Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 621

Forumkategorier

Användare Inlägg  
le-lou2011-11-06 11:03
Antal inlägg: 17500

Vem har pratat om att rensa bort gamla trådar SP? Det står väl alla fritt att skriva i gamla om man nu vill det?
De flesta forum brukar inte gilla vare sig dubletter av existerande trådar eller bumpning av för gamla. Det jag tror många känner här ibland, är att man inte riktigt vet vilket ben man ska stå på :)

Måns_E2011-11-06 11:07
Antal inlägg: 12028

Om man tycker om att läsa gamla forumtrådar så fungerar väl sökfunktionen utmärkt?

Jag förstår inte heller varför det skall vara så tabu att skapa nya trådar på Betapet.

Mouche - Administratör2011-11-06 11:21
Antal inlägg: 24193

Låt oss säga så här.
Jag har en vovve och vill ha svar på varför min vovve svär på kroatiska.
Jag startar en tråd och får ett svar jag inte gillar.
Jag startar 2, 3, 4, 5, 6 trådar men är ändå inte nöjd.

Förstasidan handlar snart enbart om min kroatisk-svärande vovve och det både ser trist ut och är trist.

Om jag istället ser att Pelle Jönsson frågat om sin vovve med samma problem för ett tag sedan så kan jag ju istället ta och använda mig av svaren han fått och även sätta in min egen fråga.

Vi har för övrigt sagt om och om igen att gamla trådar gott kan bytas ut mot en nyskapad så nej, det finns inget tabu mot den saken.

Vad vi ber om är helt enkelt att om det finns "färska" trådar i ämnet så använd de trådarna.

Mouche

grönöga - Ej medlem längre2011-11-06 11:29
Antal inlägg: 5570

Mouche jag ser vad du skriver, förstår vad du menar och håller till stor del med dig. Men, det är väldigt ofta och då menar jag _väldigt_ ofta som trådskapare blir hänvisade med länkar till trådar i liknande/samma ämne där den hänvisade tråden har ½-3 år på nacken(den nya blir efter hänvisningen låst).
Det är inte vad jag skulle vilja definiera som "färskt".

Mouche - Administratör2011-11-06 11:39
Antal inlägg: 24193

Jag ska svika er nu för att stuva in hundar med mera i bilen och sedan åka till någon jag tycker om och gå ut på en härlig skogspromenad.
Frisk luft, fika på något fint ställe och bara må bra.

Ha det så gott alla och vi syns sedan.

Mouche

grönöga - Ej medlem längre2011-11-06 11:48
Antal inlägg: 5570

Budskapet gick fram.

Ha en fin dag, hoppas den blir allt du önskar.

le-lou2011-11-06 12:16
Antal inlägg: 17500

Jo - get your point Mouche, men just det där att folk inte blir nöjda och startar en ny tråd, händer det verkligen så ofta egentligen? Busfrön är det som startar tråd på tråd om samma ämne och de tar ni ju hand om ändå ju :). Detsamma (fin dag) önskar jag alla i tråden, har en valp här hemma som biter av mig fötterna snart så det är dags för skog här också!

y not2011-11-06 12:25
Antal inlägg: 9014

Svär dina hundar på kroatiska?

mergallfeber2011-11-07 09:17
Antal inlägg: 132

På andra forum finns "arkiverade trådar" som det går att läsa i men inte kommentera. Skulle inte det vara en kompromiss mellan de som vill läsa i gamla trådar, men även starta nya?

Sen tror jag mig ha läst förut att det borde komma upp någon slags påminnelseruta när man trycker på knappen för att starta nya trådar, typ "har du sökt i forumet?"

*Bugar lätt och kliver ut igen*

__Nanna___ - Ej medlem längre2011-11-07 09:58
Antal inlägg: 844

Hm...det jag inte förstår är varför det tycks vara så svårt att få fram en mer exakt definition på vad är färska, kontra, gamla trådar?

Att så svepande snacka om färska trådar (och gamla trådar) blir (även fortsättningsvis) väldigt tolkningsbart. Och bäddar således för fler trådar liknande denna. Väl?

ttiittii - Ej medlem längre2011-11-07 12:39
Antal inlägg: 37631

Le-lou,vad har du skaffat för ras ?

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?