Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 693 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MärtaLi | 2011-12-05 08:51 | |
![]() | helt klart grådaskiga utan färg! | |
| marmeladov22 | 2011-12-05 09:35 | |
![]() | E175 | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-12-05 13:44 | |
![]() | det finns massor med saker som är värre en färg ämnen i tabbletter.men grejen var,eller ponera att du skulle hämta medicin i morgon och fick frågan,vill du ha piller med eller utan färg ämnen ? | |
| Välutrustad | 2011-12-05 14:07 | |
![]() | Vad vore livet utan färg? Klart man ska ta alla tillfällen att liva upp sig! Se det som lite lyx i vardagen! Och färgämnen är väl inte farliga? Bara lite kul färg, ju! | |
| Mindymoo | 2011-12-05 14:23 | |
![]() | Nej, de flesta färgämnen är inte farliga. I mediciner och i mat förekommer bara godkända färgämnen. Däremot behövs de ju inte! Kunde man välja skulle jag välja utan, självklart. Hur kul är det att vara vegetarian och få medicin i gelatinkapslar? Ibland finns inga alternativ. (Känner flera som häller ut substansen och petar in i t ex en bit lakritsstång.) Det jag helst hade velat undvika är E171, titandioxid, eftersom jag har sett att tillverkningen innebär stor miljöpåverkan. Men det ingår i väldigt mycket matvaror, tandkräm m m och är nästan hopplöst att slippa undan. | |
| limpan__2 | 2011-12-05 14:31 | |
![]() | Färgen på pillret verkar kunna spela en viss roll, i alla fall om man ska tro på de resultat som det redogörs för i Fokus artikel: www.fokus.se/2011/11...pa -recept/ (Är ni bara intresserade av färgerna finns resultaten för dessa längst ner) | |