Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 616 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Laserswärd | 2011-11-10 18:52 | |
![]() | Ens egna sängkläder luktar väl av den egna doften. Min kudde och täckes doft skiljer ju sig iaf från sambons, och sambons luktar ju som han gör annars i huden. Konstigt nog känner jag nog inte den lukten på mig själv. Angående att tvätta sig; Jag tvättar mig när jag känner mig ofräsch och inte nödvändigtvis först när jag luktar svett. Sedan är det ju inte bara för luktens skull det är bra om man håller god hygien. Jag använder ju bara parfymfri tvål också :) | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-11-10 18:55 | |
![]() | Folk verkar svara på lite olika saker. Jag tolkar det som att ts menar den egna lukten om man INTE är svettig eller har parfym på sig eller något annat som förstärker den egna lukten. Under de förutsättningarna tror jag inte många går omkring och är medvetna om din egen lukt - om man inte sniffar direkt på huden och verkligen anstränger sig att göra det. | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2011-11-10 18:57 | |
![]() | Känner är väl att ta i, men nog är jag bekant med min egen doft. Så ni har bara en doft? Min kropp utsöndrar en massa olika lukter. | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2011-11-10 18:58 | |
![]() | Fot och armhåla har inte samma lukt, nej nej. | |
| Robandage - Ej medlem längre | 2011-11-10 19:01 | |
![]() | Men det är summan av kardemumman vi pratar om här, eller hur? Den specifika doften känner jag sällan - thanks to Hugo Boss. | |
| Gautama | 2011-11-10 19:04 | |
![]() | Jag tänker såhär, att doften skiftar väldigt beroende på vad man äter, dricker, vistas, tvättar sig med osv. Jag tror inte man föds med en doft som sen består. När man säger att man känner igen doften på sin sambo t.ex så beror det nog mer på de vanor han/hon har. Har inga belägg för mina påstående utan det är mina funderingar. | |
| nettan23 | 2011-11-10 19:05 | |
![]() | SP: Precis så uppfattade jag det med :) | |
| nettan23 | 2011-11-10 19:06 | |
![]() | Har inte heller ngt belägg men tror man föds med en viss doft som består :D | |
| garder | 2011-11-10 19:06 | |
![]() | vissa saker man äter (eller röker) kan påverkar doften. lukten utsöndras genom hudporerna. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-11-10 19:08 | |
![]() | Människor luktar inte öht om de är rena är min åsikt. Rent är ingen doft, men vi förknippar det med parfym, tvål, tvättmedel och hårprodukter. Samt att ett golv är rent bara för att det luktar skurmedel. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-10 19:14 | |
![]() | Jo, rena människor luktar ren människa och varm hud ju. Gott oftast. Jag kan inte känna min egen kroppslukt, men jag kan känna andras och de kan känna min. Kroppslukt låter äckligt. Men alltså, menar det man verkligen luktar, minus svett, parfym och annat. Gå och sniffa nån på halsen så känner du det. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-11-10 19:15 | |
![]() | Åh mys, vill sniffa nån på halsen nu. | |
| Spira - Ej medlem längre | 2011-11-10 19:15 | |
![]() | En intressant sak som hände mig efter att jag gått igenom cellgiftbehandlingar var att jag numera tycker att min egen lukt har förändrats och att jag luktar otrevligt. Förut kände jag min egen lukt ibland men den var ju ganska hemtrevlig men nu tycker jag alltså inte om min egen lukt... | |
| scharlakan | 2011-11-10 19:16 | |
![]() | Jag känner bara min egen svettlukt men andras lukter känner jag! | |
| gnill | 2011-11-10 19:16 | |
![]() | oj, men rena människor har en doft för mig absolut, särskilt tydligt med ens egna barn tycker jag. Jag känner igen doften av mitt barn väldigt tydligt vare sig han är nybadad eller inte. Små barn har ju heller ingen svettlukt men jag tror att många föräldrar känner igen sina barns lukt. Sen angående egna doften med eller utan svett: Jag menar faktiskt även med svett, dvs jag har svårt att känna min egen svettlukt från min kropp (visst om jag försöker stoppa näsan i armhålan så kan jag nog känna den), men kan känna om den finns i kläder. Det är svårare på min egen kropp. Jag tvättar mig också för att känna mig fräsch men också givetvis för att jag har en viss ängslighet att jag skulle lukta illa (utan att uppfatta det själv) om jag inte gjorde det... jag tänker att människor som inte sköter sin hygien, för dem är svett/illa-lukten en del av "deras egen lukt" och de känner den inte... jag menar att vi som sköter vår hygien kanske kan känna svettlukt från oss själva just för att det skiljer sig från hur vi brukar lukta. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2011-11-10 19:17 | |
![]() | Min dramatiska svärfar säger att spädbarn luktar som paradiset. Jag kan inte annat än hålla med. | |
| nettan23 | 2011-11-10 19:17 | |
![]() | Spira vad obehagligt, hoppas att du återfår din "rätta" kroppsdoft igen ;) | |
| gnill | 2011-11-10 19:19 | |
![]() | ah spira, det var intressant. För att på BB fick jag en överdos av ketagan (ngn slags morfinliknande, feldoserat av sjsk) och jag blev våldsamt illamående, fick sen min bebis i famnen och efter det blev jag tyvärr våldsamt illamående när jag luktade på honom och tyckte han luktade illa ända tills han blev sådär en 8-9 månader och "bebislukten" försvann. Kanske du blev illamående av cellgifter och då förknippar din lukt med det? | |
| Lill-IT | 2011-11-10 19:19 | |
![]() | Jag tror att man blir "blind" för de dofter man har i näsan hela tiden.. Så som sin egen. Testa att byt schampo eller parfym ett par dagar och byt sen tillbaka till din vanliga.. så känner du till exempel den doften tydligt en dag eller så.. innan den försvinner för dig igen. Jag känner inte min egna lukt så länge jag inte svettas vansinnigt eller äter vitlök.. Däremot kan jag känna andra människors doft. Inte parfym, tvättmedel eller så.. utan deras helt egna dofter. | |
| gnill | 2011-11-10 19:20 | |
![]() | Ja, sylviaP, jag har sniffat på andra spädbarn och jag tyckte det enda tills den där överdosen, nu tål jag inte lukten av bebis. Men just nu är det sällan bebisar omkring mig, blir väl mera ett problem igen när det är dags för barnbarn :) | |