Spelrum
Giraffen17
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade20
Mobilspel
Pågående19 577

Forumkategorier

Användare Inlägg  
numsan2011-10-07 14:26
Antal inlägg: 6327

Stockhausen - nu har iofs nulltj redan sagt de mesta som den oerhört kloka människa hon är, så jag går mer in på din fråga om varför Steve Jobs död skulle uppmärksammas mer än vilken annan människas som helst.

Det vore fysiskt och psykiskt omöjligt att sörja varje människas död, så självklart gör vi inte det. Vi sörjer människor vi har någon typ av relation till. Eftersom jag inte kände Steve Jobs personligen så kan jag inte påstå att jag känner mig särskilt ledsen över hans bortgång.
Däremot tycker jag definitivt att han förtjänar att uppmärksammas. För egen del så beundrar jag hans innovativitet, hans orädsla, hans förmåga att visionera och inspirera och hans faktiska arv han lämnar efter sig i de företag han startat och drivit. Han har bidragit till ett nytt tänk inom de branscher han verkade och han har påverkat många människors liv direkt och indirekt.
Jag har fascinerats av hans liv och karriär sen jag pluggade och han inspirerar mig fortfarande.

Därmed inte sagt att andra människors liv också förtjänar att uppmärksammas. Det ena utesluter inte det andra.

Kh-collies - kul att du gillade dem!

le-lou2011-10-07 14:44
Antal inlägg: 17500

"men han är inte förtjänt av de extrema hyllningar han får."

Är det någon som är det så är det verkligen han. Man behöver inte vara en mac-fantast för att inse vilket avtryck han gjort inom datautvecklingen. Faktum är att hans visioner av datorer visste inga gränser och det är så genier tänker. Jobs var inget annat än ett geni & frågan är hur det kommer gå för Apple nu.

le-lou2011-10-07 14:45

Det är väl helt naturligt att fler sörjer någon som betytt mycket för många, än tvärtom?

le-lou2011-10-07 14:56

Nej. Och den som inte vill se honom som ett geni, slipper ju . Både det och att uttrycka en sorg över att han är död, right?
Men faktum kvarstår att det är väldigt många som ser honom som ett geni av väldigt goda skäl och jag förstår inte behovet att bråka om det. Varför stör det dig så att han var beundrad av så många?

le-lou2011-10-07 14:56

till Stockhausen alltså.

nulltj - Ej medlem längre2011-10-07 15:03
Antal inlägg: 14052

Jag avvisar inte diskussioner på internet som verkningslösa, absolut inte, dock ställer jag mig väldigt skeptisk till att man på ett spelforum på internet kommer särskilt långt i en strävan att skapa ett mindre dator-/it-/teknik-/markna dsstyrt samhälle. That's all I'm saying.

Sen har jag inte heller påstått att jag gillar Jobs 'så mycket', jag tycker dock att han var en visionär och till viss del geni på de områden han verkade. Han hade (i mina ögon) intressanta idéer om teknik, design & kreativitet, och jag beundrar den som vågar sticka ut hakan och tänka nytt. Dessutom föredrar jag att se det positiva hos en människa, och inte fördöma vederbörande som utsugare och företrädare för en ond utveckling innan jag har VÄLDIGT torrt på fötterna och en genomgående kunskap och insikt om både personen i fråga och det företag han eller hon företräder.

Mouche - Administratör2011-10-07 15:06
Antal inlägg: 24193

Detta är en kondoleanstråd för de som känner för att visa respekt för Jobs.

Om man vill ösa skit över en nyligen bortgången person så rekommenderar jag att man drar sig till något annat forum än vårt.
Det finns ingenting mer patetiskt än människor som tydligt visar missundsamhet, avundsjuka och ren elakhet mot en person som inte ens kan försvara sig.

Jag kommer att radera smörjan som skrivits och jag förutsätter att vi slipper se mer av sånt från och med nu.

Mouche

Nyrakad2011-10-07 15:27
Antal inlägg: 108

R.I.P
Nu stannar väl utvecklingen av..........
Se bara hur desperat alla övriga tillverkare försöker efterlikna en iPhone.
Eller hur Samsung försöker göra en iPad kopia.
Apple och Steve Jobs låg alltid framkant och visade vägen.

Mycket ledsamt att han är borta.

Mouche - Administratör2011-10-07 15:38
Antal inlägg: 24193

Ett par tre inlägg som var helt i sin ordning raderades också pga att de så att säga "hängde ihop" med de som var felaktiga.

Och till dig som babblar om censur:

Har du hört talas om hyfs och god takt och ton någon gång?
Hur f-n kan man ens med att sätta igång med rena rama dumheterna i en tråd som är en kondoleanstråd?

Nu återgår den här tråden till det den startades för.

Mouche

Åsa Maria2011-10-07 15:47
Antal inlägg: 24

Jag beundrar Steve Jobs för att han använde sin maktposition för att främja det fria ordet. Genom att ha högt i tak utvecklas tänkandet.

Stenknäck2011-10-07 17:11
Antal inlägg: 430

Har alla hans produkter och är väldigt nöjd med allt. Fantastisk människa och jag har varit i Palo Alto där han bor och även hastigt träffat honom för min dotter var kompis med några av hans anställda.

Undrar just om nån kommer ihåg mig när jag trillar av pinnen? Nån här kanske? Aha, det var hon Stenknäck -----ja en väldigt envis människa som jämnt förlorade.......

MrAtomic2011-10-08 08:33
Antal inlägg: 452

Kanske inte Stenknäck.. men ärligt talat tror jag inte det har så stor betydelse. Det där med att bli ihågkommen har man inte mycket för när livet är slut.

Jobs kommer knappast heller att vara någon som ungdomarna pratar om om femtio år precis. Då har vi någon ny spännande teknik och Apple kanske är förbikörda av kinesiska företag och inom en snarare framtid Google.

MrAtomic2011-10-08 08:36
Antal inlägg: 452

Men jag tycker Jobs var en intressant person och givetvis ett intellekt utöver det vanliga.

Träsmak2011-10-09 02:05
Antal inlägg: 882

Förbikörda av kinesiska företag? HA HA HA HA HA!!! Dream on! No way pal.

RIP Mr Jobs

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?