2011-09-28 20:05 | |
![]() | Är en man på 35. Tycker personligen att smink förhöjer kvinnors utseende rejält. Har en del kompisar som inte alls gillar smink på tjejer, men jag tycker att det är snyggt/läckert. Gärna ganska mycket smink dessutom. Som sagt, min personliga åsikt i frågan efterfrågad och jag levererar. | |
| Dersu | 2011-09-28 20:17 | |
![]() | Ogillar smink, verkar så omständligt. Hade aldrig orkat, räcker med att jag måste raka mig 1 gång i veckan för att inte se ut som en taliban. Därmed inte sagt att det inte kan se bra ut. Är dock lite skeptisk inställd till tjejer med mycket smink. Vet inte varför, kanske samma anledning som att vissa är misstänksamma mot män med skägg :P | |