Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade10
Mobilspel
Pågående19 749

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Partyhatt2011-12-01 19:51
Antal inlägg: 112

Var väl någon liknande artikel för inte så länge sedan, de som har amputerat måste ju regelbundet gå till doktorn för att visa att deras ben/armar inte växt ut igen. Så inte konstigt att landstinget svarar på det sättet dom gör. Dock syftade de väl snarare på proteser.

marmeladov222011-12-01 20:00
Antal inlägg: 4211

men lol

Defrob2011-12-01 20:00
Antal inlägg: 1180

Min mamma fick ingen permobil för hon orkar gå 5 min med rullator, fast hon haft stroke osv, troligen samma regler här, orkar han gå 5 min med proteser så är han för frisk för att få bidrag till permobil. Han kan givetvis köpa en sådan ändå men det blir lite dyrare då...

Salthatten - Ej medlem längre2011-12-01 20:03
Antal inlägg: 525

Visst är det "upprörande". Jag blev också upprörd först, tänkte att benen växer väl inte ut. Sen kommer ju den andra tanken, att detta är vinklad tidningsgrej där den andra parten av sekretesskäl varken kan eller får kommentera det "enskilda fallet". Det måste väl vara vårdteamet i samråd med patienten som tar beslut om vilket alternativ, och vid vilken tidpunkt olika vårdåtgärder är aktuella.
Det är inte "synd" om någon som mist sina ben, denne person måste själv ändå till slut tackla situationen. Ett sätt är att släppa en snyftis i pressen, och det kan ju som sagt vara konstruktivt, framförallt kul; skulle nog gjort likadant själv.

Defrob2011-12-01 20:11
Antal inlägg: 1180

Han kanske fick så bra betalt för storyn så han kunde köpa en permobil sen.

Mia W2011-12-01 20:19
Antal inlägg: 180

Vi talade om det här på bussen hem, grannen är ortoped. Med tanke på ålder, diabetes och övriga krämpor är det knappast möjligt för honom att använda proteser annat än för att i mycket begränsad utsträckning kunna stå med stöd. Grannen tyckte att försäkringskassans argumentation var pinsam. Sen "får" man inte en permobil, man får låna den som hjälpmedel. Blir man bättre eller av något skäl inte kan använda den, skall den lämnas tillbaka.

Partyhatt2011-12-01 20:20
Antal inlägg: 112

Nja, det står i artikeln att företaget lånar ut en permobil till honom, så han behöver nog inte köpa en på ett tag i alla fall.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?