Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-11-06 23:40 | |
![]() | Hur kom du på idén att du ville ge en present till en lärare? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-11-06 23:44 | |
![]() | Är du kanske kär i läraren? Det har hänt förr. Min mamma är lärare och hon har drabbats av mången elevs ömma låga... :) | |
| Hillegnu | 2011-11-06 23:47 | |
![]() | Jag uppskattar inte presenter av elever. När jag var 23 kanske men nu vid 42 tycker jag bara det är jobbigt. Det tycker många lärare att det är. | |
| Jonisen | 2011-11-07 00:45 | |
![]() | Jag tänkte mest att jag tycker denna lärarinnan är mycket duktig och engagerad och jag känner för att visa min uppskattning och tänkte att det vore kul att ge henne en födelsedagspresent. Jag ser inte så mycket konstigt med det faktiskt. För mig är det ingen stor skillnad mellan att ge till en lärare eller till en förälder/kompis. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-07 00:51 | |
![]() | "För mig är det ingen stor skillnad mellan att ge till en lärare eller till en förälder/kompis." Men det är skillnad, annars hade du ju inte frågat. Vad hade du tänkt ge? Du kanske kan övertala hela klassen att köpa nåt tillsammans istället? | |
| Zupmyas | 2011-11-07 08:29 | |
![]() | FJÄSK!!!!! Däremot är det en helt annan sak att ge present gemensamt när klassen/läraren slutar. Ska man ge presenter till sin lärare så ska man väl ge presenter till övriga arbetare man har att göra med... brevbäraren, frissan, kassörskan osv... ;) | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2011-11-07 08:58 | |
![]() | Jag tycker tyvärr att du ska låta bli, men idén är fin. Även om du har rätt i att det inte borde vara något konstigt med att visa sin uppskattning så finns det en risk att gesten missuppfattas av läraren eller någon i omgivningen. Du kan kanske vänta till ett senare tillfälle i stället för att göra det mitt under terminen? | |
| magnusito | 2011-11-07 09:01 | |
![]() | Att gå ihop hela klassen är väl en fin idé! | |
| y not | 2011-11-07 20:05 | |
![]() | jag kan inte se det minsta problem med att ge en present till brevbäraren, frissan eller kassörskan. | |
| Perra92 | 2011-11-07 20:17 | |
![]() | Ge en present! Lite stryk från de tuffa grabbarna kommer nog som ett brev på posten. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-07 20:23 | |
![]() | Om vi vänder på det då? Får en lärare ge en födelsedagspresent till en enskild elev som läraren tycker “är mycket duktig och engagerad”? Nä. Förhållandet mellan elev och lärare går inte att jämföra med förhållandet kompis/kompis, kassörska/kund etc. Men det beror på vad det är också. Om det typ är en tub Pringles tror jag ingen bryr sig. | |
| marmeladov22 | 2011-11-07 21:26 | |
![]() | ^^ | |
| SatanIGatan- | 2011-11-08 00:43 | |
![]() | Jag har både gett och fått presenter till/av lärare. Det är absolut inget fjäsk att komma med en present, det tyder bara på uppskattning. Är det en duktig lärare som lär ut bra eller är det en lärare som bryr sig om sina elever och hjälper dom så borde det faktiskt uppmuntras! Det finns alldeles för många dåliga lärare i detta landet. | |
| impala-58 | 2011-11-08 00:56 | |
![]() | Jag gav min musiklärare en bukett nässlor och det uppfattades INTE som fjäsk. | |
| SatanIGatan- | 2011-11-08 01:19 | |
![]() | Hahaha. | |
| amon85 - Ej medlem längre | 2011-11-08 01:48 | |
![]() | Om du känner för att ge din lärare en present och visa din uppskattning så tycker jag att du ska göra det. Bry dig inte om vad alla andra säger utan gör det som du tycker känns bäst för dig. Det är alltid trevligt att som lärare få beröm och bekräftelse när man gör något bra. Jag har fått presenter från både elever, föräldrar, VFU-praktikanter och kollegor och det uppfattar inte jag som fjäsk och det tror jag inte någon annan gör heller. En sådan fin gest är lätt att uppskatta. Du behöver inte ge läraren presenten inför hela klassen heller om du tycker att det känns pinsamt, be att få lägga den på hennes skrivbord när hon inte är där så ska du se att hon blir superglad när hon upptäcker det. =). En sådan mysig och trevlig elev som du är skulle alla lärare, inklusive jag själv, vilja ha. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2011-11-08 07:59 | |
![]() | Det är synd att inte alla lärare är värda en present. Då hade problemet varit löst, för man kan omöjligen uppvakta varenda en. | |
| Jonisen | 2011-11-08 18:54 | |
![]() | Gav henne presenten igår. Hon blev mycket glad och förvånad och tyckte det var mycket omtänksamt, så jag tror hon inte tyckte det var så konstigt. Jag tror de flesta lärare blir glada av att få presenter av sina elever. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-11-08 19:15 | |
![]() | Jonisen, fortsätt att vara den goa kille du verkar vara. Det är helt klart ett vinnande koncept. :) | |
| Jonisen | 2011-11-08 20:16 | |
![]() | Tack! | |