Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 509 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| promenad - Ej medlem längre | 2011-10-20 17:35 | |
![]() | skepsis är inte min bag | |
| helbe267 | 2011-10-20 17:45 | |
![]() | Jo jag vet att Aciklovir inte är mot candida, men pat. hade som sagt var tre olika "antibiotikum"..... | |
| MrAtomic | 2011-10-20 18:05 | |
![]() | "Troligen kontaminerat (förorenat) blodprov. Har du en candidasepsis så är du riktigt sjuk, sjuk på riktigt allstå, inget pjosk som det här verkar handla om. Glöm alltihop, sluat spela betapet och gå ut i friska höstluften istället. " Jävligt arrogant och korkat inlägg. Om han har en candidainfektion eller inte har väl inget att göra med om han är sjuk i övrigt. Du verkar ju väldigt insatt i hans "pjoskiga" hälsostatus. | |
| Redemeer - Ej medlem längre | 2011-10-20 21:14 | |
![]() | Har man en candidasepsis å ligger man utslagen i sjukhussäng och är närmast halvdöd, åtminstone innan antimykotikum börjar verka, tex Caspofungin iv. | |
| blue_moon | 2011-10-20 22:34 | |
![]() | Candidasepsis har jag sett hos patienter med nedsatt immunförsvar efter cytostatikakurer. Obehandlad kan den leda till svampinfektioner i vitala inte organ. Behandlas med Fungizone intravenöst eller Vfend peroralt. (Det har kanske kommit nyare antimykotika på marknaden sen jag gick i pension för ett år sen?) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-20 22:37 | |
![]() | Man blir iaf inte av med med en kostomläggning, och det är inget man bara går omkring med utan att märka något särskilt annat än en smula allmänpåverkan. | |
| nickidocka | 2011-10-20 22:44 | |
![]() | Candida finns normalt i kroppen men andra bekterier håller dess utveckling på plats så att den inte blommar ut. En nedsättning av den bakterien gör att svampen kan utvecklas. En endogen smitta, allstå att ens egen kropp smittar en. | |
| henrik_l | 2011-10-21 06:51 | |
![]() | Tack för bra svar. Det är väl mest att jag alltid är trött och att det blir värre när det är fukt i luften. Sen har jag även kronisk förstoppning som läkaren nog trodde var ibs eftersom mina prover såg så bra ut. Sen har jag andra symtom som att jag är stel i musklerna, ichias, nåt som skulle kunna liknas vara vid urinvägsinfektion ibland och har sökt för sånt men dom har inte hittat nåt alls så jag tänkte att det hade ju varit bra om det varit candida. Jag nämde det för läkaren när jag sökte för urinvägsinfektion (som givetvis inte var nåt sånt) och då kollade han om det såg ut att jag hade nån svampinfektion, som om det skulle synas med blotta ögat. Så att gå till läkaren tror jag inte är nån bra ide. En kompis hade varit till nån klinik så jag tänkte att det var ju en bra ide. Risken är ju att dom försökte lura på mig en massa "bra" läkemedel. för att bota svampen, givetvis med en kost som utesluter allt vad gluten och socker heter. Det jag fick med mig var nåt som heter mjölon som skulle vara mot svampen, nåt proteazyme, probiotika. Jag fick ju där göra ett test där dom tog lite blod från fingret och kollade i mikroskop. och jag fick ju titta själv, och såg blodkropparna, sen såg vi nåt som skulle ha varit svampen. jag antar att det var därför jag trodde på det. Kan det ha varit nåt annat, nåt som var normalt och skulle se ut så. Jag har under en lång tid överkonsumerat socker men antibiotika och sånt...nä bara en vecka för borrelia för inte alls länge sen och det här har jag ju haft länge. Det kanske helt enkelt är så att jag är sockerberoende och det är därför jag mår piss. men vad sjutton var det då vi såg i mikroskopet? just nu tror jag faktiskt mer på nulltj :) | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-10-21 07:46 | |
![]() | Jag tycker du ska rensa hela systemet så kommer du bli av med ala krämpor, sluta med kött och mjölk kör en reningskur tex: rawfood | |
| boffertomte | 2011-10-21 08:39 | |
![]() | Det kanske är borrelian? Borrelia är en våt dröm för hypokondriker. | |
| YamahaJet | 2011-10-21 09:15 | |
![]() | Du har inte en prostatit då? Det yttrar sig i form av återkommande urinvägsinfektioner, trötthet och ichias-liknande smärtor och känningar i hela nedre regionen. Dessutom går det inte att påvisa genom urinprov och de undersökningar som gjorts på dig. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-21 09:39 | |
![]() | Jag ger mig inte på att diagnosticera (dels är jag inte kompetent nog, dels gör man inte det via nätet) men jag vågar ganska säkert påstå att du med dom symptomen INTE har en candidasepsis. Du kanske har en överväxt m candida i tarmen, det kan vara en faktor. Och du kanske skulle må bättre generellt av att äta annorlunda. Men: det går inte att bota/behandla en sepsis med kostomläggning, den som påstår det får gärna förklara för mig hur man slår ut patogener i blodet genom att äta mindre socker. Man kan låta bli att förvärra, men det är en annan sak. Probiotika har visat sig ha viss framgång, eftersom man då över tid återställer balansen i tarmfloran. Mig veterligen hjälper det dock mot infektionen i tarmen, inte när det handlar om en sepsis. Men jag kan ha fel där. Gå till en annan läkare, tycker jag. Jag kanske har lite för stor tilltro till den 'vanliga' sjukvården, men som sagt, du blir inte av med patogener genom att byta kost. Och en tarmsköljning, som någon föreslog, känns som en riktigt dum idé om du har en rubbad tarmflora. | |
| susila | 2011-10-21 09:53 | |
![]() | nulltj: Stora applåder till dig. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-21 09:59 | |
![]() | Henrik>> hur såg det ut det som du såg i mikroskopet? | |
| Matircus | 2011-10-21 10:51 | |
![]() | Undrar om det kan ha varit det där jag hade när jag höll på att dö efter ett kejsarsnitt. Lite mindre än två dygn efter mitt kejsarsnitt togs jag in på akuten med 41 graders feber och 50 i snabbsänka. En halvtimme senare var snabbsänkan uppe i 450 !!!(tydligen dör man vid 500) De hann aldrig ta någon odling, utan satte bara in en massa antibiotika intravenöst (3 olika, vilka vet jag inte) för att rädda livet på mig. Jag minns att läkaren sa till mig att det var helt otroligt att jag var vaken och klar i huvudet. Jag hade sådan frossa att jag inte bara skakade utan mer eller mindre hoppade liggandes i sängen. De fick aldrig reda på vad jag hade, men läkaren sa att jag hade streptokock B (vilket hade upptäckts och behandlats innan snittet vad jag vet) men att det var som hon uttryckte det - En lite skitbakterie i jämförelse med vad som orsakat detta. | |
| apbur | 2011-10-21 11:40 | |
![]() | Men alltså, har du blivit behandlad för borrelia? Kanske inte så konstigt att du har de symtom du har då. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-10-21 12:07 | |
![]() | Borrelia kan göra dig sjuk i flera år. Vaga symptom som muskelvärk och yrsel och låg feber återkommande. | |
| henrik_l | 2011-10-22 00:12 | |
![]() | Borrelia har jag med säkerhet inte, jag fick en behandling i år men det var mest för säkerhets skull. Jag hade fått rätt många bett och ett som var väldigt rött, men det var nog bara en infektion. Sen så testade dom borrelia för några år sen och då hade jag redan stela muskler och muskelvärk. Sen så har jag aldrig sett några ringar runt bett samt att jag tagit fästingarna samma dag. Jag själv tror att nån nerv är i kläm i sätet eller så. iom att jag har massa ömma punkter där. Men det vill ingen köpa som jag varit hos :P Prostatit....kanske. Jag satt och tänkte på att det kanske beror på sockerberoende eller fukt i kroppen iom att jag missbrukat socker en längre tid. Eller åtminstone ätit mycket regelbundet. nulltj: hmmm det är svårt att beskriva, som tja vad ska man säga små moln? Som upplöst mögel? Det är svårt att beskriva :) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2011-10-22 10:21 | |
![]() | Henrik>> Det låter inte riktigt som candida, har för mig att det ser ut som smala, långa stavar med knoppar på. Om jag inte minns fel. | |
| YamahaJet | 2011-10-22 10:39 | |
![]() | Du borde verkligen fundera mer kring prostatit. 50% av alla män uppskattas bli drabbade någon gång gång i sina liv, och du har faktiskt klassiska symtom på det. Känns överlag mer sannolikt än att du åt mycket godis förut. | |