Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 20 |
Mobilspel
| Pågående | 19 577 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ektis - Ej medlem längre | 2011-10-09 14:25 | |
![]() | om jag blockerar å har mig, så får jag ändå ut för det i slutändan å kan inte lägga några bra ord. då slutar det med 112 poäng eller nåt. roligt. haha. nää. | |
| Humblen | 2011-10-09 14:52 | |
![]() | Tycker extremt taktiskt spel kan vara tråkigt och går det över vissa gränser så tycker jag faktiskt att det sättet att spela tar ifrån det som är roligt med betapet, så fixerad vid poäng är inte jag utan jag vill hellre att matchen skall flyta på bra. Själv lägger jag inte upp dumdristigt men jag spärrar tex inte medvetet den andra spelare efter att själv ha fått utdelning på de färgade rutorna som vissa gör. Det är bättre att få flyt på spelet och släppa lite för att sedan fortsätta att kunna ta poäng själv. Jag tänker på den andra spelaren också för jag vet hur roligt spelet är att spela när det bara är låst överallt. | |
| rajden | 2011-10-09 15:21 | |
![]() | Exakt Humblen!! Helt rätt. | |
| Måns_E | 2011-10-09 15:42 | |
![]() | Att stänga matchen när man leder komfortabelt är definitivt taktik. Visst är det tråkigt och frustrerande att ligga under i en stängd match och ha svårt att få poäng för sina brickor. Då får man själv ta risker och försöka öppna upp brädet om det går. Att stänga igen ett bräde när man ligger under är en dålig strategi om man vill försöka vinna matchen. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-09 16:16 | |
![]() | Oavsett vad man tycker om motståndarens taktik så är det väl upp till var och en hur man vill spela, så länge ingen fuskar? Det är rätt infamt att moralisera över andra människors val av strategi; jag tycker det vore urtrist om man bara 'fick' spela enligt de av majoriteten godkända strategierna. Koncentrera dig mer på ditt eget spel än irriterad över motståndaren. | |
| Bitte - Administratör | 2011-10-09 16:20 | |
![]() | Håller med nujjtj där . man spelar sitt spel sin taktik och överlåter åt motståndare att göra det samma. Sedan om man byter ofta , passar eller drar över tiden så är även det tillåtet enligt reglerna Bitte | |
| blue_moon | 2011-10-09 16:24 | |
![]() | Visst, men det må även vara tillåtet att ventilera sin frustration i Forum. Och förhoppningsvis finna sympatisörer. ;-) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-09 16:29 | |
![]() | Ja, men man måste även få kommentera vad man tycker är obefogat gnäll. Alla har rätt till en åsikt =) | |
| blue_moon | 2011-10-09 16:30 | |
![]() | Förvisso! | |
| Hammarby IF | 2011-10-09 16:34 | |
![]() | Jag spelar defensivt, acceptera mig ändå vi är ju alla människor... | |
| nippertippan | 2011-10-09 16:39 | |
![]() | Jag har spelat med folk som helt enkelt försöker låsa hela spelet genom att lägga kort ord, som inte går att bygga vidare på. Jag låser upp och dom låser vägarna. Trist. | |
| peripetie | 2011-10-09 16:44 | |
![]() | Då är det värre med de människor som bara avbryter spel eller låter tiden gå ut och slösa min tid.... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-09 16:47 | |
![]() | >> Jag har spelat med folk som helt enkelt försöker låsa hela spelet genom att lägga kort ord, som inte går att bygga vidare på. Jag låser upp och dom låser vägarna. Trist. Det kan inte vara dålig fantasi/brist på rutin/otur med bokstäver som gör att man bara får ut kort ord? Det måste bero på en vilja att just låsa spelet? | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2011-10-09 16:51 | |
![]() | Det är väl inget fel i att spärra för motståndaren om man tycker det är gynnsamt för en själv. Det är inte emot reglerna på något sätt. Skulle tro att de flesta betapetspelare någon gång har gjort så. Jag också. Det har gynnat mig i många fall. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-09 16:52 | |
![]() | Precis. | |
| skrabban | 2011-10-09 16:54 | |
![]() | Spelet går ut på att man ska stoppa varandra för att sedan få ett bra utlägg. Det finns många som inte vågar spela på bonusrutorna utan går som katten runt het gröt och så blir spelet helt låst ibland. Om den man spelar mot inte våga spela mot eller på bonusrutorna så spelar man själv inte heller mot eller på bonusrutorna. Om man spelar mot bonusrutorna så visar man hur duktig man är och den som vågar vinner. | |
| y not | 2011-10-09 17:02 | |
![]() | tänk defensivt offensivt, och allt spel. Fotboll tennis, schack etc. Det är olika spelstilar helt enkelt. Sen förstår inte jag vad det är som gör det rolligare att det är lättspelat. Det är väl att man får tänka som gör spelet roligt och att överlista den andra utifrån de brickor m an har på handen. Om man inte tycker det är roligt kanske det är lämpligare att spela ett spel utan motståndare. | |
| blue_moon | 2011-10-09 17:12 | |
![]() | Hehe. Jag spelar lika ofta solo som jag spelar riktiga matcher. Allt för tillfredsställelsen att kunna lägga optimalt och få högsta möjliga poäng! | |
| reallynx | 2011-10-09 17:15 | |
![]() | När mina motståndare försöker låsa spelet då lägger jag alltid en rull och om dom försöker låsa igen så rullar jag igen och på det sättet fortsätter jag tills dom tröttnar på att fegspela ;-) | |
| MrAtomic | 2011-10-09 17:22 | |
![]() | Bestraffningsstrategi reallynx.. rätt kul ;-) | |