Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 85 |
Mobilspel
| Pågående | 19 453 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wildman | 2011-12-16 10:50 | |
![]() | Det där med att inte kunna vara själva, är det inte mer en generationsfråga? Många av dom lite äldre männen är ju uppväxta med att man hade hemmafru och en kvinna som gjorde det mesta, då blir det kanske läskigare att vara själv? | |
| SkySpy_ | 2011-12-16 11:17 | |
![]() | För mig har inte förhållande med trygghet att göra. Man skaffar ju inte en partner för att man känner sig otrygg utan för att man älskar personen. Vissa kan väl älska snabbare än andra antar jag. | |
| annelööf - Ej medlem längre | 2011-12-16 11:41 | |
![]() | jag o min hustru har varit ihop i över 30 år nu och jag är mig själv fortfarande och önskar ibland att jag vore själv(läs ensam)ibland och visst blir jag också förälskad ibland även då och då i min fru vilket tillåter mig leva ut mina lustar mer ohämmat än om det inte är min fru....eh.... | |
| numsan | 2011-12-16 11:47 | |
![]() | Jag är väldigt dubbel gällande det här med att kasta sig huvudstupa in i relationer. Jag har alltid varit väldigt mån om min självständighet och att inte förlora sig själv i en relation. Jag anser inte heller att det är helt sunt att sitta som klistrade vid varandra konstant och ge upp stora delar av sitt tidigare liv och intressen. Samtidigt tycker jag inte att det finns någon större poäng i att "ta det lugnt" om man träffar någon som allt känns rätt med. Jag tycker helt enkelt att man ska följa sitt eget huvud och sitt eget hjärta och leva på det sätt man känner för. Det finns inget självändamål i att skynda långsamt. Det mest intressanta tycker jag ändå är att det alltid finns så många som ska tycka och tänka om hur andra väljer att leva och vilka val de gör i relationer och livet i övrigt. Jag har aldrig förstått varför det sticker folk så mycket i ögonen när andra människor gör annorlunda val än man själv gör? Med det sagt så är JAG (det var kanske ändå frågan) inte en person som hoppar från relation till relation. Hittills i alla fall. Skulle det någon gång inträffa så skulle det vara för att det kändes rätt och riktigt då. Troligtvis som det gör för andra som har den typen av relationsbeteende. | |
| nettan23 | 2011-12-16 12:04 | |
![]() | Tror det kan bero på generation, men även hur bortklemade män i allmänhet blivit av sina mammor :) | |
| dannyboyFFS | 2011-12-16 12:06 | |
![]() | Jag gillar inte att sätta en stämpel i pannan på mej själv =) | |
| annelööf - Ej medlem längre | 2011-12-16 12:29 | |
![]() | konstig diskussion, det är normalt väldigt viktigt och ödmjukt i detta land att yttra sig som så att alla är vi olika men plötsligt blev alla män väldigt lika | |
| wildman | 2011-12-16 12:30 | |
![]() | Dagens visdomsord från Numsan: "Det mest intressanta tycker jag ändå är att det alltid finns så många som ska tycka och tänka om hur andra väljer att leva och vilka val de gör i relationer och livet i övrigt. Jag har aldrig förstått varför det sticker folk så mycket i ögonen när andra människor gör annorlunda val än man själv gör?" - kan bara hålla med.... | |
| annelööf - Ej medlem längre | 2011-12-16 12:50 | |
![]() | mmm, dito | |
| Mallala - Ej medlem längre | 2011-12-16 13:13 | |
![]() | Jag träffade min karl väldigt snabbt efter att det tagit slut med exet. Och jag är inte en sådan som måste vara i ett förhållande hela tiden utan jag klarar mig själv. Iallafall...Jag kände att han var den jag letat efter. Han hade allt som mitt ex saknade och som jag saknat hos någon så då kände jag att skitsam om det gått så pass kort tid. Det är bare å åk. | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2011-12-16 16:54 | |
![]() | Den bilden har jag också (när jag ser mig runt om) att männen är mer beroende av att vara i en relation, och det gäller alltså inte alls bara äldre män. Har också för mig att det finns ett å annat skrivet om det. Männen mår helt enkelt sämre än vi av sololiv. Alltså även rent fysiskt. Singelmännen drabbas oftare av sjukdomar än män i relation. Och det är ju inte så konstigt. Människan är flockdjur. De allra flesta vill kunna älska och bli älskad. Men som sagt, vi tacklar perioder av singelliv bättre än vad männen gör. | |
| MrAtomic | 2011-12-16 17:21 | |
![]() | Jag har läst om det där Nanna fast då gällande hur män och kvinnor tar en separation eller skilsmässa men kan i dagsläget inte backa upp det med några studier även om jag vet att det finns inom detta område. Kan ha varit amerikanska studier dock och i så fall kan den kulturella skillnaderna variera. I varje fall tar män generellt (alltid värt att betona då det inte alls betyder något i det individuella fallet) en separation hårdare och mår psykiskt sämre längre tid än kvinnor efter en separation. Det verkade som kvinnor hade ett bättre skyddsnät än män i form av vänner när separationen var ett faktum. Det är också möjligt att vi processar skilsmässa/separation på lite olika sätt, igen generellt. | |
| saseråsanti | 2011-12-16 17:26 | |
![]() | märkligt... tror du alltså att man PLANERAR att en relation ska ta slut eller att en annan ska börja? javisst, det finns dom som inte klarar av att vara själva, eller snarare gör sig beroende av andra, och dom relationerna klarar ju då oftast inte den pressen. i en relation där bägge parter går in som självständiga individer och ger varandra utrymme tror jag har större chans. men som sagt... jag har både haft kortare och längre relationer OCH levt ensam ett bra tag? jag kan inte säga om jag är den ena typen eller den andra. något jag däremot "missat" är krograggandet som dom 2 gånger jag provat lett till långa relationer ;-) | |
| fredray | 2011-12-19 17:16 | |
![]() | jag är ganska neurotisk för att det ska förändras till det sämre när en relation väl känns bra, därför uppskattar jag de dagar då jag är ensam bäst, när jag är säker på att hon gillar mig, när jag vet att hon väntar på mig, när jag vet att där finns en fortsättning. till följd av detta undviker jag henne i viss mån. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2011-12-19 18:14 | |
![]() | jag kan nog räkna på ena handens fingrar de gånger jag har varit riktigt förälskad, men när blixten slår ner, dimfiltret åker på och det känns så där som på film - kan någon förklara för mig varför man ska sätta foten på gaspedalen då? | |
| Gautama | 2011-12-19 18:17 | |
![]() | Är lätt otålig och rastlös, tröttnar när männen jag förälskat mig i blir soffsittare ala Al Bundy. Blir jag förälskad är jag trogen, och oerhört omhändertagande. Får jag inget tillbaks så åker de ut så småningom:-) Har haft fyra längre förhållande i mitt liv. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2011-12-19 18:18 | |
![]() | Fick lite hjärtknip av det fredray skrev. Den bra sortens hjärtknip, tror jag. | |