Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 524 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2011-11-24 10:10 | |
![]() | Vaknar lite förvirrad i ett sjukhusrum som ser precis likadant ut som det jag comade in i för 25 år sedan. Salen är fylld av andra nyvaknade. Vi börjar utforska vår nya omgivning. Den tekniska utvecklingen som så många andra i rummet verkar häpnas över har i princip följt Moores lag så den imponerar inte så mycket på mig. Börjar i stället undersöka vad som hänt på kulturfronten. Märker snart att: 1. Ingen har ännu gjort en bättre skiva än Depeche Modes Black Celebration (som gjordes strax innan jag somnade). 2. Istället för att använda de riktiga Roland TB303 (1981) eller Minimoog (1970) använder musikerna idag digitala syntar som försöker härma dessa, fast det låter inte lika bra som orginalen. 3. Det har inte kommit någon bättre film än Alien (1979). Jag hade konstaterat att det var bättre förr och gått och lagt mig igen :) | |
| Bear Grylls - Ej medlem längre | 2011-12-13 15:25 | |
![]() | "Säger man "en koma"? Flera "komor"?" Koma har ingen pluralform. | |
| Lowisius | 2011-12-13 15:27 | |
![]() | Det vet man nog inte först då! | |
| dannyboyFFS | 2011-12-13 15:30 | |
![]() | Kroppen mår ju inte bra efter att ha legat still i 25 år. | |
| KarlMorot | 2011-12-13 15:32 | |
![]() | Tror ni överskatta den tekniska utvecklingen, 1986 fanns dator och de första mobiltelefonerna. Att de har utvecklats och datorerna pratar bättre med varandra skulle nog gå rätt fort att greppa. Misstänker att jag hade blivit mer förvånad över den politiska utvecklingen i världen, även (igen om det redan hade börjat 1986) med tecken på sönderfall i öst och framsteg i Asien. | |