Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 521 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| blue_moon | 2011-10-14 00:54 | |
![]() | Zeunerts finns inte i Skåne, så Apotekarnes får det bli. Julkortslandskap med rimfrost och solglitter önskar jag, och kalla stjärnklara nätter. Snö som ligger kvar och inget dimmigt gråslask. | |
| scharlakan | 2011-10-14 01:06 | |
![]() | Har redan börjat slipa på önskelistan och julklappslistan. Går bättre på önskelistefronten! Högst upp på listan står en stavmixer och skivor tror jag! Vad önskar ni er och VAD ska ni köpa? Känns som jag redan köpt allt tidigare år... | |
| litenogalen | 2011-10-14 02:32 | |
![]() | Jag får alltid sån ångest inför julen! Men 2011 ska bli bra, för det blir min dotters första julafton! <3 | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-10-14 10:12 | |
![]() | Jag dricker inte julmust, blää. Någon mugg vinglögg tackar jag dock inte nej till. Julen är ett nödvändigt ont. Gillar familjesammankomsterna men de vore roligare utan tomtar. Tycker faktiskt riktigt illa om tomteprydnader och det beror inte på att de tjocka, fula farbröderna har varit taskiga mot mig för det har de inte varit. Vore jag religiös skulle jag rent av se dem som avgudabilder. Julen innebär en hel del tvångsmässigt och inte riktigt friskt beteende. Tjötmoster | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-10-14 11:09 | |
![]() | Jag citerar mig själv från en gammal tråd, julafton är för mig mycket speciell. Det är själva känslan, familjen (vi stressar inte runt utan håller oss hemma..), traditionerna vi har, rätt och slätt en dag fulld av värme och myspys. :) Så här börjar dagen för mig, varje år - och jag älskar det! :) Upp klockan (ca) 05.00 på julaftons morgon och börjar koka julskinkan (sockersaltar själv, ett måste!) Brygger kaffe och börjar sedan med risgrynsgröten. Medan skinka och gröt kokar så njuter jag av kaffe, tystnad, juldofter och det stämningsfulla skenet inte bara från egen gran och egna ljus utan även från gatornas ljusprydnad och alla fönster runt omkring. Sakta sprider sig doften från den kokande skinkan och resten av familjen vaknar en efter en och en underbar dag tar sin början .... =) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-10-14 11:12 | |
![]() | *fylld | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-10-14 11:12 | |
![]() | Jag tror jag firar julen själv i år. | |
| Drutten_N | 2011-10-14 11:26 | |
![]() | Gillar inte julmust egentligen, men Apotekarnas brukar vi köpa. Julmust hör ju liksom julen till. Annars förstår jag inte varför man är så avogt inställd till julen, man gör ju inte mer än man vill. Ta bort alla inbillade måsten. I år får bara barnbarnen julklappar te.x. lättare att hitta grejer till dom. Sen om man inte tycker det är kul att laga i ordning julmat, så kan man ju ha knytkalas. Jag älskar att julpynta, tar bort mycket av mina vanliga prydnadsaker och ersätter men tomtar. Men det är ju inget måste med 150 tomtar. | |
| exotica | 2011-10-14 11:45 | |
![]() | Jag firar inte julen, men har jul varje dag=) | |
| strömavbrott | 2011-10-14 12:09 | |
![]() | Jag är bara orolig för att tomten inte ska komma på julafton. Han måste jobba extra eftersom han inte beviljats studielån av CSN. Vad tomten studerar. Julidik förstås! Dumma CSN! | |
| Flisan2865 | 2011-10-14 12:15 | |
![]() | Fem år i rad har jag önskat mig en mink i garderoben, en jaguar i garaget, en tiger i sängen och en idiot som betalar för allt men det har inte slagit in än så jag hoppar önskelistan i år. | |
| mistmaster | 2011-10-14 14:50 | |
![]() | jobbar hela julen, så det blir väl nån skinkmacka i all enkelhet. :-) | |
| alfpetter - Ej medlem längre | 2011-10-14 15:58 | |
![]() | det lär bli brist på skinka i år går det bra med falukorv tro | |
| darkbiffzor | 2011-10-14 15:59 | |
![]() | Har nästan köpt klart alla julklappar... tycker det är superkul att handla och slå in.. :) | |
| Behringer | 2011-10-14 16:01 | |
![]() | Tio veckor kvar som sagt... | |
| Geckoo | 2011-10-14 16:16 | |
![]() | Hög tid att sätta glöggen......tills nästa år! I år blir det att dricka fjolårets. | |
| Kapten Röd - Ej medlem längre | 2011-10-14 16:30 | |
![]() | "Jag tror jag firar julen själv i år." - ja vem ska annars göra det åt dig? Apotekarnes är godast. Sen är det ju själva vägen TILL julafton som är det härliga så den får gärna börja snart. På annandagen är det dags att plocka undan julen och börja längta efter våren. | |
| -Delika-tess | 2011-10-14 16:55 | |
![]() | Det pratas mycket om den "hysteri" som alltid dyker upp innen jul. Min fundering är mer- vem skapar den? Jag tycker inte det är så hysteriskt här, men jag älskar att baka, göra godis, pynta, dekorera gran osv... Vi köper julskinka att griljera, vi kan köpa inlagd sill om inte syrran är här och vi kan köpa en massa annat. Jag brukar lägga till nya grejer till julbordet också, sånt jag tycker om eller vill smaka. Sen julklappar och sånt.. Är det inte upp till var och en att bestämma?? | |
| le-lou | 2011-10-14 18:45 | |
![]() | usch. | |
| levakdörB | 2011-10-14 18:46 | |
![]() | Dålig planering som skapar hysterin, den ska jag undvika i år. Jag borde köpa massa juldekorationer till lägnheten var lite tråkigt förra julen när jag inte hade något. Var kan man få tag i Zeunerts i stockholm? Har för mig att jag såg det på ICA vid Skanstull. Pepparkakor, är också fantastiskt. Äter nästan bara Kronans Cederpepparkakor som finns på några ställen i stockholm (ICA Globen bl a) | |