Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 509 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mollee - Ej medlem längre | 2011-10-22 20:28 | |
![]() | är helt sämst på rubiks. Jag fattar inte hur en del folk lyckas få det att se så enkelt ut. | |
| dinodog | 2011-10-22 20:35 | |
![]() | När Rubiks kub kom i början på 70-talet köpte jag en sådan + lösningen på den. Jättefin bok som visar vridningarna man ska göra, om man nu tröttnar. Kuben har ju hur många positioner som helst, men trots det kan man lösa den med enbart ett 20-tal vridningar, oavsett hur den ser ut från början. | |
| ANDERStG | 2011-10-22 20:47 | |
![]() | en.wikipedia.org/wik...k% 27s_Cube Men är inte helt mänskligt att lära sig lösa på högst 20 drag. De som satsar på rekord lär sig mer avancerade system, men de är inte heller "optimala". | |
| Svedjehed | 2011-10-22 20:48 | |
![]() | Jag själv har den "nya" 6x6 rutor och den e verkligen en utmaning om man inte vill fuska och använda sig av youtube eller Rubiks forum som man kan hitta på nätet ;) Den finns att köpa bla på Teknikmagasinet | |
| -DelikaTorsk - Ej medlem längre | 2011-10-22 21:13 | |
![]() | Haha,.. BirgerK... Jag gjorde lite efterforskningar på Youtube om 2x2:an. Så här lätt är den: www.youtube.com/watc...fQ _hSkaen8 nästan som när en revolverman drar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-10-22 22:41 | |
![]() | jag lärde mig kuben som liten,och det sitter, helt o möjligt att glömma bort,precis som solitär de sitter också som berget och går inte heller att glömma bort,så det kommer aldrig att bli svårt,så det handlar bara om snabbhet och silikon | |
| Hillegnu | 2011-10-22 22:48 | |
![]() | Klarar inte sista raden...det går bara inte | |
| Harsh Head - Ej medlem längre | 2011-10-23 05:10 | |
![]() | Hillegnu - Följ bara den här snubbens råd, steg för steg, så kommer det gå bra: www.youtube.com/watc...Og N7d1D-3s | |
| Cardis | 2011-10-23 06:47 | |
![]() | Finns ett mönster man kan följa vilket till slut kommer att lösa kuben. Kommer inte ihåg hur många dra det var men inte överdrivet många faktiskt. | |
| Harsh Head - Ej medlem längre | 2011-10-23 12:46 | |
![]() | Finns otaliga metoder, men den jag länkade till ovan är perfekt att börja med och killen förklarar skitbra. | |
| Magnetix | 2011-10-23 13:41 | |
![]() | Såg på en Wikisida att någon hade löst 24 memorerade kuber med förbundna ögon... kan bara undra hur det ser ut i hjärnan på den snubben... själv har jag fullt sjå att komma ihåg hur gammal jag är eller vilken veckodag det är.. :) | |
| Harsh Head - Ej medlem längre | 2011-10-23 16:02 | |
![]() | Håller med om att det är helt sjukt... Killen som vann Talang nu i år är rätt grym också :) www.youtube.com/watc...hW la1keQWI | |
| henrik_l | 2011-10-26 07:26 | |
![]() | Eller så kan man göra såhär :) www.youtube.com/watc...hk zgjOKeLs | |
| impala-58 | 2011-10-26 09:29 | |
![]() | Jag köpte en när dom kom ut från början och jag har inte lyckats lösa den än men skam den som ger sig =) | |
| bove | 2011-10-26 10:23 | |
![]() | Att det går att lösa utan på förhand givna algoritmer är väl självklart, annars hade det väl känts rätt meningslöst. Jag har både en far, en bror (som för övrigt var 12-13 år vid tillfället) och ett ex som jag vet har löst det utan instruktioner. | |
| monalee | 2011-10-26 10:24 | |
![]() | Jag har aldrig lyckats=( | |
| Harsh Head - Ej medlem längre | 2011-10-26 10:47 | |
![]() | bove - Jo, men då har de memoretat olika förflyttningssekvenser/al goritmer medan de provat sig fram och sett vilka sekvenser som förflyttar en kub vart osv, och sedan använt sig av dessa. Det jag menar är bara att man omöjligt (förlåt, nästan omöjligt) kan lösa den "på känsla" genom att bara sitta och prova, prova, prova utan någon den förståelsen för algoritmer. | |
| Harsh Head - Ej medlem längre | 2011-10-26 10:51 | |
![]() | monalee - Har du en kub hemma så bara följ länken jag postade till Hillegnu ovan så kommer även du lära dig lösa den på ett par minuter :) | |
| Phynx | 2011-10-26 12:33 | |
![]() | Jag löste den och lärde mig strategin när jag var runt 11 och jag är inget supersnille. Ett tråkigt jullov hos farmor och farfar räckte. Det värsta med att lösa den är att inse att det inte var svårare. Vare sig man löser det själv eller får lite starthjälp blir det så att så fort man förstår upplägget blir det som vilket pussel som helst och töntarna som går runt och stylar med kuben blir om möjligt ännu mer töntiga. Vilken av vägarna man väljer handlar nog bara om mängden fritid man har. Lät ju väldigt negativt det där :/) Jag gillar ju såna här klurigheter... | |