Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 508 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2011-10-30 20:11 | |
![]() | Hur många över 50 är det som väljer att skaffa barn då? Runt 40 är väl vanligare nu än förr, men det kan väl ändå inte klassas som gammalt. Andelen 50-åringar som skaffar barn där det sen visar sig att de inte orkar med det, är väl knappast större än andelen med dem som skaffar barn tidigare men känner att de inte riktigt orkar med (pga sjukdom, depression eller annat som ändå kan drabba en när som helst i livet)? | |
| AtroCious_ | 2011-10-30 20:12 | |
![]() | MakeIllusion: Jag debatterar, det är väl det denna tråd och detta forum är till för? Jag håller inte med trådstartaren (bland annat), då måste jag få möta hens argument och samtidigt komma med egna. Det är så en diskussion förs framåt. ;) Jag tänker absolut inte bädda in mina inlägg i sliskig sockervadd bara för att. Har jag varit otrevlig mot någon så ber jag om ursäkt, men jag vet inte när du tycker att jag varit det. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2011-10-30 20:13 | |
![]() | Nä | |
| malman | 2011-10-30 20:16 | |
![]() | jag tänker att nu när jag är 24 så har jag haft otroligt kul gjort mycket saker och varit egoist. når jag fick barn så fick jag någe helt annat. en mening i livet, vi hittar på massa saker tillsammans och myser. men när hon är 20 och flyttar så är jag 44år då har jag hur mycket tid som helst över till resor och allt annat kul, barnbarn osv, då har jag fortfarande ork till allt. | |
| Myggbiten - Ej medlem längre | 2011-10-30 20:16 | |
![]() | Hur länge får barnen vara frysta? Jag vet att en manlig kompis för ett tag sedan fick sädesvätska nedfryst, men att han innan detta genomfördes blev upplyst om att han skulle få betala för det om det skulle sparas efter att han fyllt 55 år. Han var då 27 år. (Lite off-tropic: Han har beskrivit hur det hela kändes och var och det är skrivet med stort allvar men också med humor. Rekommenderas att läsas vilket hela bloggen gör...ikroppenmin.blogspo t...chive.html den 29 mars) Jag förstår också att det är jobbigt för dem som inte kan få barn, men jag undrar då också var gränsen går för ett "naturens gång" och "medicinskt problem". När det sägs att naturen har sin gång och vissa saker får vi acceptera medans vi i andra anser att det är "självklart" att hjälp ska ges. | |
| AtroCious_ | 2011-10-30 20:21 | |
![]() | Min mamma var 26 när hon fick mig och min pappa var 41. Har aldrig haft något problem med det när jag växt upp. Mina barns farfar var 40 när deras pappa föddes och deras farmor var 37. För exakt ett år sedan dog deras farfar och deras pappa blev av med sin far alldeles för tidigt. Det är jättesynd. Jag skulle aldrig skaffa barn om jag var "för gammal" just för att jag inte tycker det är rätt mot barnen att förlora sina föräldrar för tidigt. Alldeles för många får fysiska men när de är 60-års åldern. Min pappa har bland annat kärlkramp, väntar i princip på ett samtal om att han har fått en hjärtattack. Men trots det anser jag att alla ska ha rätt att leva sina egna liv, att bestämma själv. Och argument som att man går i emot naturens gång tycker jag är konstiga, som sagt - hur ofta gör vi inte det då? Och som någon skrev, hur naturligt är det med att skaffa barn när man inte kan få barn. Naturen säger ju tydligen att kvinnan inte ska bli mamma, om man nu ska gå efter natur-argumentet. | |
| AtroCious_ | 2011-10-30 20:21 | |
![]() | Malman: Det är din syn på livet och föräldraskapet, inte andras. | |
| Minta | 2011-10-30 20:25 | |
![]() | Det är inte ovanligt att man vill ha fler barn, t.ex. i ett nytt förhållanden. Det är ytterst ovanligt att 60-åriga (kvinnor märk väl) vill ha barn. På tal om spermier så sägs det att 50-60-åriga mäns sperimer är bättre än yngre mäns pgal mängden hormonstörande ämnen i naturen och i livsmedel nuflrtiden. | |
| malman | 2011-10-30 20:32 | |
![]() | AtroCious_ jag vill bära fram min åsikt och jag vill att detta ska diskuteras. | |
| abk | 2011-10-30 20:32 | |
![]() | Grattis till alla som funnit en partner i tid för att skaffa barn med.. det finns kanske de som väljer att inte skaffa barn med första bästa bara för att kroppen har ett bäst föredatum. Jag hade gärna haft barn idag, men dessvärre har kroniska sjukdomar och killar som inte varit tillförlitliga satt käppar i hjulet för det. Hade gärna blivit en yngre förälder, men den dag jag väl får barn kommer jag verkligen ta till vara på det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-10-30 20:33 | |
![]() | malmain,att det inte är naturligt håller inte,för att äta p piller är inte naturligt,men det gör vi ändå,hur menar du att det är fel att frysa ner ägg ?och jag tycker att du ser barn som ett hinder,jag har rest med barn och utan barn,jag kommer att resa till den dag jag dör förmodligen,och inte för att jag orkar eller inte orkar,att resa med barn är roligare en att resa utan barn,det går alldeles utmärkt att tänka :nu ska vi resa innan barnen blir tonåringar ,varför ska det resas efter barnen flyttat varför ska inte barn följa med ?varför ses barn som ett hinder?jag har fått barn mellan 17 0ch 40 år och skulle jag bli gravid igen så tack för det undret,yterligare ett litet liv att resa med | |
| marängtårta - Ej medlem längre | 2011-10-30 20:37 | |
![]() | Är helt övertygad att det inte går att säga när i livet det är bäst att få barn. Blir ledsen över de som kämpar och kämpar för att få barn med alla olika metoder som finns. Åren rinner iväg fort och har vi rätt att avgöra om det är ok att få barn som ung eller gammal? | |
| malman | 2011-10-30 20:38 | |
![]() | jag formulerar mig lite konstigt det vet jag meningarna blir inte alltid som jag tänkt, men jag ser inte barn som hinder. men det kan vara kul att leva lite efter att barnen blivit stora med. men i en debatt jag såg så fick de det att låta som om det var en klassfråga. rika kan skaffa barn när de vill och "vanliga" människor fick anpassa sig till kroppens förutsättningar. | |
| AtroCious_ | 2011-10-30 20:39 | |
![]() | Malman: Givetvis? Men du måste ju förstå att andra kan se andra meningar i livet än att skaffa barn. Du verkar tro att det är en allmän sanning att man lever endast för att vara mamma. | |
| malman | 2011-10-30 20:44 | |
![]() | för 2 år sen skulle jag aldrig ha skaffat barn. jag kunde inte fatta att folk var så dumma att de frivilligt skaffade barn. men jag blev gravid och jag insåg att min mening med livet var att ta han om min dotter. hon har räddat livet på mig | |
| AtroCious_ | 2011-10-30 20:47 | |
![]() | Men alla känner inte så. :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-10-30 20:48 | |
![]() | jag tror att idial åldern är mellan från och med första mens till sista mens nja inte om man är 12 år,någon italienska var typ 63 år när hon fick tvillingar,för vems skull ? kanske inte för barnens skull precis att skaffa barn är nog en egoistisk handling,om man gör det som 63 år | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-10-30 20:50 | |
![]() | skulle jag bli gravid nu skulle jag bli tok glad för min egen skull,men när barnet är 10 då är jag 60 år och dennes barn kommer aldrig få mormor farmor | |
| rjn | 2011-10-30 21:04 | |
![]() | Var och en måste få göra som de vill utan att vi lägger oss i. | |
| malman | 2011-10-30 21:55 | |
![]() | hur som helst så är det inte okej om vi skattebetalare ska betala för det | |