Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| AtroCious_ | 2011-11-08 18:18 | |
![]() | Att citera inlägg är grundläggande för de flesta forum. Bara för att man vill ha en funktion som är kanonbra betyder det inte att man är lat. | |
| vulcan | 2011-11-08 18:28 | |
![]() | Man kan väl med viss rätt hävda att det uppstått nån slags de facto-standard i "forumbranschen" där bl.a. möjlighet att citera och att redigera inlägg ingår. Jag har nyligen varit med och tagit fram ett handläggningssystem där det behövdes ett slags forum i varje ärende. Där kom vi ganska snabbt fram till att dessa funktioner behövdes. Liksom viss "basic" ordbehandling (fetstil, kursiv, understrykning) Kan ändå - oavsett orsak - se vissa fördelar med vårt forum. Förutom det som andra redan skrivit så tycker jag att det blir mer "rent" på något vis. Faktiskt enklare och på många vis trevligare att läsa än flera andra forum jag är inne på regelbundet. Här blir på något vis själva ordet i fokus och allting annat; citat, bilder, länker, smajlisar och diverse redigeringsgrejer stör inte "budskapet" så mycket. | |
| le-lou | 2011-11-08 18:55 | |
![]() | Håller med vulcan med det rent estetiska. Däremot måste jag säga att flashback har bra forumfunktioner. Tänker också påpeka att man läser vad man vill på fb - det finns faktiskt mycket mycket mer där än ..tja det där som många läser men som ingen erkänner. själv snor jag matrecept därifrån varje vecka, det är kanon. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-11-08 18:56 | |
![]() | Jag vet faktiskt inte vad du syftar på, le-lou. Jag läser skvaller om kändisar på flashback, men det är nog allt. | |
| AtroCious_ | 2011-11-08 18:59 | |
![]() | Jag får känslan av att många här verkar tycka det är fult att hänga på flashback, är det så? Är själv inbiten "flashbackare" sen många år tillbaka, men visste inte att jag skulle skämmas för det. ;-) | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2011-11-08 19:00 | |
![]() | Jag läser på Flashback när jag hamnar där efter att ha sökt efter något på Google. Oftast handlar det om något saftigt skvaller. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-08 19:02 | |
![]() | Kan vi inte ta bort forumet helt och träffas och snacka istället? Hur lat får man vara som sitter på röven vid sin dator och skriver..Hemtelefoner med sladd borde också återinföras. | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2011-11-08 19:05 | |
![]() | Säger Deli som inte har vågat gå på en enda Beta-träff. :-) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-08 19:16 | |
![]() | Brukar du säga något själv, menar du? | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2011-11-08 19:20 | |
![]() | Huh? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-08 19:26 | |
![]() | Har du inte "citerat" mig två gånger nu med en skojsig twist? | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2011-11-08 19:29 | |
![]() | Ja, bara för att det inte finns någon skojig twist-funktion på detta forum. En sådan efterlyses härmed. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2011-11-08 19:34 | |
![]() | Du är så rolig. NOT! | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2011-11-08 19:35 | |
![]() | Tack, raring. | |
| Välutrustad | 2011-11-08 19:37 | |
![]() | Rent tekniskt borde det vara rätt enkelt att införa "citera", "redigera" och annan funktionalitet? Så vad är förklaringen? Har ni inte tid (jag är väldigt tacksam att BP är gratis, det är inte det) eller handlar det om någon slags ställningstagande? Att det är farligt och kan missbrukas? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-08 19:38 | |
![]() | För att det var bättre förr, tydligen. | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2011-11-08 19:47 | |
![]() | Men jag tycker inte att det nödvändigt med redigeringsfunktioner. Citera kan man som nämnts förut göra med "kopiera-klippa-klistra-m etoden". Redigera sina inlägg... tja, visst retar man sig ibland på något stavfel man gjort och skulle vilja rätta det, men det är mest av fåfänga - alla fattar ju ändå vad man menar. Vill man ändra mycket i sitt inlägg kan man likaväl skriva ett nytt där man förtydligar sig. Jag håller med Vulcan om att det är ganska skönt med ett sådant här "rent" forum. I vissa andra forum ser man ju inte texten för alla "quotes" och gigantiska smileys. Så... håll Betapet rent! | |
| blue_moon | 2011-11-09 00:42 | |
![]() | Word, Robban! Instämmer i Vulcans preferens för ett rent Forum. | |
| Välutrustad | 2011-11-09 10:22 | |
![]() | Håller med att smileys, "gilla" och annan funktionalitet enbart "skräpar ner" ett forum. Är däremot säker på att redigera och citera fortfarande skulle hålla forumet rent, men öka användbarheten... Skulle gärna vilja höra vad "ni som bestämmer" tycker om detta. Är det ett medvetet beslut att inte införa mer funktionalitet i forumet eller är det "bara" brist på tid/ork/kunnande? | |