Spelrum
Giraffen46
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
38
Inloggade87
Mobilspel
Pågående19 473

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Guldplate2011-12-16 00:21
Antal inlägg: 1212

Jag har aldrig varit ute efter datagenier som ska åstadkomma en ny wordfeudhysteri gratis åt mig. Det är mest motargument mot alla inläggen som försöker få mig att lägga ner min ide innan jag ens har försökt genomföra den.

För först säger ni att såna som jag inte förstår att programmering tar tid. Sen att beprövade ideer kommer möta hård konkurrens. Vidare måste det nämnas.att jag inte lär hitta någon som jobbar gratis samt att här inne är det mest ungar och tanter m.fl.

Det är alltid intressant att se att folk som inte kan eller är intresserade, av att göra det man frågar efter, ändå är intresserade av att lägga in motargument mot den som försöker.

Resurrection - Ej medlem längre2011-12-16 00:22
Antal inlägg: 11463

stå på dig, Guldplate

dannyboyFFS2011-12-16 00:31
Antal inlägg: 394

Du ser inte varningarna eller? Stor risk att du slösar pengar och tid verkar alla tycka.
Varför hänger du här kl 12 om du har ett projekt att starta. Hur kan din bror vara upptagen när han kan säkra sin framtid ekonomiskt med dig?
Appvågen har vart i full gång länge nu och etablerade företag spottar ut professionella appar.

Det räcker inte med en idé idag. Pengar eller skill räknas

Guldplate2011-12-16 01:13

Klart jag ser varningarna och riskerna. Fast räcker det för att projekt ska läggas ner så hade vi aldrig tagit oss utanför grottorna.

Och hör och häpna!

Fick precis ett samtal från en Chalmersstudent som pluggar till IT-ingenjör. Han är beredd att lyssna närmare på min ide. Finns en del som vågar ta risken att först lyssna på vad iden handlar om innan dom uttalar sig om risker, potential och att man bör ta och "landa".

Obstinat-2011-12-16 01:28
Antal inlägg: 1877

Fan vad folk på betapet får knulla lite. Sura jävlar.
Jag tror på Guldplate. Mest för att du är snygg.

ArchForge2011-12-16 01:40
Antal inlägg: 156

Det som slår folk av ditt projekt lite är att det är svårt att se vad du själv tillför mer än själva idén. Det är ju trots allt ett ganska känt faktum inom spelbranschen att en idé inte är värd någonting. För att göra en genial idé till ett vettigt spel krävs någorlunda insikt i hur man designar spel. Dessutom är det med appar och så ganska viktigt med användbarhetskunskap och användarvänlighet, utöver de spelmekaniska delar som är kritiska för framgång.

Utan att lägga fram vad du har för bakgrund och kan tillföra ser det i många ögon ut som om du är en av tusentals tomtar som tror att de har en idé de kommer att bli miljonärer på. Det enda de behöver är nån som gör allt arbete åt dem.

Men lycka till iallafall, du verkar ju inte vara helt bakom flötet.

Mindymoo2011-12-16 02:26
Antal inlägg: 1743

Ärligt, jag undrar hur många förslag som kom in till Telias appmiljonärtävling. Vinnarens förslag, pocketpals, var sådär tyckte jag. Mitt förslag var mycket bättre :D
Men jag har ingen programmerarbror.

Guldplate2011-12-16 02:40

Först och främst är det som Obstinat så generöst påpekade. Jag är snygg och kommer att lycka tack vare det. ;-)

Sen är jag utbildad inom marknadsföring, diplomerad uppfinnare och har spelat dataspel sen före comendore 64-tiden. Vidare så har jag fått både doktorander och föreläsare på högskolor att engagera sig frivilligt i två just nu pågående projekt. Desdutom är jag uppväxt med en av Ericsson bättre programmerare i Göteborg och som hjälpt till att lösa vissa problem intel haft.

Fast personligen tycker jag inte att mitt CV är det som ska framföras i första läget. Mer intressant är det att se om personerna som svarar är nyfikna på vad iden handlar oavsett om de vet vem jag är. Personer som är öppna för att lyssna och försöka är roligare att jobba tillsammans med. De som börjar med att kommentera riskerna, min ev naivitet m.m. innan de vet något om iden eller mig som person brukar vara jobbigare att få med sig genom hela projekten.

Det är inte helt sant att speliden inte är värt någonting. Det är speliden och dess unicitet du bygger allt kring. Fast hur bra detta än är så krävs det som du säger användarvänlighet m.m. för att det ska lyckas. Samtidigt så tillför spelet inget nytt för spelaren så blir det mest en lite schysstare kopia av gamla spel.

Tack för lyckönskningen. Ska bli kul att se hur min nya programmeringskontakt ställer sig till hela iden och upplägget för den. :-)

Guldplate2011-12-16 02:50

Mindymoo.

Jag tror det var runt 10.000 förslag som kom in. Fanns nog en mängd förslag som var bättre än det vinnade förslaget.

Jag tycker du ska försöka ta fram din ide ändå. Min bror har inte tid att hjälpa mig med denna iden. Därför försöker jag nu hitta andra vägar till att få fram den. Krävs en del engagemang att få med sig personer om du inte kan betala för tjänsterna. Fast det är värt det. Om inte för pengarna så för erfarenheterna, minnena och för de nya kontakter och vänner som det kan ge. :-)

Måns_E2011-12-16 03:17
Antal inlägg: 12028

Att berätta att man har en idé, men inte så mycket mer än så, lockar väl inte så mycket folk?

Visst kan man vara beredd att ta en risk, men då får du nog försöka övertyga lite bättre.

Men lycka till!

Guldplate2011-12-16 09:44

Fast har man en ide som man tror på så är ett öppet forum inte lämpligaste stället att skriva detaljerna i.

Sen vet de allra flesta här inne att svaren man får oftaat kommer ifrån folk som ändå inte kan eller vill hjälpa till. Iden skulle vändas ut och in i absurdum och det skulle inte leda någon vart.

Hellre då lägga ut en förfrågan och om någon som faktiskt kan och är intresserad av att veta mer komlenterar tråden så går man över till PM. Då kan man gå över till konstruktiv diskussion.

dannyboyFFS2011-12-16 11:44
Antal inlägg: 394

www.resume.se/nyhete...pp miljona/

där har du din chans

ZmannenZ2011-12-16 11:52
Antal inlägg: 55

Guldplate jag känner en lärare för apputvecklare, dom söker idéer och uppdrag. Pm:a om du är intresserad.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?