Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 393 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Blondie__90 | 2011-12-13 19:40 | |
![]() | Man ska hedra sitt land, man ska få höja sin flagga, man ska få älska sitt land.. Utan att bli kallad rasist. Det börjar gå för långt nu... | |
| morihei_79 | 2011-12-13 19:44 | |
![]() | @azen vad pratar du om? det är ju snubben från klacken som säger det där om sponsring... Och du får ju förstå att det sänder signlar.. det är alltså inte domaren som inte anser det relevant.. (även om man kan läsa de så efter ditt första citat) | |
| slånbär | 2011-12-13 19:48 | |
![]() | Håller med micro-jag har varit på mängder av fotbollscuper och jag har aldrig sett något lag som har haft svenska flaggan med sig utom vid tex Gothia cup men det är ju en internationell cup. Då har lagen ändå haft sina klubbflaggor också. I alla andra sammanhang har det varit klubbflaggor som har synts. Så jag förstår inte varför dom skulle ha svenska flaggan öht. Och det är väl självklart att det blir relevant i sammanhanget att SD sponsrar laget. Ponera att dom möter ett lag med övervägande spelare med invandrarbakgrund- klart att det då är provocerande att dom lyfter fram svenska flaggan om alla vet att laget är sponsrat av SD. | |
| azen - Ej medlem längre | 2011-12-13 19:50 | |
![]() | @morihei_79: Så det hade varit ok om något annat parti sponsrat laget? Väljer att upprepa vad jag tidigare sagt; "de hade även frågat andra partier ifall de var intresserade så jag tror inte att laget har samma åsikter som SD". Sen så har jag aldrig pratat om att det var domaren det gällde, det var arrangören som sparkade på flaggan och kallade lagmedlemmarna för rasister. Men du tycker alltså att detta beteendet är helt normalt och acceptabelt? | |
| Måns_E | 2011-12-13 19:52 | |
![]() | Azen det är klart att det är relevant att SD sponsrade laget. Och snyfthistorier håller du ju på med i hela tråden. Jag tycker att det var dumt av arrangören att ge SD billiga poäng, som de sedan kommer att använda i propagandasyfte (precis som azen just nu gör) Egentligen så är det ju en skitsak. Om jag hade spelat i något lag så hade i a f jag helst sett att det hade varit politiskt obundet. Så helt irrelevant är det ju inte i sammanhanget. | |
| azen - Ej medlem längre | 2011-12-13 19:52 | |
![]() | @slånbär: Skitsnack! Läste du artikeln? "Robin Sandström påpekar även att de hade en person med invandrarbakgrund med i laget och att några av dem är uppvuxna på Tallvägen, som är ett av de _invandrartätaste_ områdena i Söderhamn." | |
| lillalaban - Ej medlem längre | 2011-12-13 19:54 | |
![]() | Jag tycker helt klart det har gått för långt. Det blir mer och mer att alla får tycka om sina hemländer i Sverige, utom svenskarna. | |
| azen - Ej medlem längre | 2011-12-13 19:54 | |
![]() | @Måns_E: Jo, det är fullständigt irrelevant. Försöker inte att förespråka SD här, det är vad ni väljer att tro. Läs istället vad jag skriver och diskutera arrangörens beteende istället. | |
| Måns_E | 2011-12-13 19:56 | |
![]() | En i laget har påstått att han sparkade på flaggan och kallade dem för rasister. Har denne lagmedlem månne SD-sympatier? Det verkar ju inte helt omöjligt då han dels tycker att den där flaggan är så oerhört viktig och dessutom väljer offerkoftan när han pratar med pressen. Nåja. | |
| Måns_E | 2011-12-13 19:58 | |
![]() | Azen läs mina inlägg lite bättre själv. Att du tycker att det är irrelevant medför ju inte automatiskt att det är det. | |
| azen - Ej medlem längre | 2011-12-13 19:59 | |
![]() | @Måns_E: Jo, för det var inte det jag ville diskutera då jag skapade tråden. Det jag ville diskutera var arrangörens agerande. Inget annat! | |
| Måns_E | 2011-12-13 20:02 | |
![]() | Och arrangören själv säger ju att p g a SDs sponsring så tyckte han att flaggan skulle bort. Hur kan du då påstå att det är irrelevant? Läser du inte de artiklar du själv länkar till? Var det inte det tråden handlade om? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 20:03 | |
![]() | Tråden skapades för att kommentarer som "det har gått för långt" skulle trilla in. | |
| Måns_E | 2011-12-13 20:06 | |
![]() | Ja en SD-propagandatråd. Det var ju ganska genomskinligt. Och när man diskuterar ämnet så måste man tydligen göra det med oneliners och oja sig över "hur långt det har gått" | |
| azen - Ej medlem längre | 2011-12-13 20:07 | |
![]() | @Måns_E: Inte på grund av, BIDROG. Hur som helst så är SD's inblandning i det hela då laget ej per automatik skall representera partiet. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-12-13 20:08 | |
![]() | "azen 2011-12-13 19:52 Antal inlägg: 69 @slånbär: Skitsnack! Läste du artikeln? "Robin Sandström påpekar även att de hade en person med invandrarbakgrund med i laget och att några av dem är uppvuxna på Tallvägen, som är ett av de _invandrartätaste_ områdena i Söderhamn."" Jaha, men DÅ är det klart att det inte var rasister. Eh. | |
| Måns_E | 2011-12-13 20:10 | |
![]() | Jag inväntar föregången med spänning :) Vilka jönsar. | |
| Måns_E | 2011-12-13 20:11 | |
![]() | Rättegången skall det stå, inget annat. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-13 20:18 | |
![]() | "Tråden skapades för att kommentarer som "det har gått för långt" skulle trilla in." Ja tacka f-n för att det trillar in kommentarer om att det har gått för långt när vi inte får använda vår egen flagga! Hallå? | |
| Måns_E | 2011-12-13 20:19 | |
![]() | Hej hej Du får väl flagga hur mycket du vill? Exempelvis på din egen tomt. | |