Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade30
Mobilspel
Pågående19 700

Forumkategorier

Användare Inlägg  
88tinste2011-12-06 14:32
Antal inlägg: 636

Okej, jag är ju utbildad kock och konditor, jag förstår vikten med att inte ha smycken i kök, men om ni får ha örhängen förstår jag inte varför ni inte får ha piercingar.
Det är ett hål genom huden, bara på ett annat ställe, lika "illa" båda två isf.

cheapblonday - Ej medlem längre2011-12-06 14:33
Antal inlägg: 64

Vart har du piercingen i näsan? Äre septum kan du ju lätt gömma den. Annars blir det lite klurigare.

Jag vill aldrig någonsin göra om min septum för den gjorde stört-ont, så därför vill jag inte ta ut den varje gång jag ska jobba för den växer ju igen svinsnabbt. Därför vet jag inte om jag skulle klara ett jobb där de tvingar en att ta ut den helt.

yfrontpojken2011-12-06 14:33
Antal inlägg: 67

Är det en septum piercing?

cheapblonday - Ej medlem längre2011-12-06 14:34

Ja. Precis. Finns det bakterier i en läkt näspiercing så finns det lika mycket i örat. Men allt ska ju vara helt perfekt och kliniskt rent osv när det handlar om kök, men det blir lite dubbelmoral där.

Megaherz2011-12-06 14:34
Antal inlägg: 3304

88tinste: Jag tror (och upplever) att yngre inte har problem när andra är piercade, även när man tycker det är fult. Äldre (jaja inte alla, you know what I mean) verkar tycka det är stötande och opassande. Finns en skillnad där

Megaherz2011-12-06 14:35

cheapblonday: hehe, här får vi inom vården ha piercings i ansiket, precis med samma argument. Är det läkt är det precis lika hygieniskt som i örat

lillmandel - Ej medlem längre2011-12-06 14:36
Antal inlägg: 42

Jag är 60-talist och tillhör dem som anställer folk i din generation. De flesta av oss tycker piercingar ger en negativ signal. Fel? Javisst, jag har ingen rationell förklaring på varför - det bara är så. Du får vänta tills din generation är de som tillsätter jobben.