Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 722

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ankabarn2011-11-24 18:50
Antal inlägg: 174

Om man ska sluta äta p-piller för att inte pissa ut det i naturen så ska vi nog sluta äta oxxå, för mycket att det vi äter hormonbehandlas på ett eller annat sätt.

Efexor2011-11-24 18:51
Antal inlägg: 45

Nej något onaturligt ska man absolut inte göra!

Skor och kläder är rätt onaturligt, för övrigt. Liksom smink, kollektivtrafik och Melodifestivalen.

dalapower2011-11-24 18:54
Antal inlägg: 419

Min tjej käkar piller för att slippa sina menssmärtor,och det kan jag säga att jag som kille är väldigt glad att slippa.

Gautama2011-11-24 19:01
Antal inlägg: 6854

Det är väl så att det inte finns så många andra sätt att skydda sig från graviditet på än p-piller. Vi ska vara glada att vi har p-piller och är upplysta i västvärlden. Vi behöver inte bli gravida om vi inte vill.

Däremot så ska man vara observant på vad man stoppar i sig och hur länge man gör det. Själv har jag endast ätit p-piller i högst ett år av mitt liv.
Det passar inte mig helt enkelt, sen är jag hysteriskt rädd för mediciner.
Men de som trivs med det ska göra det givetvis.

Att mensen rensar ur kroppen tror jag också. Tror det är jättebra att ha mens och inte äta över med piller för att slippa den.

tilduttalfa2011-11-24 19:08
Antal inlägg: 2

Har gått igenom både p-piller och p-stav. Visst det är skönt med mindre mens, men det är inte värt alla jävla biverkningar.
Här har vi några: illamående, påverkan på humör och sexlust, mellanblödningar, ömmande bröst, viktuppgång, blodproppar och så vidare.

blueberry22011-11-24 19:08
Antal inlägg: 1

Det är en stor skillnad på att kissa ut de hormoner som kroppen tillverkar och de hormoner som kommer från p-piller. Hormoner från p-piller har en betydligt längre halveringstid vilket innebär att de har en större effekt på djurlivet. Det finns en mängd studier som visar hur t ex fiskars fortplantning skadas av hormoner från preventivmedel.

Jag är orolig för vad jag gör mot både min egen kropp och miljön när jag äter p-piller. Men jag äter dem ändå. Det gör jag för att få mensen att sluta och på så vis slippa smärtan. Utan p-piller klarar jag varken av att studera, arbeta eller träna. Jag behöver stoppa mensen för att kunna leva ett någorlunda normalt liv.

Delicious - Ej medlem längre2011-11-24 19:10
Antal inlägg: 11661

"det finns kondom" *dör* :)

Det är väl bra att spara på äggen. Men dom blir ändå ruttna :)

abk2011-11-24 19:11
Antal inlägg: 49

P-piller påverkar mer än personen som äter dem.. www.miljoportalen.se...-m ed-penis

Man måste ibland tänka utanför sig själv. Självklart tycker att det är toppen att det finns preventivmedel för sex är både bra och roligt. Trots att jag har riklig mens vet jag att efter ett par år med p-piller märkte jag verkligen av biverkningar såsom hudförändringar, konstanta blödningar och humörsvängningar. Kondom är utmärkt som preventivmedel för trots att någon befinner sig i ett förhållande så har de inte hundra koll på sin partner.. om sanningen ska fram..

Delicious - Ej medlem längre2011-11-24 19:13

Personligen funkar inte p-piller för mig. Dagen efter piller är fina grejer. Dyrt och bra.. Kola med papper är sådär men bättre än en mini me.

Pfiffikus2011-11-24 19:16
Antal inlägg: 10

Här är ett superbra hormonfritt preventivmedel:

www.femcap.se/

nulltj - Ej medlem längre2011-11-24 19:16
Antal inlägg: 14052

Hur tänker ni att mensen rensar ur?

abk2011-11-24 19:17

Och risken för ohyra är mycket större utan kondom och då finns en stor risk att man blir steril... Kondom är utan tvekan det bästa då det skyddar mot mycket mer än graviditet.. Behöver man skjuta på mensen då och då finns gulkroppshormon..

Delicious - Ej medlem längre2011-11-24 19:22

Åderlåtning kanske blir på modet igen

nulltj - Ej medlem längre2011-11-24 19:22

Ja, det visade ju sig vara ett vinnande koncept.

abk2011-11-24 19:23

Jag kan förstå vad de som pratar om renande effekter.. Själv när jag var yngre och hade svampinfektion så blev det alltid bättre när jag hade mens och den slutade i samband med att mensen slutade..

Pfiffikus2011-11-24 19:25
Antal inlägg: 10

abk: det är mensen som gör att det kan bli svamp i och med att den naturliga mängden som redan finns i underlivet ökar före mens. när mensen sedan väl sätter igång så sjunker svampmängden igen.

nulltj - Ej medlem längre2011-11-24 19:26

abk>> Men det har mer att göra med hormonbalansen (som påverkar svampen) än att mensen i sig renar ut gifter

åsa_lin2011-11-24 19:32
Antal inlägg: 60

Jag äter inte p-piller för att slippa mensen, den anledningen har jag inte ens tänkt på. Jag får min mens regelbundet ändå. Äter mini-piller utan hormoner. Hade en annan sort förut med min kropp sa ifrån så då bytte jag.
Tycker det är bättre att äta p-piller än att göra aborter eller föda oönskade barn.
Jag har 2 barn nu med 1 år o 2 veckors mellanrum (dom är 19 månader och 7 månader) och kände inte att jag ville ha en till så tätt o då tycker jag p-piller är bästa alternativet.

Gautama2011-11-24 19:52
Antal inlägg: 6854

Hur mensen rensar ut??
Jag vet i fan;) måste erkänna att jag inte har belägg för det.
Tycker mig ha hört att det ska vara bra med mens ur den synpunkten. Men jag kan ha fel.

Megaherz2011-11-24 20:00
Antal inlägg: 3304

nettan23: Hoppas att p-piller för killar kommer ngn gång ;)

nyheter24.se/sexobla...ns -fardiga

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?