Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 521 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kh-collies | 2011-10-16 21:25 | |
![]() | Jag fyller år idag, mitt inne i en ålderskris :(. Börjat nedräkningen - sista bilen? sista hunden? sista hästen?? De flesta av mina vänner känner sig som 25 år mentalt, det gör jag också så det är inte kul att se kroppen åldras! Jag vill så mycket men kan rent fysiskt inte göra allt... | |
| Maja G | 2011-10-16 21:36 | |
![]() | Grattis Kh-collies!! Jag har fyllt 47 och har väl inte riktigt hängt med. Fattar inte vart åren har tagit vägen? Barnen var ju nyss små och behövde mig ständigt. Det är nog bara den som skrämmer mig. Ska resten av mitt liv rusa i 180 km/timmen och sedan bara stanna upp? Vid 47 så tycker jag att jag inte är gammal.Skojar och larvar mig som om jag vore ett barn:) Har många år kvar att jobba och vill göra mycket. Får chansen nu att byta yrke, ska börja som lärarvikarie på vuxenutb för undersköterskor!!! | |
| exotica | 2011-10-16 21:41 | |
![]() | Grattis Kh-collies.. Maja: visst är de härligt m att ha barnasinnet kvar=) Lycka till m lärarvikariet! | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-10-16 22:23 | |
![]() | Bra tänkt Slånbär! Jag bryr mej inte om min ålder längre, lever för dagen sen jag varit mycket sjuk och deprimerad med svår ångest. Känner att jag kan göra precis vad jag vill, man ska inte bry sej om att det förväntas vissa saker för att man är i en viss ålder. | |
| Pulv3r | 2011-10-16 22:37 | |
![]() | Jag har fyllt 19 år och har väl en baklänges kris. Jag försörjer mig själv med dubbla jobb samtidigt som jag pluggar och spelar lite för mycket "betapet". Önskar ibland att tiden skulle kunna gå lite snabbare så att jag får skaffa ett seriöst jobb och välja själv vad jag ska fokusera på - utan att känna att jag bortprioriterar och tappar något. | |
| Gautama | 2011-10-16 22:39 | |
![]() | Åldersnojan kryper lägre ner i åldrarna känns det som. Har en dotter på 18 år som redan tycker att hon börjar bli gammal!?? Tror det beror på att alla vill uppleva och uppnå så förbannat mycket nu för tiden. Ingen känner sug nöjd med att bara vara, om ni hänger med vad jag menar. Har man inte rest jorden runt, utbildat sig, skaffat ett vräkigt hem, vid 25 års ålder är man misslyckad. Jag blir 43 snart, bryr mig inte så mycket om åldern. Försöker leva i nuet och ta dagen dom den kommer. | |
| Satyra | 2011-10-17 01:41 | |
![]() | Själv föddes jag som 104-åring. ;-) Har egentligen aldrig besuttit något barnasinne, utan alltid varit allvarligt lagd. Min ålder på papper bekommer mig inte nämnvärt och jag har alltså alltid ändå känt mig äldre än jag är, vilket inte heller stört mig. Kan konstatera att vissa saker förändras med åren - speciellt fysiskt - men det är inget jag får ångest över eller desperat försöker förhindra/dölja. Man är som man är och man duger! ;-) | |
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-10-17 03:30 | |
![]() | När man var yngre, kunde man inte nå vissa åldrar fort nog; moppe, körkort, systemet osv. Nu när man är äldre tycker man gärna att tiden kunde sakta ner lite :) Åldern är ju inte så mycket att göra åt, men är det fler som känner igen sig vid ovanstående tankar? Eller är jag ensam om att tycka så? :) | |
| les fleurs | 2011-10-17 05:56 | |
![]() | oj, jag känner mig mycket äldre än bara förra året, det vore ju dumt att inte växa med erfarenheterna. Men ibland käner jag mig såklart för barnslig för min ålder och ibland känner jag mig som en tantig tant. men jag har inte haft någon åldersnoja, tycker livet har blivit lättare ju mer åren går. | |
| les fleurs | 2011-10-17 06:01 | |
![]() | jag tänker lite som satyra om kroppen också. Speciellt som kvinna förändras ju kroppen ganska mycket med åren, om man får barn så sliter ju det endel, men inget som jag har ångest för. Jag är stolt och lycklig över att vara mamma och om det senare kommer att synas på min kropp så ska jag bära det med stolthet också. | |
| Dumle86 | 2011-10-17 07:11 | |
![]() | Utmattad efter 12 h sömn. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-10-17 08:22 | |
![]() | "Skulle vara intressant att få veta varför så många är "rädda" för att bli äldre. Speciellt kvinnor." Tror inte att man ska röra till det hela med att tro att det handlar om kvinnor specifikt eller att kropp och ålder inte är i fas o.s.v. Det är väl bara så att döden närmar sig alltmer ju äldre man blir och sjukdomar blir vanligare och vanligare. Tror bara det är så enkelt - helt enkelt. | |
| peter | 2011-10-17 08:41 | |
![]() | Ju yngre man är ju viktigare är åldrandet...på gott och på ont....själv är jag 51 och ibland kan det vissa år gå dagar och veckor t o m..innan jag reflekterar över: "javissta..jag fyllde ju år förra veckan" Men jag glömmer aldrig lyckan då jag en sommarmorgon 1972 fyllde 12 och fick en LP med JS Bachs Toccata & Fuga i d-moll, ett knippe nyponrosor och en frukttårta med 12 ljus. Solen sken och jag kan fortfarande känna den morgonens alla dofter och smaker....stilla himmel och inte ett moln i juli..och aldrig har Bach låtit bättre... ..så på ett sätt blir jag inte äldre än 12..... :-) | |
| zezzo - Ej medlem längre | 2011-10-17 09:38 | |
![]() | "Men jag glömmer aldrig lyckan då jag en sommarmorgon 1972 fyllde 12 och fick en LP med JS Bachs Toccata & Fuga i d-moll, ett knippe nyponrosor och en frukttårta med 12 ljus. Solen sken och jag kan fortfarande känna den morgonens alla dofter och smaker....stilla himmel och inte ett moln i juli..och aldrig har Bach låtit bättre..." Så underbart beskrivet! /hälsn. från Bach-älskaren | |
| Pocaloca | 2011-10-17 09:52 | |
![]() | Jag tror nog att mitt sinne alltid förblir "ungt" =) | |
| Pocaloca | 2011-10-17 09:53 | |
![]() | Men jag tror inte alls att det är bara kvinnor som har åldersnoja....lika många män jue...hehehe | |
| Maja G | 2011-10-17 10:09 | |
![]() | Kommer också ihåg en födelsedag.Känns nästan som igår när jag fyllde 10 år ,1974, och fick en EP med ABBAs Waterloo..eller jag fick två ex förresten, och gick till affären och bytte ut den ena till ett paraply, ett sådant som gick ner över ansiktet och man kunde "titta" ut genom det.. Det var inte längesedan tycker jag...fast det är nästan 40 år sen, eller nåja 37 år sedan då:) Själva åldersnojan har jag inte,utan tycker, som jag skrev tidigare, att tiden går så f*rbannat fort så man hinner inte med | |
| Drutten_N | 2011-10-17 12:17 | |
![]() | Fyller 60 år veckan före jul. 60 år låter så himla gammal jämfört med 59. Det är lite svårt att ta in att det är 60 som gäller, men man är ju inte äldre än man känner sig alltså höst 50, ibland ännu yngre. | |
| wildman | 2011-10-17 13:18 | |
![]() | Jag är en sådan som alla andra, dvs känner mig yngre än vad siffran säger. Och jag har haft mina kriser, det ska jag lova. Läste någon amerikan som skrev några kloka ord. Man inser inte hur gammal man är förrän man kommer till sin klassreunion och konstaterar att alla gamla ser så gamla ut :-) | |
| wildman | 2011-10-17 13:19 | |
![]() | Alla andra skulle det naturligtvis stå. | |