Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 616

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Dumblondin - Ej medlem längre2011-11-11 14:05
Antal inlägg: 236

Haha, när Välutrustad skriver om den här leken där först en person ska tänka på en person och sedan ska den/de andra gissa genom att ställa Ja/Nej-frågor...så kommer jag osökt att tänka på den här sketchen i Hipp hipp:

www.youtube.com/watc...8I Fuz1oer4

3.25 in i klippet... :)

diffdiff2011-11-11 14:22
Antal inlägg: 3884

hitta bara pa vad som helst att räkna först till tex 100 vinner allt fran träd röda bilar bensinstationer osv. förloraren betalar fikan ;)

numsan2011-11-11 14:24
Antal inlägg: 6327

Men herregud människor!
Klart att man kan leka billekar och samtidigt koncentrera sig på vägen. Det är ju inte direkt kull hon frågar efter. Och att man bara skulle kunna leka som barn. Pyttsan!

20 frågor som någon nämner här tidigare är ju en klassiker som alltid funkar, kul lek!

En annan favorit är "ligga, döda, gifta sig med".
Man väljer tre personer som man nämner vid namn. Senväljaren andra personen välja vem av de tre personerna man vill ligga med, vem man tyvärr måste döda och vem man väljer att gifta sig med.
Gärna med motivering såklart!

När man gjort sina val och motiverat dem så hittar man på tre nya namn så att den andra får sin tur.

Sen är det ganska kul med mysterier ala "pelikanfallet". Det är också ja och nej-frågor. Här är en länk till den: annasgator.blogsome....ba tross-2/

Finns flera såna gåtor som är kul och bra!

Band-leken är ju också en klassiker. Jag börjar med att säga ett band- eller artistnamn. Du tar sista bokstaven i det namnet och säger en ny som börjar på den, sen tar jag sista bokstaven och fortsätter på osv..

Vamf - Ej medlem längre2011-11-11 14:49
Antal inlägg: 91

Brukar roa mig med att göra ord av bokstäverna på nummerplåtarna.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?