Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 681 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lillahallon - Ej medlem längre | 2011-12-01 23:34 | |
![]() | jag tänder en brasa och kokar te, ser till att ha det mysigt helt enkelt :) | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-01 23:35 | |
![]() | kollar på en bra rulle och pillar | |
| tyko123 | 2011-12-02 09:02 | |
![]() | Sover eller läser. | |
| Sestrid | 2011-12-02 22:57 | |
![]() | Tack för allas inlägg! Bra tips ni har kommit med. Själv gillar jag inte ensamhet- inte ofrivillig sådan. Som tur är händer det väl inte alltför ofta att jag råkar ut för det. När det händer chattar jag gärna på nån sajt- gärna en internationell så att jag kan öva engelskan samtidigt! Ha en fortsatt trevlig helg därute! Kram! | |
| skrabban | 2011-12-02 23:16 | |
![]() | Jag blev ensam när min man gick bort 2007. Jag är också en ensamvarg, gillar att göra saker på egen hand. Vi har en träffpunkt för äldre där jag bor som heter Seniorum och jag går dit varje dag för att skingra ensamheten i några timmar. Jag har min son och ett par vänner som jag träffar ibland. Ibland är det skönt att vara ensam. | |
| annakarineli | 2011-12-02 23:28 | |
![]() | Betapet är ett bra forum för att hålla ensamheten borta. Här är det aldrig ensamt! :) Annars blir det en tur på stan för att få lite inspiration, städa, tvätta, greja hemma. Tycker tiden på helgerna, då det kan vara som mest ensamt för det mesta fylls upp av saker man inte hunnit med under arbetsveckan. Annars tycker jag att det är viktigt att göra saker man mår bra av. I mitt fall -laga god mat och lägga upp fint till sig själv, pyssla lite hemma, träna, ta ett långt bad med scrub, måla naglarna, spela betapet, läsa... Ta hur lång sovmorgon man vill och ligga och läsa lääänge. Äta en macka i sängen mitt i natten och man är hungrig. Somna i soffan och liga kvar där... Fördelarna med att vara själv finns om man är villig att se dem :) | |
| Minta | 2011-12-02 23:44 | |
![]() | Ringer till någon, bjuder hem någon/några, frågar en kompis om i ska gå gå ut och äta, gå på bio. Jag har alltid haft ett stort behov av att prata med människor, men inte alltid i verkligheten, ofta över telefon. Tyvärr har datorn gjort att jag nästan slutat läsa böcker som jag gjorde mycket förr. | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2011-12-02 23:45 | |
![]() | Åh, de gånger jag är ensam så njuter jag varje sekund! Ensamtid är tyvärr något av en bristvara i mitt liv för tillfället. | |
| annakarineli | 2011-12-02 23:47 | |
![]() | Håller med Minta: Det blir mycket pratande med vänner i telefon. Ofta samtidigt som jag gör något. Att vika tvätt och damma och annat sånt blir så mycket lättare med en kompis i örat :) | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-12-03 00:04 | |
![]() | jag brukar supa till. sen kan jag må bra med mina betavänner. | |
| elak kanin - Ej medlem längre | 2011-12-03 00:10 | |
![]() | visst ska vi dela ut poäng. 3 till migsjälv | |
| fnitta | 2011-12-04 03:10 | |
![]() | ensamhet behöver ju inte vara något fysiskt som många skriver "jag är då aldrig ensam, har folk runtomkring mig". man kan ju vara i ett rum fullt med människor och ändå känna ensamhet. man kan känna sig ensam i sin livsituation, att inte ha en livspartner, inte ha den nära vän man önskar osv. då blir det ju lite svårare och när jag känner den slags ensamhet hjälper det inte så mycket vad jag gör. det är väl en ensamhet och saknad. | |
| Shylster | 2011-12-04 03:43 | |
![]() | skype och onlinespel duger gott o väl om man inte orkar träffa folk men vill undvika känslan av ensamhet | |
| frukantarell | 2011-12-04 03:57 | |
![]() | Fnitta: Så har nog de flesta någon gång i livet. Hoppas att du inte känner så ofta. Jag känner mig sällan ensam. Trivs i mitt eget sällskap men när det händer så kontaktar jag någon så att jag slipper vara ensam. | |
| sirugo - Ej medlem längre | 2011-12-04 08:08 | |
![]() | Har ett jobb där jag träffar folk på ett rätt så intensivt sätt varje dag, så när man kommer hem och får vara ifred är man rätt nöjd. Reser mycket också och får många nya intryck av både platser och människor. Så... det räcker och blir över för min del. Ofrivillig ensamhet är nog inte bra, men om man trivs med läget som det är så behöver man väl inte krysta fram något annat? | |
| darkbiffzor | 2011-12-04 08:12 | |
![]() | Jag köper någon intressant tidning, läser en bok, gör egna ljus, syr olika grejer (te x sängkläder, gardiner, syr om kläder), målar... | |
| marmeladov22 | 2011-12-04 09:22 | |
![]() | ringer en kompis | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-04 12:06 | |
![]() | Ensamhet är skönt när man lever i ett förhållande kan jag tycka, men de perioder jag varit singel har jag hatat ensamheten. Och DÅ kan det vara svårt att ta sig för saker, men nu kan jag hitta på massor att göra, fritiden räcker inte till. Då är vi ändå inte så sociala, speciellt inte min man, kan känna igen honom i dej Slånbär. Dessutom har vi alltid att göra med husrenovering, tomt osv. Barnen kommer hem, vi besöker dem. Jag tillbringar mycket tid framför datorn, både med att hitta på Word/excel/Powerpointövni ngar till mina elever, surfa (även där tänker jag på kursarna när jag hittar något intressant. (Yrkesskadad kanske). På tal om det, testa ipiccy.com, bildredigering på nätet! Nu får jag att göra igen med flyttning då min dotter fick besked att hon fått stipendium på musikhögskola i Hollywood! | |
| Wowgli - Ej medlem längre | 2011-12-04 12:10 | |
![]() | Ensamhet kan vara en längtan till att stilla tanken eller en saknad av att dela sina känslor med någon annan. | |