Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 626 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-11-15 23:14 | |
![]() | ett natt dagis utan sängar?? är dom sjuka i huvudet,eller hur har dom tänkt ?att barnen ska vara uppe på nätterna | |
| Minta | 2011-11-15 23:17 | |
![]() | Det låter inte klokt att spänna fast. Hur oflexibel får man bli på ett dagis. Det kan inte vara rätt. | |
| Minta | 2011-11-15 23:17 | |
![]() | Det skulle jag aldrig acceptera. | |
| Filurflizan | 2011-11-15 23:19 | |
![]() | såg nu , hon springer omkring och vill inte sova ..och det blir skillnad om hon får en säng tror du? för rimligtvis borde du kunna kräva att få dit det om det är ett nattdagis/ och ev kvällsdagis | |
| malman | 2011-11-15 23:19 | |
![]() | ronja har aldrig sovit i min säng eller på madras. så det är helt nytt för henne, det tar antagligen lite tid. men det är klart hon sitter fast i vagnen när vi är ute och går, men det är inte i 3 timmar när hon sover. Vad händer om man spänner fast en gammal dement person i sin säng 3 timmar om dagen?? jo det blir ett jävla liv i media. varför ska man då få göra så med barn?? | |
| bokmärke | 2011-11-15 23:22 | |
![]() | Ett rent nattdagis kan det ju inte vara! Sen håller man inte öppet i alla fall inte i vår kommun om det bara är ett barn som behöver omsorg. Det ska vara 3 om dagiset ska vara öppet. | |
| slånbär | 2011-11-15 23:23 | |
![]() | Nu verkar det inte handla om mer än ett barn nämligen ovan nämnda Ronja. Att överhuvudtaget kunna få nattdagis är inte helt lätt och helt ärligt så vet jag inte om kommunen verkligen har skyldighet att tillhandahålla dagis för alla tider på dygnet så det passar alla. I kommunen jag bor finns det inte i alla fall. Om hon hade gått på vanligt dagis så skulle hon ju fått sova på madrass som alla andra ungar, för i den åldern så sover nästan alla ungar nån timme åtminstone. problemet med att hon inte vill ligga kvar på madrassen skulle ju mao ha uppstått även då och där kan jag förstå att dagis inte vill ha en säng stående som tar plats. Ni får väl försöka lära henne att sova på madrass helt enkelt eller så får hon väl vara vaken dom timmarna hon är på dagis-det verkar ju inte vara så många timmar det handlar om. Vad gäller att det är olika personal så beror det ju säkert på att det helt enkelt är alldeles för kostsamt att ha en utbildat fullt avlönad förskollärare för ett enda barn. Att skaffa barnflicka är ju bara dumt förslag för det har man naturligtvis inte råd med om man nu inte är gift rikt och går hemma och pillar navelludd. | |
| bokmärke | 2011-11-15 23:23 | |
![]() | Vänd dig till media då :) | |
| malman | 2011-11-15 23:23 | |
![]() | det finns ju spjälsängar som man kan fälla ihop då kan hon inte trilla ur eller springa iväg. och eftersom ingen har behov av natt utan bara av kvällar så finns det inga sängar | |
| Hillegnu | 2011-11-15 23:24 | |
![]() | Du måste kontakta barn och ungdomschefen i din kommun, annars gör jag det! | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-11-15 23:25 | |
![]() | Vill bara informera om att kommuner idag inte har någon skyldighet att ordna barnomsorg på obekväma tider. | |
| bokmärke | 2011-11-15 23:27 | |
![]() | Det kostade mig 800:- i månaden med barnflicka eftersom mormor/farmor hjälpte oss. En billig peng tyckte jag eftersom vi gjorde vad vi tyckte blev bäst för vårt barn. Sen tog jag dagtid istället, så löste vi det. | |
| Ahnad - Ej medlem längre | 2011-11-15 23:29 | |
![]() | Däremot vill MP att kommuner ska få en skyldighet att ordna barnomsorg för föräldrar med obekväma arbetstider. Och det tycker jag är vettigt. Dessutom behövs det mer än någonsin, när människor inte får tacka nej till arbeten på samma sätt som förut. I det läget måste småbarnsföräldrar kunna ta jobb med lite udda arbetstider. | |
| malman | 2011-11-15 23:35 | |
![]() | om jag säger upp mig så blir jag utan pengar i 3 månader har redan kollat, kommunen lovade mig att detta inte var ett problem kollade innan jag tog jobbet, och jag har bara svärmor som kan hjälpa till i bland men då hon har eget jobb så är det inte ofta. | |
| Hillegnu | 2011-11-15 23:39 | |
![]() | Men om kommunen ändå har den servicen så ska malman finna sig i vad som helst för hon ska vara tacksam? Om kommunen har valt att ha servicen så ska de hålla en viss standard som de själva har beslutat om i kommunen i annat fall ska de lägga ner. Punkt. | |
| Gautama | 2011-11-15 23:39 | |
![]() | Har själv jobbat på nattdagis under lång tid. Det är skandal för böveln att de inte har sängar till barnen. Klaga högre upp och se om du får respons. Är det ett nattdagis? Hur sover de barn som sover där på nätterna? | |
| malman | 2011-11-15 23:42 | |
![]() | Gautama än så länge är det ingen som sover där hela nätterna men de ska sova på madras är tanken. men hade jag vetat det jag vet nu hade jag aldrig placerat henne på dagiset. utan valt att varit arbetslös tills jag hittade ett dag jobb | |
| Gautama | 2011-11-15 23:44 | |
![]() | Helt galet, när jag jobbade på nattdagis så hade vi givetvis sängar till de barn som sov där. Jätteviktigt för dem att det ska kännas som hemmiljö så gott det går. | |
| slånbär | 2011-11-15 23:45 | |
![]() | Alla har inte ett socialt skyddsnät. Vi har ingen familj och har faktiskt under alla år som har gått sedan barnen kom (drygt nitton år) haft barnvakt. Vi har fått lösa allting som kan uppstå själva utan att förlita oss på någon annan och förskolan var ju förstås det enda valet. Däremot fanns det inte plats för mitt andra barn på samma ställe ( hade dagmamma på den tiden) och då bytte jag arbetsplats så jag kunde jobba färre timmar och ha båda barnen på en plats. Jag var tvungen att jobba deltid ganska länge när barnen var små för att få allt att funka. Att kunna förlita sig på sin omgivning är i mina ögon lyx faktiskt och något som många tar för givet. Ni som har folk i er närhet som kan hjälpa till tänkt på att verkligen visa hur viktigt det är för er och bjud tillbaka med något extra nån gång. | |
| slånbär | 2011-11-15 23:46 | |
![]() | Där gick det lite fort-det ska ju stå att vi faktiskt aldrig har haft barnvakt..... många år med barnvakt hade det varit annars.....jisses... | |