Spelrum
Giraffen10
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade12
Mobilspel
Pågående19 749

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mindymoo2011-12-01 15:29
Antal inlägg: 1743

Försök förändra något annat enkelt i ditt liv - ny frisyr eller hårfärg, gå till ett nytt kafé eller nytt gym o s v. Då känner man att man tagit ett litet steg bort från den gamla kärleken. Har funkat för mig! En ansiktsbehandling sitter inte fel - för då skämmer man bort sig mitt i olyckan.
Och som Del sa: prata INTE med personen eller hans/hennes närmaste kompisar.

Katijoun2011-12-01 15:30
Antal inlägg: 774

Har man många grubblerier i huvudet kan långa skogspromenader göra susen!

UisgeBeatha2011-12-01 15:34
Antal inlägg: 102

Så mycken kloksap av liten Del :) Jag skriver under på hennes inlägg. Dessutom lägger jag till att den här personen må vara en av ditt livs kärlekar men högst sannolikt inte den enda. Minst en till kommer du nog att möta iaf, när du är redo för det. Det är jag rätt säker på.

UisgeBeatha2011-12-01 15:34

*skap

Lillstölla2011-12-01 15:36
Antal inlägg: 23831

Jag är mycket ledsen för din skull diffdiff, jag vet hur ont det kan göra. Det kommer vara skitjobbigt ett tag, men med tiden kommer du märka att det går lättare, du kommer kunna tänka på annat än hur jobbigt det är.
Mitt råd är att försök inte att göra allt själv, ensam är inte alltid stark. Prata med familj och vänner, luta dig mot de som bryr sig om dig.

Kram<3

Lillstölla2011-12-01 15:40
Antal inlägg: 23831

Delicious har ett bra råd vad det gäller att inte prata med personen, men kan ju vara grymt svårt att genomföra då om man har barn ihop till exempel.

päronhalva2011-12-01 15:41
Antal inlägg: 195

Försök tänka på andra saker så du inte har tid att tänka så mycket på det som gör ont. Men liksom må riktigt eländigt och gråt så svär jag på att det går över! Det är alltid tufft och man tvekar så mycket inför olika saker men det är endel av det också. Ha kul med dina vänner och bara ta det lugnt. Du är stark!! kramkram.

elida2532011-12-01 15:41
Antal inlägg: 29

Låt det ta den tid det tar att vara ledsen. Det kan ta lång tid. Men sedan ljusnar det! Sen helt plötsligt står det en ny kärlek där! kram

Nattizz2011-12-01 15:52
Antal inlägg: 81

Det tar tid.
Prata gärna med någon, antingen en vän, en kurator, en healare eller liknande.
Men det tar tid...

vulcan2011-12-01 16:06
Antal inlägg: 7666

Snälla nämn inte kuratorer och healers i samma mening. Kuratorer är seriösa yrkesmänniskor med utbildning i det de sysslar med. En healer kan vara precis vilken charlatan som helst och påstår sig dessutom kunna göra något som det helt saknas vetenskapliga belägg för att de kan göra. Dessutom: "Heala" en kärlekssorg? Det antyder ju att det skulle vara någon slags sjukdom som ska "botas"???

Delicious - Ej medlem längre2011-12-01 16:06
Antal inlägg: 11661

Om man har barn är det en annan sak såklart.

En annan grej är att jag blir jätteprovocerad av folk som tycker att man ska börja dejta eller försöka träffa någon. Folk som ojar sig när man berättar att man varit fysiskt singel i två år. "Dags att träffa nån"..Skit ner er liksom. Bara för att dom blir bekväma av att man skaffar någon ny.. Man vill ju inte umgås med någon "misslyckad singel".. haha..

Tips två: Skriv av dig. Pappersdagbok eller på datorn. Ganska kul att gå tillbaka sen och se att man släppt många av de känslor och tankar man hade och inse hur långt man kommit efter ett tag.

club_R - Ej medlem längre2011-12-01 16:08
Antal inlägg: 3087

"Folk som ojar sig när man berättar att man varit fysiskt singel i två år. "Dags att träffa nån"..Skit ner er liksom."

Bra där, Deli. :)

ttiittii - Ej medlem längre2011-12-01 16:09
Antal inlägg: 37631

det kommer förmodligen komma och gå en del kärlekar,tiden läker alla sår, låter sjukt men är sant

le-lou2011-12-01 16:11
Antal inlägg: 17500

nja deli.. om man varit singel i två år så förstår jag inte varför man skulle bli förnärmad av att nån försöker peppa en till att börja dejta ? Det är sannolikt väldigt välmenat. två år ÄR en lång tid att sörja nån som inte vill ha en.
Jag tycker man ska gråta ut och av sig, men jag tycker det är viktigt att lyfta frågan lite också så man inte "fastnar" i sorgen alldeles för länge, livet är trots allt kort och är han/hon värd att man lägger flera år på att sörja att de valde bort en? Det är individuellt , jag vet.. behövs inte sägas och nej, det finns ingen lag eller regel på hur länge är nog.. men jag hoppas ändå att du kan se att det är av omsorg för DIG som dina vänner säger så till dig, och inte för att du är en "misslyckad singel" :)

le-lou2011-12-01 16:12
Antal inlägg: 17500

ta det som en komplimang ist, att de ser dig som en härlig tjej som förtjänar kärlek ^^.

club_R - Ej medlem längre2011-12-01 16:21

Jag vet inte om jag eller du (le-lou) missförstod Delicious. Sörja i 2 år = inte jättesunt. Inte dejta någon på 2 år = trist. Vara singel i 2 år = tja, om man inte hittar någonting bra - why settle down?

UisgeBeatha2011-12-01 16:23

Man behöver väl inte ha "fastnat i sorgen" för att man väljer att inte dejta någon efter två år, eller mer för den delen? Sorgen kan ha ebbat ut, men man behöver ju inte vara redo för en ny relation för det? Eller att man inte hittat någon som man tycker passar för den delen?

Att vara singel behöver inte nödvändigtvis ses som en transportsträcka mot en ny relation.

club_R - Ej medlem längre2011-12-01 16:25

Uisge, sa det bättre än jag.

Surprise. :)

Delicious - Ej medlem längre2011-12-01 16:27

Nej nej, inte sörja i två år :P Menar bara att man inte ska känna ett tvång på att dejta osv om man inte själv känner för det. Man måste väl inte ha en relation? Faktiskt tycker jag det är konstigt med människor som bara hoppar från den ena till den andra efter några veckor. Men alla är ju olika och jadi jadi :)

Delicious - Ej medlem längre2011-12-01 16:28

Speciellt när man som jag är rätt ung fortfarande..Känner inte att barn, villa, vovve och volvo är runt knuten :P

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?